Has sigut víctima de ‘phishing’? Claus per a protegir-se

La tardor és una època de l’any estupenda per a escapar-se i passar algun temps a l’aire lliure, sobretot amb els ponts i festius a Espanya. No obstant això, els delinqüents, per part seua, semblen intensificar les seues campanyes de phishing, ja que la rutina diària d’esborrar els missatges de correu electrònic i SMS no desitjats i maliciosos, s’allarga durant les escapades tardorenques.

 

En este sentit, quines mesures hem de prendre?

 

Els experts d’ESET recomanen, en primer lloc, ser cautelosos amb els correus electrònics i els missatges rebuts, així com adoptar altres bones pràctiques per a estar segurs en línia. A més, és important traslladar les bones pràctiques a amics i familiars, amb especial cura als més majors, ja que les dades demostren que poden necessitar una mica més d’ajuda.

D’altra banda, es podria pensar que, amb les contínues campanyes de conscienciació de les organitzacions financeres, les empreses de ciberseguretat, els governs i altres entitats similars que transmeten missatges de conscienciació sobre ciberseguretat, esta xifra hauria de ser molt de menor.

No obstant això, alguns correus electrònics de phishing que arriben a les safates d’entrada estan molt ben elaborats i s’assemblen a emails autèntics, per la qual cosa és molt més difícil identificar-los com a falsos. Este repte serà cada vegada més difícil a mesura que els ciberdelinqüents perfeccionen la seua tècnica.

 

Altres indicadors que avisen dels atacs de phishing

 

El correu electrònic no es dirigeix a tu personalment: quan el remitent es fa passar per una empresa que hauria de saber perfectament qui eres i sol enviar correus electrònics dirigits de manera personal i no de manera genèrica.

Errors gramaticals i ortogràfics: encara que els correus electrònics de phishing se sofistiquen cada dia que passa i has d’assegurar-te de llegir-los dos vegades, ja que els errors poden ser més difícils de detectar.

Companyies desconegudes: correus electrònics enviats per empreses amb les quals no sols comunicar-te o que siguen desconegudes per a tu.

Un email per a realitzar urgentment una acció: correus que et conviden a fer clic en un enllaç i iniciar una sessió per a revisar transaccions pendents o una cosa similar.

L’adreça de correu electrònic: és important passar el ratolí per damunt de l’adreça de correu electrònic i comprovar que l’adreça real del remitent i el domini des del qual es va enviar coincidisquen.

Correus electrònics amb arxius adjunts: per exemple, que diuen ser una factura o una notificació d’algun tipus i que moltes vegades contenen malware.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.

Paiporta, eix de la transformació de 138 hectàrees del corredor verd metropolità

Paiporta ha acollit una trobada per a avançar en la intervenció de 138 hectàrees dins del corredor verd metropolità. El pla combina gestió de l'aigua, recuperació agrícola, ciclovías i nous parcs per a més de 100.000 veïns.

El PP avala el pla de vivenda de Pérez Llorca i l’oposició el titlla d’ocurrència

El PP ha qualificat de potent i nova la proposta de Pérez Llorca per a permetre vivendes en sòl dotacional sense desenrotllar. PSPV i Compromís l'han titllada d'ocurrència i alerten d'una cessió a privats; Vox ha defés liberalitzar sòl.

El València viu la mascletà al balcó de l’Ajuntament amb la sorpresa dels argentins

La plantilla va acudir al balcó municipal per a presenciar el tret 'Masclethor 5.0' de Pirotècnia Alpujarreña; per a diversos jugadors va ser la primera vegada. Els nous fitxatges, especialment els argentins, es van mostrar els més sorpresos.

Dos detinguts a Torrevieja en un cotxe robat del Regne Unit, un ferit en intentar fugir

Dos hòmens han sigut detinguts a Torrevieja en un vehicle d'alta gamma robat al Regne Unit. Un es va lesionar en tractar d'escapar durant el trasllat.

Pérez Llorca critica que Renfe deixe els Rodalia a Albal en Falles

El president ha rebutjat que, del 13 al 19 de març i entre les 13 i les 15 hores, els trens només arriben fins a Albal. Ha demanat solucions coordinades que prioritzen la seguretat sense allunyar als viatgers de València.

PSPV i Compromís exigixen explicacions per un assessor de Massó que treballaria per a Vox a Múrcia

PSPV i Compromís han demanat a Plans Massó aclarir la contractació d'un assessor que, segons s'ha publicat, realitzaria funcions per a Vox a Múrcia. Presidència sosté que assessora en comunicació.