16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Troben a un xiquet de 5 anys a soles en el portal de sa casa en Xest

 

La Policia Local de Xest, en la Foia de Bunyol (València), ha trobat a un xiquet de cinc anys a soles en el portal de sa casa després d‘anar-se’n els pares al treball. Pel que pareix, el menor estava malalt i no havia anat al col·legi, però els progenitors van haver d’acudir al seu centre laboral i el van deixar a soles durant dos hores i mitja.

 

Segons ha pogut saber Europa Press, l’incident ha tingut lloc este divendres. Van ser uns veïns els que van vore al xiquet en el portal de la casa, en pijama i plorant, pel que van avisar a la Policia. El menor estava a soles en casa i, a conseqüència de la forta tempesta, se’n va anar la llum. Al xiquet li va entrar por i va decidir eixir de casa a la busca dels seus pares.

 

En arribar la Policia al lloc indicat, es van trobar amb el xiquet que no parava de preguntar pels seus pares. També va manifestar que tenia molt de mal de cap i d’estómac. En eixe moment, els agents van intentar localitzar a la seua família, però el menor només sabia el nom de pila de la mare, i els veïns tampoc els coneixien.

 

Van portar al menor a l’ambulatori

Davant d’esta situació, els agents van traslladar al xiquet fins a l’ambulatori perquè li feren una exploració i, després d’això, se’l van emportar a les dependències policials. Una volta allí, li van comprar menjar i unes pintures perquè estiguera distret.

 

Els policies van començar a cridar a tots els col·legis de la localitat i van localitzar un centre que va assegurar que el xiquet era alumne seu i que no havia acudit eixe dia a les instal·lacions. D’eixa manera, van conseguir conéixer la identitat dels pares i es van posar en contacte amb la mare.

 

A l’estona es va personar en les dependències policials per a recollir al seu fill. En eixe moment va comentar que el xiquet s’havia posat mal i no el podien portar al col·legi, però el seu marit se’n va anar a treballar a les 12.00 hores i ella no tornava fins a les 14.30 hores, i en eixe període de temps no hi havia ningú a càrrec seu. La Policia va obrir diligències per un presumpte delicte d’abandó de menor i va traslladar l’assumpte tant a la Fiscalia de Menors com als serveis socials de Xest.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.