Una valenciana indemnitzada amb 2.000 euros en trencar-se un queixal amb un pinyol d’oliva

 

El Jutjat de Primera Instància número 12 de València ha condemnat a una mercantil i a una asseguradora a indemnitzar amb 1.950 euros a una dona que es va trencar una dent en mossegar un os que s’havia quedat dins d’una oliva farcida en la tapa que va demanar en un restaurant valencià.

 

El jutjat condemna a esta indemnització més els interessos moratoris i legals a la víctima, associada de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, pels danys produïts, segons consta en la sentència, contra la que no cal interposar recurs d’apel·lació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La dona va acudir amb alguns familiars a un restaurant valencià i van demanar un aperitiu acompanyat de cacauets i olives farcides sense os. En un moment determinat, va sentir un dolor en el queixal causat per un os d’oliva que s’havia quedat dins.

 

El dolor es va anar fent progressivament més insuportable i l’endemà va acudir d’Urgències a l’odontòleg, qui va comprovar que el queixal afectat, prèviament sa, estava partit de dalt a baix i no quedava una altra solució que la seua immediata extracció i restauració. Va resultar una intervenció laboriosa pel desastre causat per l’os d’oliva.

 

Primera opció: via extrajudicial

La dona va comunicar als responsables del restaurant els danys produïts per l’oliva servida i el propietari del local li va manifestar que les olives corresponien a una partida d’olives sense os farcides comprada al seu proveïdor habitual i que des del restaurant es van limitar a servir el producte fabricat i subministrat per esta empresa sense cap manipulació.

 

En un primer moment, la Unió de Consumidors, en representació de l’associada, va iniciar davant la mercantil i l’asseguradora la mediació i va reclamar per la via extrajudicial el desemborsament econòmic que li havia suposat el tractament i assistència de la clínica dental.

 

Davant la falta de solució extrajudicial, es va iniciar un procediment judicial, demanant 1.550 euros corresponents al tractament, assistència i restauració de la peça dental danyada, i 400 euros per danys físics i morals pel trastorn i perjuí ocasionat en haver d’iniciar un tractament dental per a extracció i posterior restauració de peça sana, amb el consegüent tractament mèdic, analgèsic i el temps invertit per a les actuacions.

 

Segona opció: demanda judicial

Tant l’empresa fabricadora de les olives com la companyia asseguradora van fer cas omís a la reclamació de la dona, a pesar d’haver acreditat prou els fets i haver presentat informes i factures. Per això, els servicis jurídics de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana van assessorar a la dona amb les possibles alternatives davant el rebuig de la mediació i, finalment, van interposar la corresponent demanda judicial que ara ha sigut estimada en tots els seus termes.

 

Finalment, el jutjat ha condemnat a la mercantil i a una asseguradora a pagar 1.950 euros pel tractament dental i els danys físics i morals ocasions, i al pagament d’interessos legals i costes del procediment judicial.

 

La Unió de Consumidors aconsella a totes les persones que, davant el rebuig de la seua queixa o reclamació, acudisquen a una associació de consumidors per a valorar les possibles alternatives i poder defendre de manera efectiva, ràpida i eficaç els seus legítims drets.

Últimes notícies

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.

Hugo Duro veu la classificació europea com un gran premi per a acomiadar Mestalla

Hugo Duro confia que el València aprofite el seu opcion d'entrar en la Lliga Conferència davant el Barcelona i convertir el comiat de Mestalla en un gran premi per a la aficion.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana reafirma el seu suport total a Zapatero i la seua confiança en la Justícia

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, reitera el seu suport total a l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero i subratlla la seua confiança plena en la Justícia després de la seua imputació en la causa sobre Plus ultra.

L’Habitació Roja celebra 30 anys amb un concert indie simfònic al costat de l’Orquestra de València

L'Habitació Roja celebra el seu 30 aniversari amb un concert especial en el Palau de la Música, on reinterpretarà el seu repertori en format indie simfònic al costat de l'Orquestra de València sota la direcció de Daniel Abad.

El 78% del professorat rebutja la proposta d’Educació i la majoria vol seguir la vaga

Un 78% del professorat rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 60% vol mantindre la vaga indefinida i les mobilitzacions en l'ensenyança pública valenciana.