Has sigut víctima de ‘phishing’? Claus per a protegir-se

La tardor és una època de l’any estupenda per a escapar-se i passar algun temps a l’aire lliure, sobretot amb els ponts i festius a Espanya. No obstant això, els delinqüents, per part seua, semblen intensificar les seues campanyes de phishing, ja que la rutina diària d’esborrar els missatges de correu electrònic i SMS no desitjats i maliciosos, s’allarga durant les escapades tardorenques.

 

En este sentit, quines mesures hem de prendre?

 

Els experts d’ESET recomanen, en primer lloc, ser cautelosos amb els correus electrònics i els missatges rebuts, així com adoptar altres bones pràctiques per a estar segurs en línia. A més, és important traslladar les bones pràctiques a amics i familiars, amb especial cura als més majors, ja que les dades demostren que poden necessitar una mica més d’ajuda.

D’altra banda, es podria pensar que, amb les contínues campanyes de conscienciació de les organitzacions financeres, les empreses de ciberseguretat, els governs i altres entitats similars que transmeten missatges de conscienciació sobre ciberseguretat, esta xifra hauria de ser molt de menor.

No obstant això, alguns correus electrònics de phishing que arriben a les safates d’entrada estan molt ben elaborats i s’assemblen a emails autèntics, per la qual cosa és molt més difícil identificar-los com a falsos. Este repte serà cada vegada més difícil a mesura que els ciberdelinqüents perfeccionen la seua tècnica.

 

Altres indicadors que avisen dels atacs de phishing

 

El correu electrònic no es dirigeix a tu personalment: quan el remitent es fa passar per una empresa que hauria de saber perfectament qui eres i sol enviar correus electrònics dirigits de manera personal i no de manera genèrica.

Errors gramaticals i ortogràfics: encara que els correus electrònics de phishing se sofistiquen cada dia que passa i has d’assegurar-te de llegir-los dos vegades, ja que els errors poden ser més difícils de detectar.

Companyies desconegudes: correus electrònics enviats per empreses amb les quals no sols comunicar-te o que siguen desconegudes per a tu.

Un email per a realitzar urgentment una acció: correus que et conviden a fer clic en un enllaç i iniciar una sessió per a revisar transaccions pendents o una cosa similar.

L’adreça de correu electrònic: és important passar el ratolí per damunt de l’adreça de correu electrònic i comprovar que l’adreça real del remitent i el domini des del qual es va enviar coincidisquen.

Correus electrònics amb arxius adjunts: per exemple, que diuen ser una factura o una notificació d’algun tipus i que moltes vegades contenen malware.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.