València s'ha convertit en la ciutat espanyola on més s'utilitza la bicicleta, tant la pública com la privada. Així ho assegura un estudi recent del Centre de Demoscòpia de Mobilitat. Com ha informat 'Levante-EMV', este estudi revela que el 9,4% dels usuaris de la capital del Túria gasta el Valenbisi com un dels mitjans de transport diaris, mentre que un 17,5% assegura que es mou amb la seua pròpia bici. Les dos opcions juntes representarien un 26,9% dels desplaçaments, superant així a la resta de ciutats de l'estat espanyol en l'ús d'este mitjà de transport. València, donada la seua fisonomia presenta les condicions òptimes per a albergar sense problema carrils bici a l'abast de tot el món. Sent una ciutat plana i còmoda, és l'opció per als transports diaris de molts ciutadans i també una manera diferent de visitar la ciutat per als turistes que cada vegada més contracten serveis de lloguer de bicicletes.
València és la ciutat on més s’utilitza la bicicleta de tota Espanya
Últimes notícies
Ciència i tecnologia
PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari
PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.
Local
Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre
Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.
Medi ambient
Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef
Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.
Educació
Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026
La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.
Economia
The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València
The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.
Política
El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant
El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.
Social
Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020
Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.
Comunitat Valenciana
La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions
L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.







