El volcà Etna entra en erupció amb emissió de cendres i lava

Torna l’erupció de l’Etna, després d’una pausa de 20 dies. El núvol de cendres, produïda per esta última activitat ha aconseguit una altitud d’uns 9.000 metres. Una gran columna de fum també és clarament visible des de Catània i Taormina. S’observa un modest desbordament de lava des del con del cràter sud-est que es dirigeix en direcció sud-oest.
L’amplitud mitjana del tremolor volcànic mostren valors creixents. L’origen d’aqueixos tremolors es troba en l’àrea del citat cràter sud-est, a una altura d’aproximadament 2.900-3.000 de metres sobre el nivell de la mar.

L’Institut Nacional de Vulcanologia (Ingv) ha emés un advertiment roig per a l’aviació, el nivell més alt d’alerta, però l’activitat actual de l’Etna no afecta les operacions de l’aeroport internacional de Catània, que a vegades es veu obligat a suspendre els vols, si les seues pistes es cobreixen de cendres.

Des del mateix cràter del sud-est fa tres setmanes es va originar una altra erupció, amb fortes explosions i emissió de cendres. S’ha registrat també en les últimes setmanes activitat sísmica.

El 10 de setembre, l’Institut Nacional de Geofísica i Vulcanologia va registrar un terratrémol de magnitud 3.0 a l’Etna. L’hipocentre del sisme es va situar a dos quilòmetres al nord de Milo, a una profunditat de huit quilòmetres. Es va sentir en alguns pobles en el costat este del volcà, però no es van registrar danys a la propietat ni a les persones.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.