15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Has sigut víctima de ‘phishing’? Claus per a protegir-se

La tardor és una època de l’any estupenda per a escapar-se i passar algun temps a l’aire lliure, sobretot amb els ponts i festius a Espanya. No obstant això, els delinqüents, per part seua, semblen intensificar les seues campanyes de phishing, ja que la rutina diària d’esborrar els missatges de correu electrònic i SMS no desitjats i maliciosos, s’allarga durant les escapades tardorenques.

 

En este sentit, quines mesures hem de prendre?

 

Els experts d’ESET recomanen, en primer lloc, ser cautelosos amb els correus electrònics i els missatges rebuts, així com adoptar altres bones pràctiques per a estar segurs en línia. A més, és important traslladar les bones pràctiques a amics i familiars, amb especial cura als més majors, ja que les dades demostren que poden necessitar una mica més d’ajuda.

D’altra banda, es podria pensar que, amb les contínues campanyes de conscienciació de les organitzacions financeres, les empreses de ciberseguretat, els governs i altres entitats similars que transmeten missatges de conscienciació sobre ciberseguretat, esta xifra hauria de ser molt de menor.

No obstant això, alguns correus electrònics de phishing que arriben a les safates d’entrada estan molt ben elaborats i s’assemblen a emails autèntics, per la qual cosa és molt més difícil identificar-los com a falsos. Este repte serà cada vegada més difícil a mesura que els ciberdelinqüents perfeccionen la seua tècnica.

 

Altres indicadors que avisen dels atacs de phishing

 

El correu electrònic no es dirigeix a tu personalment: quan el remitent es fa passar per una empresa que hauria de saber perfectament qui eres i sol enviar correus electrònics dirigits de manera personal i no de manera genèrica.

Errors gramaticals i ortogràfics: encara que els correus electrònics de phishing se sofistiquen cada dia que passa i has d’assegurar-te de llegir-los dos vegades, ja que els errors poden ser més difícils de detectar.

Companyies desconegudes: correus electrònics enviats per empreses amb les quals no sols comunicar-te o que siguen desconegudes per a tu.

Un email per a realitzar urgentment una acció: correus que et conviden a fer clic en un enllaç i iniciar una sessió per a revisar transaccions pendents o una cosa similar.

L’adreça de correu electrònic: és important passar el ratolí per damunt de l’adreça de correu electrònic i comprovar que l’adreça real del remitent i el domini des del qual es va enviar coincidisquen.

Correus electrònics amb arxius adjunts: per exemple, que diuen ser una factura o una notificació d’algun tipus i que moltes vegades contenen malware.

Últimes notícies

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.