El virus informàtic ‘Loapi’ és capaç de destruir físicament un telèfon mòbil

 

Un nou virus informàtic anomenat ‘Loapi’ comença a estendre’s pels dispositius mòbils del nostre país i és capaç de destruir, fins i tot físicament, el nostre mòbil. Així ho ha informat ‘elCorreo.com’, que fins i tot adverteix que una de les empreses més grans dedicades a combatre les amenaces d’aquest tipus, Kapersky, s’ha vist sorpresa pel virus.

  

  

Aquest nou virus ataca al nostre dispositiu de diferents maneres, cadascuna d’elles tan nociva com l’anterior. En primer lloc, un dels seus principals perills és que s’instal·la d’una forma molt fàcil en el nostre telèfon, siga a través d’aplicacions no oficials o de visitar segons quines pàgines web.

 

Publicitat abusiva, robatori d’informació personal i sobreescalfament del telèfon

Una vegada instal·lat, el virus comença a afegir contingut que no desitgem, especialment en forma d’aplicacions que nosaltres no ens hem descarregat, a més de disparar la quantitat de publicitat molesta que veiem.

 

Tot això fa augmentar l’ús del sistema del nostre telèfon, que acaba saturant al processador en fer-lo treballar a una alta velocitat durant tot el dia. Així, el sobreescalfament del terminal mòbil pot acabar provocant que el nostre telèfon tire fum, literalment. 

  

 

A més, el virus també és capaç d’accedir a la informació que nosaltres emmagatzemem en el telèfon, com contrasenyes o dades bancàries que poden portar a terceres persones a comprar sense el nostre consentiment.

 

 

Els experts recomanen desactivar l’opció que permet descarregat contingut de fonts desconegudes

Els experts en la seguretat cibernètica aconsellen no instal·lar aplicacions que no provinguin d’un proveïdor oficial, com Apple Store o Google Play, i mai descarregar-se aplicacions o arxius que ens suggereixin des de ‘bàners’ publicitaris o pàgines de dubtosa procedència. 

  

 

En aquest sentit, recomanen també buscar una opció que tots els telèfons tenen, i que impedeix al dispositiu la descàrrega d’aplicacions des de fonts desconegudes i externes. Normalment podreu trobar aquesta opció en la configuració del vostre telèfon, en l’apartat ‘Seguretat’, i una de les opcions us permetrà «la instal·lació d’aplicacions d’origen desconegut». Aquesta opció ha d’estar desactivada per augmentar la seguretat del nostre telèfon mòbil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.