El volcà Etna entra en erupció amb emissió de cendres i lava

Torna l’erupció de l’Etna, després d’una pausa de 20 dies. El núvol de cendres, produïda per esta última activitat ha aconseguit una altitud d’uns 9.000 metres. Una gran columna de fum també és clarament visible des de Catània i Taormina. S’observa un modest desbordament de lava des del con del cràter sud-est que es dirigeix en direcció sud-oest.
L’amplitud mitjana del tremolor volcànic mostren valors creixents. L’origen d’aqueixos tremolors es troba en l’àrea del citat cràter sud-est, a una altura d’aproximadament 2.900-3.000 de metres sobre el nivell de la mar.

L’Institut Nacional de Vulcanologia (Ingv) ha emés un advertiment roig per a l’aviació, el nivell més alt d’alerta, però l’activitat actual de l’Etna no afecta les operacions de l’aeroport internacional de Catània, que a vegades es veu obligat a suspendre els vols, si les seues pistes es cobreixen de cendres.

Des del mateix cràter del sud-est fa tres setmanes es va originar una altra erupció, amb fortes explosions i emissió de cendres. S’ha registrat també en les últimes setmanes activitat sísmica.

El 10 de setembre, l’Institut Nacional de Geofísica i Vulcanologia va registrar un terratrémol de magnitud 3.0 a l’Etna. L’hipocentre del sisme es va situar a dos quilòmetres al nord de Milo, a una profunditat de huit quilòmetres. Es va sentir en alguns pobles en el costat este del volcà, però no es van registrar danys a la propietat ni a les persones.

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.