VOX deixa de fer campanya per Facebook per por a multes milionaries

VOX deixa d’emetre anuncis a través de Facebook per por a les represàlies | Cedida

 

La nova LOPD donava als partits polítics l’oportunitat de recopilar un gran nombre de dades personals relatives a les opinions polítiques de les persones a través d’Internet i enviar propaganda sense el seu permís a través de Whatsapp. Però fa una setmana, i pensant en les eleccions del pròxim 28 d’Abril, l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) va publicar el dilluns una circular on s’especificava què podien fer i què no els partits polítics i en cas contrari se’ls penalitzaria, segons elConfidencial, amb multes de fins a 20 milions d’euros.

 

La circular ha tingut efecte i grups com VOX han començat a retirar les seues campanyes de Facebook. La formació d’Abascal es caracteritza per llançar anuncis diàriament a la seua pàgina de Facebook, tots relacionats amb la campanya electoral. Ara no en tenen cap, el seu comptador està a zero, i davant les preguntes de ‘elConfidencial’ els portaveus de la formació s’han negat a contestar.

 

Els partits esperen una definició més clara per part de l’AEPD

Segons fonts jurídiques, el partit està esperant a una definició més clara d’allò que poden i no poden fer a partir de la circular enviada per l’AEPD i fins aleshores no s’arriscaran a haver de pagar una multa milionària. Però el partit d’extrema dreta no és l’únic, ara mateix PSOE, PP i C’s tampoc tenen campanyes actives. Només Podemos continua amb set campanyes de pagament actives a Facebook.

 

Un home amb dos ordinadors devant

L’AEPD endureix la llei per evitar una campanya agressiva a través de Facebook i Whatsapp dels grups polítics | Cedida

 

El PP ha contestat a elConfidencial que com no estan en campanya electoral està prohibit anunciar-se a les xarxes socials i que no es reprendran els anuncis fins que comence l’època de campanya electoral. Segons apunten les fonts jurídiques la nova LOPD i la circular enviada recentment per l’AEPD han alertat als diversos partits polítics de la possibilitat de ser multats, però a causa de la falta de claredat sobre què es pot enviar i què no fora de campanya electoral, fa que la majoria d’ells hagen preferit no manifestar-se de moment a les xarxes socials.

 

Els punts conflictius de la circular

Hi ha tres punts de la circular de l’AEPD que presenten conflicte. El primer és que no “s’admetran tractaments no proporcionals com el microtargeting ni els que tinguen per finalitat forçar o desviar la voluntat dels electors”, en aquest punt no s’especifica que significa microtargeting, és a dir a quanta gent d’una edat i uns gustos similars li podem enviar una publicació.

 

El segon és que l’AEPD senyala que per elaborar perfils “s’ha de ser especialment rigorós amb el nivell de detall i la seua exhaustivitat, sent admesos únicament l’elaboració de perfils general i per categories genèriques, en cap cas es podran fer perfils individuals o per una categoria molt específica”. En aquesta secció no s’especifica on està el límit entre “genèric” i “categoria molt específica”.

 

El tercer punt a tenir en compte és l’enviament d’spam electoral per WhatsApp. S’explica que “hauran de facilitar-se d’una forma simple i gratuïta l’exercici dels drets d’accés. Rectificació, suspensió del tractament i oposició. Si un usuari s’oposa, no es podran tornar a enviar propaganda mentre l’afectat no done el seu consentiment”. Segons, aquest últim punt s’entén que els partits podran enviar un primer missatge a l’usuari i en cas que es neguen no podran enviar-li més.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.