El virus informàtic ‘Loapi’ és capaç de destruir físicament un telèfon mòbil

 

Un nou virus informàtic anomenat ‘Loapi’ comença a estendre’s pels dispositius mòbils del nostre país i és capaç de destruir, fins i tot físicament, el nostre mòbil. Així ho ha informat ‘elCorreo.com’, que fins i tot adverteix que una de les empreses més grans dedicades a combatre les amenaces d’aquest tipus, Kapersky, s’ha vist sorpresa pel virus.

  

  

Aquest nou virus ataca al nostre dispositiu de diferents maneres, cadascuna d’elles tan nociva com l’anterior. En primer lloc, un dels seus principals perills és que s’instal·la d’una forma molt fàcil en el nostre telèfon, siga a través d’aplicacions no oficials o de visitar segons quines pàgines web.

 

Publicitat abusiva, robatori d’informació personal i sobreescalfament del telèfon

Una vegada instal·lat, el virus comença a afegir contingut que no desitgem, especialment en forma d’aplicacions que nosaltres no ens hem descarregat, a més de disparar la quantitat de publicitat molesta que veiem.

 

Tot això fa augmentar l’ús del sistema del nostre telèfon, que acaba saturant al processador en fer-lo treballar a una alta velocitat durant tot el dia. Així, el sobreescalfament del terminal mòbil pot acabar provocant que el nostre telèfon tire fum, literalment. 

  

 

A més, el virus també és capaç d’accedir a la informació que nosaltres emmagatzemem en el telèfon, com contrasenyes o dades bancàries que poden portar a terceres persones a comprar sense el nostre consentiment.

 

 

Els experts recomanen desactivar l’opció que permet descarregat contingut de fonts desconegudes

Els experts en la seguretat cibernètica aconsellen no instal·lar aplicacions que no provinguin d’un proveïdor oficial, com Apple Store o Google Play, i mai descarregar-se aplicacions o arxius que ens suggereixin des de ‘bàners’ publicitaris o pàgines de dubtosa procedència. 

  

 

En aquest sentit, recomanen també buscar una opció que tots els telèfons tenen, i que impedeix al dispositiu la descàrrega d’aplicacions des de fonts desconegudes i externes. Normalment podreu trobar aquesta opció en la configuració del vostre telèfon, en l’apartat ‘Seguretat’, i una de les opcions us permetrà «la instal·lació d’aplicacions d’origen desconegut». Aquesta opció ha d’estar desactivada per augmentar la seguretat del nostre telèfon mòbil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.