Un tuit d’un sindicat policial incendia les xarxes socials

Tuit amb el missatge

 

«S’està realitzant una recerca interna per a conéixer les circumstàncies d’esta publicació, depurar responsabilitats i apartar al responsable de la xarxes públiques del Sindicat Professional. Volem demanar disculpes per esta publicació que no representa en absolut els valors d’esta organització sindical respecte a la igualtat de gènere».

Este són les paraules d’un dels principals sindicats de policies i bombers amb seu a València que esta vegada va haver d’eixir a sufocar l’incendi provocat en les seues pròpies xarxes socials, en publicar un comentari extremadament masclista, impropi de qualsevol òrgan d’expressió de la funció pública. Es tracta del Sindicat de Policies i Bombers (SPPLB), organització d’àmbit estatal, que té la seua seu a València i que, per exemple, actua tant en la policia local (té una secció a l’Ajuntament de València), policia portuària i bombers i que, asseguren, compta amb més de sis mil afiliats.

Cap a les onze del matí aproximadament, tant en Facebook com en Twitter penjaven un comentari d’una persona sense identificar, en el qual es llegeix: «Si deixes prenyada a la teua novia en el cotxe, això ho cobreix l’assegurança?», i assenyalant amb una fletxa i un cercle groc un comentari en el qual algú, de nom Samuel, escriu, «Si li dónes per darrere, sí». Tot això, sense cap mena de postil·la, sobre estar o no d’acord amb els comentaris o si els subscrivia.

Comentari del lector en el tuit de SPPLB

El comentari va ser publicat i al responsable de RRSS no degué importar-li especialment perquè posteriorment va continuar publicant informacions més en la línia habitual d’esta xarxa de comunicació. El comentari, d’altra banda, va obtenir dels seguidors de la mateixa (té quasi seixanta mil) una important quantitat d’expressions «em diverteix», encara que algun dels comentaris l’enlletgia: «Un acudit de tan mal gust publicat en una pàgina d’un sindicat, no diu gens favorable d’esta organització, i que sis hores després de la seua publicació seguesca, menys encara». I aquí va seguir fins que va ser retirat sobre dos quarts de vuit de la tarda.

Així mateix el sindicat va reiterar que el missatge «no representa en absolut els valors d’esta organització sindical» perquè és «coneixedor de primera mà de les desigualtats que afronten les dones en la nostra societat».

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.