12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Has sigut víctima de ‘phishing’? Claus per a protegir-se

La tardor és una època de l’any estupenda per a escapar-se i passar algun temps a l’aire lliure, sobretot amb els ponts i festius a Espanya. No obstant això, els delinqüents, per part seua, semblen intensificar les seues campanyes de phishing, ja que la rutina diària d’esborrar els missatges de correu electrònic i SMS no desitjats i maliciosos, s’allarga durant les escapades tardorenques.

 

En este sentit, quines mesures hem de prendre?

 

Els experts d’ESET recomanen, en primer lloc, ser cautelosos amb els correus electrònics i els missatges rebuts, així com adoptar altres bones pràctiques per a estar segurs en línia. A més, és important traslladar les bones pràctiques a amics i familiars, amb especial cura als més majors, ja que les dades demostren que poden necessitar una mica més d’ajuda.

D’altra banda, es podria pensar que, amb les contínues campanyes de conscienciació de les organitzacions financeres, les empreses de ciberseguretat, els governs i altres entitats similars que transmeten missatges de conscienciació sobre ciberseguretat, esta xifra hauria de ser molt de menor.

No obstant això, alguns correus electrònics de phishing que arriben a les safates d’entrada estan molt ben elaborats i s’assemblen a emails autèntics, per la qual cosa és molt més difícil identificar-los com a falsos. Este repte serà cada vegada més difícil a mesura que els ciberdelinqüents perfeccionen la seua tècnica.

 

Altres indicadors que avisen dels atacs de phishing

 

El correu electrònic no es dirigeix a tu personalment: quan el remitent es fa passar per una empresa que hauria de saber perfectament qui eres i sol enviar correus electrònics dirigits de manera personal i no de manera genèrica.

Errors gramaticals i ortogràfics: encara que els correus electrònics de phishing se sofistiquen cada dia que passa i has d’assegurar-te de llegir-los dos vegades, ja que els errors poden ser més difícils de detectar.

Companyies desconegudes: correus electrònics enviats per empreses amb les quals no sols comunicar-te o que siguen desconegudes per a tu.

Un email per a realitzar urgentment una acció: correus que et conviden a fer clic en un enllaç i iniciar una sessió per a revisar transaccions pendents o una cosa similar.

L’adreça de correu electrònic: és important passar el ratolí per damunt de l’adreça de correu electrònic i comprovar que l’adreça real del remitent i el domini des del qual es va enviar coincidisquen.

Correus electrònics amb arxius adjunts: per exemple, que diuen ser una factura o una notificació d’algun tipus i que moltes vegades contenen malware.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.