Troben a un xiquet de 5 anys a soles en el portal de sa casa en Xest

 

La Policia Local de Xest, en la Foia de Bunyol (València), ha trobat a un xiquet de cinc anys a soles en el portal de sa casa després d‘anar-se’n els pares al treball. Pel que pareix, el menor estava malalt i no havia anat al col·legi, però els progenitors van haver d’acudir al seu centre laboral i el van deixar a soles durant dos hores i mitja.

 

Segons ha pogut saber Europa Press, l’incident ha tingut lloc este divendres. Van ser uns veïns els que van vore al xiquet en el portal de la casa, en pijama i plorant, pel que van avisar a la Policia. El menor estava a soles en casa i, a conseqüència de la forta tempesta, se’n va anar la llum. Al xiquet li va entrar por i va decidir eixir de casa a la busca dels seus pares.

 

En arribar la Policia al lloc indicat, es van trobar amb el xiquet que no parava de preguntar pels seus pares. També va manifestar que tenia molt de mal de cap i d’estómac. En eixe moment, els agents van intentar localitzar a la seua família, però el menor només sabia el nom de pila de la mare, i els veïns tampoc els coneixien.

 

Van portar al menor a l’ambulatori

Davant d’esta situació, els agents van traslladar al xiquet fins a l’ambulatori perquè li feren una exploració i, després d’això, se’l van emportar a les dependències policials. Una volta allí, li van comprar menjar i unes pintures perquè estiguera distret.

 

Els policies van començar a cridar a tots els col·legis de la localitat i van localitzar un centre que va assegurar que el xiquet era alumne seu i que no havia acudit eixe dia a les instal·lacions. D’eixa manera, van conseguir conéixer la identitat dels pares i es van posar en contacte amb la mare.

 

A l’estona es va personar en les dependències policials per a recollir al seu fill. En eixe moment va comentar que el xiquet s’havia posat mal i no el podien portar al col·legi, però el seu marit se’n va anar a treballar a les 12.00 hores i ella no tornava fins a les 14.30 hores, i en eixe període de temps no hi havia ningú a càrrec seu. La Policia va obrir diligències per un presumpte delicte d’abandó de menor i va traslladar l’assumpte tant a la Fiscalia de Menors com als serveis socials de Xest.

Últimes notícies

Els guardonats del 9 d’Octubre reben les distincions a casa després d’ajornar-se l’acte per la pluja

La Generalitat ha enviat per correu les distincions del 9 d’Octubre de 2025 als guardonats després que l’acte institucional s’ajornara per una alerta taronja per pluges a València i Alacant.

Els guardonats del 9 d’Octubre reben per correu les distincions sense acte oficial

La Generalitat ha fet arribar per correu les distincions del 9 d’Octubre de 2025 als més de 400 guardonats després d’ajornar l’acte institucional per una alerta taronja per pluges.

Els nusos de DOMESTICA convertixen la memòria domèstica en art al MuVIM

L’artista valencià JARR presenta a la Sala Parpalló del MuVIM DOMESTICA, un projecte tèxtil que transforma teixits, nusos i objectes quotidians en arxius de memòria i vincles emocionals.

Noves rutes d’Air Nostrum este estiu i més vols entre València, Balears, Canàries i Melilla

Air Nostrum ha reforçat la seua programació d’estiu amb noves rutes des de València i més freqüències en una vintena de connexions peninsulars, balears, canàries i internacionals per a atendre l’augment de demanda vacacional.

Tancats els accessos a la Devesa de El Saler i activats els canons d’aigua per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la massa forestal de la Devesa de El Saler, ha activat els canons d’aigua i ha suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta roja per altes temperatures.

L’Elx es queda sense davanters titulars a un mes de l’inici de Lliga

L’Elx afronta el tram decisiu de la pretemporada sense els seus tres davanters més golejadors del curs passat i amb l’obligació de refer tot l’atac.

Desmantellada una xarxa que estafava amb el mètode del fill en apurs: quatre detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que estafava amb el mètode del fill en apurs, amb quatre detinguts i tres investigats a Castelló, Alacant i Granada.

La inflació puja un 3,2 % en juny a la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana d’Espanya

L’IPC ha augmentat un 3,2 % interanual en juny a la Comunitat Valenciana, igual que la mitjana estatal, amb un increment mensual del 0,8 % i una pujada acumulada del 2,4 % en el que va d’any.