El virus informàtic ‘Loapi’ és capaç de destruir físicament un telèfon mòbil

 

Un nou virus informàtic anomenat ‘Loapi’ comença a estendre’s pels dispositius mòbils del nostre país i és capaç de destruir, fins i tot físicament, el nostre mòbil. Així ho ha informat ‘elCorreo.com’, que fins i tot adverteix que una de les empreses més grans dedicades a combatre les amenaces d’aquest tipus, Kapersky, s’ha vist sorpresa pel virus.

  

  

Aquest nou virus ataca al nostre dispositiu de diferents maneres, cadascuna d’elles tan nociva com l’anterior. En primer lloc, un dels seus principals perills és que s’instal·la d’una forma molt fàcil en el nostre telèfon, siga a través d’aplicacions no oficials o de visitar segons quines pàgines web.

 

Publicitat abusiva, robatori d’informació personal i sobreescalfament del telèfon

Una vegada instal·lat, el virus comença a afegir contingut que no desitgem, especialment en forma d’aplicacions que nosaltres no ens hem descarregat, a més de disparar la quantitat de publicitat molesta que veiem.

 

Tot això fa augmentar l’ús del sistema del nostre telèfon, que acaba saturant al processador en fer-lo treballar a una alta velocitat durant tot el dia. Així, el sobreescalfament del terminal mòbil pot acabar provocant que el nostre telèfon tire fum, literalment. 

  

 

A més, el virus també és capaç d’accedir a la informació que nosaltres emmagatzemem en el telèfon, com contrasenyes o dades bancàries que poden portar a terceres persones a comprar sense el nostre consentiment.

 

 

Els experts recomanen desactivar l’opció que permet descarregat contingut de fonts desconegudes

Els experts en la seguretat cibernètica aconsellen no instal·lar aplicacions que no provinguin d’un proveïdor oficial, com Apple Store o Google Play, i mai descarregar-se aplicacions o arxius que ens suggereixin des de ‘bàners’ publicitaris o pàgines de dubtosa procedència. 

  

 

En aquest sentit, recomanen també buscar una opció que tots els telèfons tenen, i que impedeix al dispositiu la descàrrega d’aplicacions des de fonts desconegudes i externes. Normalment podreu trobar aquesta opció en la configuració del vostre telèfon, en l’apartat ‘Seguretat’, i una de les opcions us permetrà «la instal·lació d’aplicacions d’origen desconegut». Aquesta opció ha d’estar desactivada per augmentar la seguretat del nostre telèfon mòbil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.