Una valenciana indemnitzada amb 2.000 euros en trencar-se un queixal amb un pinyol d’oliva

 

El Jutjat de Primera Instància número 12 de València ha condemnat a una mercantil i a una asseguradora a indemnitzar amb 1.950 euros a una dona que es va trencar una dent en mossegar un os que s’havia quedat dins d’una oliva farcida en la tapa que va demanar en un restaurant valencià.

 

El jutjat condemna a esta indemnització més els interessos moratoris i legals a la víctima, associada de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, pels danys produïts, segons consta en la sentència, contra la que no cal interposar recurs d’apel·lació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La dona va acudir amb alguns familiars a un restaurant valencià i van demanar un aperitiu acompanyat de cacauets i olives farcides sense os. En un moment determinat, va sentir un dolor en el queixal causat per un os d’oliva que s’havia quedat dins.

 

El dolor es va anar fent progressivament més insuportable i l’endemà va acudir d’Urgències a l’odontòleg, qui va comprovar que el queixal afectat, prèviament sa, estava partit de dalt a baix i no quedava una altra solució que la seua immediata extracció i restauració. Va resultar una intervenció laboriosa pel desastre causat per l’os d’oliva.

 

Primera opció: via extrajudicial

La dona va comunicar als responsables del restaurant els danys produïts per l’oliva servida i el propietari del local li va manifestar que les olives corresponien a una partida d’olives sense os farcides comprada al seu proveïdor habitual i que des del restaurant es van limitar a servir el producte fabricat i subministrat per esta empresa sense cap manipulació.

 

En un primer moment, la Unió de Consumidors, en representació de l’associada, va iniciar davant la mercantil i l’asseguradora la mediació i va reclamar per la via extrajudicial el desemborsament econòmic que li havia suposat el tractament i assistència de la clínica dental.

 

Davant la falta de solució extrajudicial, es va iniciar un procediment judicial, demanant 1.550 euros corresponents al tractament, assistència i restauració de la peça dental danyada, i 400 euros per danys físics i morals pel trastorn i perjuí ocasionat en haver d’iniciar un tractament dental per a extracció i posterior restauració de peça sana, amb el consegüent tractament mèdic, analgèsic i el temps invertit per a les actuacions.

 

Segona opció: demanda judicial

Tant l’empresa fabricadora de les olives com la companyia asseguradora van fer cas omís a la reclamació de la dona, a pesar d’haver acreditat prou els fets i haver presentat informes i factures. Per això, els servicis jurídics de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana van assessorar a la dona amb les possibles alternatives davant el rebuig de la mediació i, finalment, van interposar la corresponent demanda judicial que ara ha sigut estimada en tots els seus termes.

 

Finalment, el jutjat ha condemnat a la mercantil i a una asseguradora a pagar 1.950 euros pel tractament dental i els danys físics i morals ocasions, i al pagament d’interessos legals i costes del procediment judicial.

 

La Unió de Consumidors aconsella a totes les persones que, davant el rebuig de la seua queixa o reclamació, acudisquen a una associació de consumidors per a valorar les possibles alternatives i poder defendre de manera efectiva, ràpida i eficaç els seus legítims drets.

Últimes notícies

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.