Una valenciana indemnitzada amb 2.000 euros en trencar-se un queixal amb un pinyol d’oliva

 

El Jutjat de Primera Instància número 12 de València ha condemnat a una mercantil i a una asseguradora a indemnitzar amb 1.950 euros a una dona que es va trencar una dent en mossegar un os que s’havia quedat dins d’una oliva farcida en la tapa que va demanar en un restaurant valencià.

 

El jutjat condemna a esta indemnització més els interessos moratoris i legals a la víctima, associada de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, pels danys produïts, segons consta en la sentència, contra la que no cal interposar recurs d’apel·lació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La dona va acudir amb alguns familiars a un restaurant valencià i van demanar un aperitiu acompanyat de cacauets i olives farcides sense os. En un moment determinat, va sentir un dolor en el queixal causat per un os d’oliva que s’havia quedat dins.

 

El dolor es va anar fent progressivament més insuportable i l’endemà va acudir d’Urgències a l’odontòleg, qui va comprovar que el queixal afectat, prèviament sa, estava partit de dalt a baix i no quedava una altra solució que la seua immediata extracció i restauració. Va resultar una intervenció laboriosa pel desastre causat per l’os d’oliva.

 

Primera opció: via extrajudicial

La dona va comunicar als responsables del restaurant els danys produïts per l’oliva servida i el propietari del local li va manifestar que les olives corresponien a una partida d’olives sense os farcides comprada al seu proveïdor habitual i que des del restaurant es van limitar a servir el producte fabricat i subministrat per esta empresa sense cap manipulació.

 

En un primer moment, la Unió de Consumidors, en representació de l’associada, va iniciar davant la mercantil i l’asseguradora la mediació i va reclamar per la via extrajudicial el desemborsament econòmic que li havia suposat el tractament i assistència de la clínica dental.

 

Davant la falta de solució extrajudicial, es va iniciar un procediment judicial, demanant 1.550 euros corresponents al tractament, assistència i restauració de la peça dental danyada, i 400 euros per danys físics i morals pel trastorn i perjuí ocasionat en haver d’iniciar un tractament dental per a extracció i posterior restauració de peça sana, amb el consegüent tractament mèdic, analgèsic i el temps invertit per a les actuacions.

 

Segona opció: demanda judicial

Tant l’empresa fabricadora de les olives com la companyia asseguradora van fer cas omís a la reclamació de la dona, a pesar d’haver acreditat prou els fets i haver presentat informes i factures. Per això, els servicis jurídics de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana van assessorar a la dona amb les possibles alternatives davant el rebuig de la mediació i, finalment, van interposar la corresponent demanda judicial que ara ha sigut estimada en tots els seus termes.

 

Finalment, el jutjat ha condemnat a la mercantil i a una asseguradora a pagar 1.950 euros pel tractament dental i els danys físics i morals ocasions, i al pagament d’interessos legals i costes del procediment judicial.

 

La Unió de Consumidors aconsella a totes les persones que, davant el rebuig de la seua queixa o reclamació, acudisquen a una associació de consumidors per a valorar les possibles alternatives i poder defendre de manera efectiva, ràpida i eficaç els seus legítims drets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.