Una valenciana indemnitzada amb 2.000 euros en trencar-se un queixal amb un pinyol d’oliva

 

El Jutjat de Primera Instància número 12 de València ha condemnat a una mercantil i a una asseguradora a indemnitzar amb 1.950 euros a una dona que es va trencar una dent en mossegar un os que s’havia quedat dins d’una oliva farcida en la tapa que va demanar en un restaurant valencià.

 

El jutjat condemna a esta indemnització més els interessos moratoris i legals a la víctima, associada de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, pels danys produïts, segons consta en la sentència, contra la que no cal interposar recurs d’apel·lació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La dona va acudir amb alguns familiars a un restaurant valencià i van demanar un aperitiu acompanyat de cacauets i olives farcides sense os. En un moment determinat, va sentir un dolor en el queixal causat per un os d’oliva que s’havia quedat dins.

 

El dolor es va anar fent progressivament més insuportable i l’endemà va acudir d’Urgències a l’odontòleg, qui va comprovar que el queixal afectat, prèviament sa, estava partit de dalt a baix i no quedava una altra solució que la seua immediata extracció i restauració. Va resultar una intervenció laboriosa pel desastre causat per l’os d’oliva.

 

Primera opció: via extrajudicial

La dona va comunicar als responsables del restaurant els danys produïts per l’oliva servida i el propietari del local li va manifestar que les olives corresponien a una partida d’olives sense os farcides comprada al seu proveïdor habitual i que des del restaurant es van limitar a servir el producte fabricat i subministrat per esta empresa sense cap manipulació.

 

En un primer moment, la Unió de Consumidors, en representació de l’associada, va iniciar davant la mercantil i l’asseguradora la mediació i va reclamar per la via extrajudicial el desemborsament econòmic que li havia suposat el tractament i assistència de la clínica dental.

 

Davant la falta de solució extrajudicial, es va iniciar un procediment judicial, demanant 1.550 euros corresponents al tractament, assistència i restauració de la peça dental danyada, i 400 euros per danys físics i morals pel trastorn i perjuí ocasionat en haver d’iniciar un tractament dental per a extracció i posterior restauració de peça sana, amb el consegüent tractament mèdic, analgèsic i el temps invertit per a les actuacions.

 

Segona opció: demanda judicial

Tant l’empresa fabricadora de les olives com la companyia asseguradora van fer cas omís a la reclamació de la dona, a pesar d’haver acreditat prou els fets i haver presentat informes i factures. Per això, els servicis jurídics de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana van assessorar a la dona amb les possibles alternatives davant el rebuig de la mediació i, finalment, van interposar la corresponent demanda judicial que ara ha sigut estimada en tots els seus termes.

 

Finalment, el jutjat ha condemnat a la mercantil i a una asseguradora a pagar 1.950 euros pel tractament dental i els danys físics i morals ocasions, i al pagament d’interessos legals i costes del procediment judicial.

 

La Unió de Consumidors aconsella a totes les persones que, davant el rebuig de la seua queixa o reclamació, acudisquen a una associació de consumidors per a valorar les possibles alternatives i poder defendre de manera efectiva, ràpida i eficaç els seus legítims drets.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU