El virus informàtic ‘Loapi’ és capaç de destruir físicament un telèfon mòbil

 

Un nou virus informàtic anomenat ‘Loapi’ comença a estendre’s pels dispositius mòbils del nostre país i és capaç de destruir, fins i tot físicament, el nostre mòbil. Així ho ha informat ‘elCorreo.com’, que fins i tot adverteix que una de les empreses més grans dedicades a combatre les amenaces d’aquest tipus, Kapersky, s’ha vist sorpresa pel virus.

  

  

Aquest nou virus ataca al nostre dispositiu de diferents maneres, cadascuna d’elles tan nociva com l’anterior. En primer lloc, un dels seus principals perills és que s’instal·la d’una forma molt fàcil en el nostre telèfon, siga a través d’aplicacions no oficials o de visitar segons quines pàgines web.

 

Publicitat abusiva, robatori d’informació personal i sobreescalfament del telèfon

Una vegada instal·lat, el virus comença a afegir contingut que no desitgem, especialment en forma d’aplicacions que nosaltres no ens hem descarregat, a més de disparar la quantitat de publicitat molesta que veiem.

 

Tot això fa augmentar l’ús del sistema del nostre telèfon, que acaba saturant al processador en fer-lo treballar a una alta velocitat durant tot el dia. Així, el sobreescalfament del terminal mòbil pot acabar provocant que el nostre telèfon tire fum, literalment. 

  

 

A més, el virus també és capaç d’accedir a la informació que nosaltres emmagatzemem en el telèfon, com contrasenyes o dades bancàries que poden portar a terceres persones a comprar sense el nostre consentiment.

 

 

Els experts recomanen desactivar l’opció que permet descarregat contingut de fonts desconegudes

Els experts en la seguretat cibernètica aconsellen no instal·lar aplicacions que no provinguin d’un proveïdor oficial, com Apple Store o Google Play, i mai descarregar-se aplicacions o arxius que ens suggereixin des de ‘bàners’ publicitaris o pàgines de dubtosa procedència. 

  

 

En aquest sentit, recomanen també buscar una opció que tots els telèfons tenen, i que impedeix al dispositiu la descàrrega d’aplicacions des de fonts desconegudes i externes. Normalment podreu trobar aquesta opció en la configuració del vostre telèfon, en l’apartat ‘Seguretat’, i una de les opcions us permetrà «la instal·lació d’aplicacions d’origen desconegut». Aquesta opció ha d’estar desactivada per augmentar la seguretat del nostre telèfon mòbil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.