El volcà Etna entra en erupció amb emissió de cendres i lava

Torna l’erupció de l’Etna, després d’una pausa de 20 dies. El núvol de cendres, produïda per esta última activitat ha aconseguit una altitud d’uns 9.000 metres. Una gran columna de fum també és clarament visible des de Catània i Taormina. S’observa un modest desbordament de lava des del con del cràter sud-est que es dirigeix en direcció sud-oest.
L’amplitud mitjana del tremolor volcànic mostren valors creixents. L’origen d’aqueixos tremolors es troba en l’àrea del citat cràter sud-est, a una altura d’aproximadament 2.900-3.000 de metres sobre el nivell de la mar.

L’Institut Nacional de Vulcanologia (Ingv) ha emés un advertiment roig per a l’aviació, el nivell més alt d’alerta, però l’activitat actual de l’Etna no afecta les operacions de l’aeroport internacional de Catània, que a vegades es veu obligat a suspendre els vols, si les seues pistes es cobreixen de cendres.

Des del mateix cràter del sud-est fa tres setmanes es va originar una altra erupció, amb fortes explosions i emissió de cendres. S’ha registrat també en les últimes setmanes activitat sísmica.

El 10 de setembre, l’Institut Nacional de Geofísica i Vulcanologia va registrar un terratrémol de magnitud 3.0 a l’Etna. L’hipocentre del sisme es va situar a dos quilòmetres al nord de Milo, a una profunditat de huit quilòmetres. Es va sentir en alguns pobles en el costat este del volcà, però no es van registrar danys a la propietat ni a les persones.

Últimes notícies

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.