El volcà Etna entra en erupció amb emissió de cendres i lava

Torna l’erupció de l’Etna, després d’una pausa de 20 dies. El núvol de cendres, produïda per esta última activitat ha aconseguit una altitud d’uns 9.000 metres. Una gran columna de fum també és clarament visible des de Catània i Taormina. S’observa un modest desbordament de lava des del con del cràter sud-est que es dirigeix en direcció sud-oest.
L’amplitud mitjana del tremolor volcànic mostren valors creixents. L’origen d’aqueixos tremolors es troba en l’àrea del citat cràter sud-est, a una altura d’aproximadament 2.900-3.000 de metres sobre el nivell de la mar.

L’Institut Nacional de Vulcanologia (Ingv) ha emés un advertiment roig per a l’aviació, el nivell més alt d’alerta, però l’activitat actual de l’Etna no afecta les operacions de l’aeroport internacional de Catània, que a vegades es veu obligat a suspendre els vols, si les seues pistes es cobreixen de cendres.

Des del mateix cràter del sud-est fa tres setmanes es va originar una altra erupció, amb fortes explosions i emissió de cendres. S’ha registrat també en les últimes setmanes activitat sísmica.

El 10 de setembre, l’Institut Nacional de Geofísica i Vulcanologia va registrar un terratrémol de magnitud 3.0 a l’Etna. L’hipocentre del sisme es va situar a dos quilòmetres al nord de Milo, a una profunditat de huit quilòmetres. Es va sentir en alguns pobles en el costat este del volcà, però no es van registrar danys a la propietat ni a les persones.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.