Absolt l’expresident del Valencia CF, Juan Bautista Soler, del segrest de Vicente Soriano

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Sala II del Tribunal Suprem ha anul·lat les condemnes imposades per l’Audiència Provincial de València a l’expresident del Valencia CF, Juan Bautista Soler, i als altres tres condemnats per l’intent de segrest del també exdirigent del club, Vicente Soriano, l’any 2014. Les quatre persones estaven imputades per una conspiració per segrestar l’empresari Vicente Soriano i robar amb violència a casa seua. L’alt […]

 

La Sala II del Tribunal Suprem ha anul·lat les condemnes imposades per l’Audiència Provincial de València a l’expresident del Valencia CF, Juan Bautista Soler, i als altres tres condemnats per l’intent de segrest del també exdirigent del club, Vicente Soriano, l’any 2014.

Les quatre persones estaven imputades per una conspiració per segrestar l’empresari Vicente Soriano i robar amb violència a casa seua.

L’alt tribunal destaca que la il·licitud de l’enregistrament obtingut pels agents de policia, valent-se d’un dels acusats, condueix a declarar vulnerat el dret a no confessar-se culpable i, amb ell, el dret a la presumpció d’innocència. Per ell o estima el recurs de tres dels acusats i els absol de les condemnes imposades, cosa que s’amplia a més al quart condemnat que no va recórrer.

El Suprem indica que no hi ha proves desconnectades de la gravació clandestina, que va estar a l’origen de la present causa, per la qual cosa és procedent l’absolució.

La sentència parteix del fet incontrovertible que el dispositiu utilitzat pel coacusat per obtenir l’enregistrament de les converses que després posaria a disposició del Grup d’Atracaments de la Prefectura Superior de Policia de València, li va ser lliurat pels mateixos agents, que volien obtenir proves més fundades sobre el que els altres acusats estaven planejant. I tot plegat en un context que prescindia de qualsevol coneixement i autorització per l’autoritat judicial.

Aplicant al cas la jurisprudència del Tribunal Constitucional i de la mateixa Sala II del Suprem, la sentència explica que la validesa o nul·litat probatòria de l’enregistrament no depén en exclusiva de qui assumeix la iniciativa de valdre’s d’un dispositiu que fa possible aquest registre, sinó que el que és veritablement definitiu serà sempre la idea “que la il·licitud probatòria s’associa a l’avantatge que obtenen els investigadors quan eludeixen els límits imposats pel nostre sistema constitucional a l’exercici de l’ius puniendi i es valen d’un instrument que els permet eludir la judicialització de les diligències i, per si no n’hi hagués prou, obtenir un testimoni de tan alt poder incriminatori, gravat aprofitant l’espontaneïtat de qui conversa amb el seu interlocutor sense saber que les seues paraules serviran per a fonamentar la seua pròpia condemna”.

Afegeixen que “acceptar sense reserves una declaració obtinguda en aquests termes suposa obrir una inèdita i perillosa via que permetria a la investigació penal esquivar els pertorbadors límits que imposen les garanties del nostre sistema constitucional”.

La sentència recorda que el procés penal permet als investigadors, per descomptat, valdre’s d’un agent encobert, “però la seua intervenció no es pot fer dependre de l’interés incontrolat a obtenir a qualsevol preu proves incriminatòries”.

“En definitiva, la judicialització d’una investigació criminal no s’hauria de contemplar mai com una rèmora per a l’agilitat en el desenvolupament de les investigacions. La intervenció del jutge d’instrucció confereix als agents la seguretat que proporciona la feina de qui assumeix la salvaguarda dels drets fonamentals del ciutadà investigat”, afegeixen.

Últimes notícies

Quinze detinguts a Benicarló en desmantellar una xarxa familiar de tràfic de drogues

La Guardia Civil ha detingut quinze persones a Benicarló i ha desmantellat diversos punts de venda vinculats a una xarxa familiar. En sis escorcolls, ha trobat drogues, armes, diners i animals.

Ábalos demana anul·lar la condemna i suspendre’n l’execució

Ábalos ha recorregut davant del Tribunal Constitucional la condemna de 24 anys i tres mesos. També demana suspendre’n l’execució mentre es resol el recurs.

La incidència de la grip es quadruplica en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència de la grip ha pujat un 300 % en una setmana i arriba a 28,2 casos per cada 100.000 persones en la Comunitat Valenciana.

Demanen 4 anys i 10 mesos per maltractar la parella i colpejar els gats

La Fiscalia d’Alacant reclama quatre anys i deu mesos de presó per a un home acusat de maltractar la parella, incomplir una prohibició d’acostament i colpejar els gats de casa.

Cinc quilòmetres de retenció per un accident múltiple a Museros

Una col·lisió múltiple en l’A-7 a Museros genera cinc quilòmetres de retenció cap a Alacant. No hi ha hagut víctimes i només s’han produït danys materials.

El sud d’Alacant espera ruixats forts i pugen les màximes

El litoral sud d’Alacant pot registrar ruixats amb tronades localment fortes este dijous. Les màximes pujaran, sobretot al sud interior de València.

La TDT canvia i açò és el que has de fer amb el televisor

La reorganització del 5 de novembre incorpora noves emissions i requerix una cerca de canals a partir de les huit del matí

El torró de Xixona reivindica nous usos a Brussel·les

Una delegació de Xixona ha portat al Parlamento Europeo receptes amb torró i xocolate per a mostrar que poden anar més enllà del postre nadalenc. També ha demanat suport per a declarar el 7 de novembre dia mundial del torró.