10.7 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Una valenciana indemnitzada amb 2.000 euros en trencar-se un queixal amb un pinyol d’oliva

 

El Jutjat de Primera Instància número 12 de València ha condemnat a una mercantil i a una asseguradora a indemnitzar amb 1.950 euros a una dona que es va trencar una dent en mossegar un os que s’havia quedat dins d’una oliva farcida en la tapa que va demanar en un restaurant valencià.

 

El jutjat condemna a esta indemnització més els interessos moratoris i legals a la víctima, associada de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, pels danys produïts, segons consta en la sentència, contra la que no cal interposar recurs d’apel·lació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La dona va acudir amb alguns familiars a un restaurant valencià i van demanar un aperitiu acompanyat de cacauets i olives farcides sense os. En un moment determinat, va sentir un dolor en el queixal causat per un os d’oliva que s’havia quedat dins.

 

El dolor es va anar fent progressivament més insuportable i l’endemà va acudir d’Urgències a l’odontòleg, qui va comprovar que el queixal afectat, prèviament sa, estava partit de dalt a baix i no quedava una altra solució que la seua immediata extracció i restauració. Va resultar una intervenció laboriosa pel desastre causat per l’os d’oliva.

 

Primera opció: via extrajudicial

La dona va comunicar als responsables del restaurant els danys produïts per l’oliva servida i el propietari del local li va manifestar que les olives corresponien a una partida d’olives sense os farcides comprada al seu proveïdor habitual i que des del restaurant es van limitar a servir el producte fabricat i subministrat per esta empresa sense cap manipulació.

 

En un primer moment, la Unió de Consumidors, en representació de l’associada, va iniciar davant la mercantil i l’asseguradora la mediació i va reclamar per la via extrajudicial el desemborsament econòmic que li havia suposat el tractament i assistència de la clínica dental.

 

Davant la falta de solució extrajudicial, es va iniciar un procediment judicial, demanant 1.550 euros corresponents al tractament, assistència i restauració de la peça dental danyada, i 400 euros per danys físics i morals pel trastorn i perjuí ocasionat en haver d’iniciar un tractament dental per a extracció i posterior restauració de peça sana, amb el consegüent tractament mèdic, analgèsic i el temps invertit per a les actuacions.

 

Segona opció: demanda judicial

Tant l’empresa fabricadora de les olives com la companyia asseguradora van fer cas omís a la reclamació de la dona, a pesar d’haver acreditat prou els fets i haver presentat informes i factures. Per això, els servicis jurídics de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana van assessorar a la dona amb les possibles alternatives davant el rebuig de la mediació i, finalment, van interposar la corresponent demanda judicial que ara ha sigut estimada en tots els seus termes.

 

Finalment, el jutjat ha condemnat a la mercantil i a una asseguradora a pagar 1.950 euros pel tractament dental i els danys físics i morals ocasions, i al pagament d’interessos legals i costes del procediment judicial.

 

La Unió de Consumidors aconsella a totes les persones que, davant el rebuig de la seua queixa o reclamació, acudisquen a una associació de consumidors per a valorar les possibles alternatives i poder defendre de manera efectiva, ràpida i eficaç els seus legítims drets.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.