Anuncios

El virus informàtic ‘Loapi’ és capaç de destruir físicament un telèfon mòbil

 

Un nou virus informàtic anomenat ‘Loapi’ comença a estendre’s pels dispositius mòbils del nostre país i és capaç de destruir, fins i tot físicament, el nostre mòbil. Així ho ha informat ‘elCorreo.com’, que fins i tot adverteix que una de les empreses més grans dedicades a combatre les amenaces d’aquest tipus, Kapersky, s’ha vist sorpresa pel virus.

  

  

Aquest nou virus ataca al nostre dispositiu de diferents maneres, cadascuna d’elles tan nociva com l’anterior. En primer lloc, un dels seus principals perills és que s’instal·la d’una forma molt fàcil en el nostre telèfon, siga a través d’aplicacions no oficials o de visitar segons quines pàgines web.

Anuncios

 

Publicitat abusiva, robatori d’informació personal i sobreescalfament del telèfon

Una vegada instal·lat, el virus comença a afegir contingut que no desitgem, especialment en forma d’aplicacions que nosaltres no ens hem descarregat, a més de disparar la quantitat de publicitat molesta que veiem.

 

Tot això fa augmentar l’ús del sistema del nostre telèfon, que acaba saturant al processador en fer-lo treballar a una alta velocitat durant tot el dia. Així, el sobreescalfament del terminal mòbil pot acabar provocant que el nostre telèfon tire fum, literalment. 

  

 

A més, el virus també és capaç d’accedir a la informació que nosaltres emmagatzemem en el telèfon, com contrasenyes o dades bancàries que poden portar a terceres persones a comprar sense el nostre consentiment.

 

 

Els experts recomanen desactivar l’opció que permet descarregat contingut de fonts desconegudes

Els experts en la seguretat cibernètica aconsellen no instal·lar aplicacions que no provinguin d’un proveïdor oficial, com Apple Store o Google Play, i mai descarregar-se aplicacions o arxius que ens suggereixin des de ‘bàners’ publicitaris o pàgines de dubtosa procedència. 

  

 

En aquest sentit, recomanen també buscar una opció que tots els telèfons tenen, i que impedeix al dispositiu la descàrrega d’aplicacions des de fonts desconegudes i externes. Normalment podreu trobar aquesta opció en la configuració del vostre telèfon, en l’apartat ‘Seguretat’, i una de les opcions us permetrà «la instal·lació d’aplicacions d’origen desconegut». Aquesta opció ha d’estar desactivada per augmentar la seguretat del nostre telèfon mòbil.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios