El volcà Etna entra en erupció amb emissió de cendres i lava

Torna l’erupció de l’Etna, després d’una pausa de 20 dies. El núvol de cendres, produïda per esta última activitat ha aconseguit una altitud d’uns 9.000 metres. Una gran columna de fum també és clarament visible des de Catània i Taormina. S’observa un modest desbordament de lava des del con del cràter sud-est que es dirigeix en direcció sud-oest.
L’amplitud mitjana del tremolor volcànic mostren valors creixents. L’origen d’aqueixos tremolors es troba en l’àrea del citat cràter sud-est, a una altura d’aproximadament 2.900-3.000 de metres sobre el nivell de la mar.

L’Institut Nacional de Vulcanologia (Ingv) ha emés un advertiment roig per a l’aviació, el nivell més alt d’alerta, però l’activitat actual de l’Etna no afecta les operacions de l’aeroport internacional de Catània, que a vegades es veu obligat a suspendre els vols, si les seues pistes es cobreixen de cendres.

Des del mateix cràter del sud-est fa tres setmanes es va originar una altra erupció, amb fortes explosions i emissió de cendres. S’ha registrat també en les últimes setmanes activitat sísmica.

El 10 de setembre, l’Institut Nacional de Geofísica i Vulcanologia va registrar un terratrémol de magnitud 3.0 a l’Etna. L’hipocentre del sisme es va situar a dos quilòmetres al nord de Milo, a una profunditat de huit quilòmetres. Es va sentir en alguns pobles en el costat este del volcà, però no es van registrar danys a la propietat ni a les persones.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.