12.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Troben a un xiquet de 5 anys a soles en el portal de sa casa en Xest

 

La Policia Local de Xest, en la Foia de Bunyol (València), ha trobat a un xiquet de cinc anys a soles en el portal de sa casa després d‘anar-se’n els pares al treball. Pel que pareix, el menor estava malalt i no havia anat al col·legi, però els progenitors van haver d’acudir al seu centre laboral i el van deixar a soles durant dos hores i mitja.

 

Segons ha pogut saber Europa Press, l’incident ha tingut lloc este divendres. Van ser uns veïns els que van vore al xiquet en el portal de la casa, en pijama i plorant, pel que van avisar a la Policia. El menor estava a soles en casa i, a conseqüència de la forta tempesta, se’n va anar la llum. Al xiquet li va entrar por i va decidir eixir de casa a la busca dels seus pares.

 

En arribar la Policia al lloc indicat, es van trobar amb el xiquet que no parava de preguntar pels seus pares. També va manifestar que tenia molt de mal de cap i d’estómac. En eixe moment, els agents van intentar localitzar a la seua família, però el menor només sabia el nom de pila de la mare, i els veïns tampoc els coneixien.

 

Van portar al menor a l’ambulatori

Davant d’esta situació, els agents van traslladar al xiquet fins a l’ambulatori perquè li feren una exploració i, després d’això, se’l van emportar a les dependències policials. Una volta allí, li van comprar menjar i unes pintures perquè estiguera distret.

 

Els policies van començar a cridar a tots els col·legis de la localitat i van localitzar un centre que va assegurar que el xiquet era alumne seu i que no havia acudit eixe dia a les instal·lacions. D’eixa manera, van conseguir conéixer la identitat dels pares i es van posar en contacte amb la mare.

 

A l’estona es va personar en les dependències policials per a recollir al seu fill. En eixe moment va comentar que el xiquet s’havia posat mal i no el podien portar al col·legi, però el seu marit se’n va anar a treballar a les 12.00 hores i ella no tornava fins a les 14.30 hores, i en eixe període de temps no hi havia ningú a càrrec seu. La Policia va obrir diligències per un presumpte delicte d’abandó de menor i va traslladar l’assumpte tant a la Fiscalia de Menors com als serveis socials de Xest.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana va registrar 40.379 accidents laborals fins a setembre de 2025 i baixen els mortals

La Comunitat Valenciana va registrar 40.379 accidents laborals fins a setembre de 2025, un 0,2% per davall de la mitjana nacional. Baixen un 10,9% els mortals i pugen els greus, i s'activa una estratègia 2025-2029 per a reforçar la prevenció.

Alcoi suspén el Campament Real del Preventori per previsió de pluja

Alcoi i l'Associació Cultural Samarita suspenen el Campament Real previst per al matí del 5 de gener per previsió de pluja. Burreta i Cavalcada es mantenen i s'adaptaran segons el temps.

Desarticulada a Torrevieja una xarxa de tràfic de persones per a explotació sexual

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització a Torrevieja dedicada a l'explotació sexual. Nou víctimes han sigut alliberades i cinc persones detingudes després de registres en un pub i un hostal.

Avís groc per pluges en el litoral nord d’Alacant i en el sud de València

Aemet ha activat l'avís groc per pluges entre les 20.00 del dissabte i les 12.00 del diumenge en el nord d'Alacant i el sud de València. A més, s'ha activat avís costaner el diumenge amb vent del nord-est i ones de 2 a 3 metres.

Renfe va tancar 2025 amb un rècord de 37,3 milions de viatges en AVE i Llarga Distància

Renfe va tancar 2025 amb 37,3 milions de viatges en AVE i Llarga Distància, un 5,97% més que en 2024 i màxim històric. Avlo va impulsar el creixement i l'empresa va liderar els corredors en els quals opera.

Tres detinguts per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un menor, per 15 robatoris amb força en comerços d'Albal, Catarroja i Massanassa. El botí ascendix a 12.842 euros i els danys a 10.000; el presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Detinguts tres membres d’una família per tràfic de drogues a Elx i Santa Pola

La Policia Nacional ha detingut a dos dones i un home de la mateixa família per sovintege de drogues entre Elx i Santa Pola. Es van practicar cinc registres amb confiscacions i els tres van quedar a disposició judicial.

Administracions amb sort per Nadal busquen seguir en ratxa en el Xiquet

Punts de venda d'Alacant, València i Alcoi que van donar premis en la Grossa mantenen el ritme per al sorteig del dimarts, amb cues i dècims al límit.