Un tuit d’un sindicat policial incendia les xarxes socials

Tuit amb el missatge

 

«S’està realitzant una recerca interna per a conéixer les circumstàncies d’esta publicació, depurar responsabilitats i apartar al responsable de la xarxes públiques del Sindicat Professional. Volem demanar disculpes per esta publicació que no representa en absolut els valors d’esta organització sindical respecte a la igualtat de gènere».

Este són les paraules d’un dels principals sindicats de policies i bombers amb seu a València que esta vegada va haver d’eixir a sufocar l’incendi provocat en les seues pròpies xarxes socials, en publicar un comentari extremadament masclista, impropi de qualsevol òrgan d’expressió de la funció pública. Es tracta del Sindicat de Policies i Bombers (SPPLB), organització d’àmbit estatal, que té la seua seu a València i que, per exemple, actua tant en la policia local (té una secció a l’Ajuntament de València), policia portuària i bombers i que, asseguren, compta amb més de sis mil afiliats.

Cap a les onze del matí aproximadament, tant en Facebook com en Twitter penjaven un comentari d’una persona sense identificar, en el qual es llegeix: «Si deixes prenyada a la teua novia en el cotxe, això ho cobreix l’assegurança?», i assenyalant amb una fletxa i un cercle groc un comentari en el qual algú, de nom Samuel, escriu, «Si li dónes per darrere, sí». Tot això, sense cap mena de postil·la, sobre estar o no d’acord amb els comentaris o si els subscrivia.

Comentari del lector en el tuit de SPPLB

El comentari va ser publicat i al responsable de RRSS no degué importar-li especialment perquè posteriorment va continuar publicant informacions més en la línia habitual d’esta xarxa de comunicació. El comentari, d’altra banda, va obtenir dels seguidors de la mateixa (té quasi seixanta mil) una important quantitat d’expressions «em diverteix», encara que algun dels comentaris l’enlletgia: «Un acudit de tan mal gust publicat en una pàgina d’un sindicat, no diu gens favorable d’esta organització, i que sis hores després de la seua publicació seguesca, menys encara». I aquí va seguir fins que va ser retirat sobre dos quarts de vuit de la tarda.

Així mateix el sindicat va reiterar que el missatge «no representa en absolut els valors d’esta organització sindical» perquè és «coneixedor de primera mà de les desigualtats que afronten les dones en la nostra societat».

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.