VOX deixa de fer campanya per Facebook per por a multes milionaries

VOX deixa d’emetre anuncis a través de Facebook per por a les represàlies | Cedida

 

La nova LOPD donava als partits polítics l’oportunitat de recopilar un gran nombre de dades personals relatives a les opinions polítiques de les persones a través d’Internet i enviar propaganda sense el seu permís a través de Whatsapp. Però fa una setmana, i pensant en les eleccions del pròxim 28 d’Abril, l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) va publicar el dilluns una circular on s’especificava què podien fer i què no els partits polítics i en cas contrari se’ls penalitzaria, segons elConfidencial, amb multes de fins a 20 milions d’euros.

 

La circular ha tingut efecte i grups com VOX han començat a retirar les seues campanyes de Facebook. La formació d’Abascal es caracteritza per llançar anuncis diàriament a la seua pàgina de Facebook, tots relacionats amb la campanya electoral. Ara no en tenen cap, el seu comptador està a zero, i davant les preguntes de ‘elConfidencial’ els portaveus de la formació s’han negat a contestar.

 

Els partits esperen una definició més clara per part de l’AEPD

Segons fonts jurídiques, el partit està esperant a una definició més clara d’allò que poden i no poden fer a partir de la circular enviada per l’AEPD i fins aleshores no s’arriscaran a haver de pagar una multa milionària. Però el partit d’extrema dreta no és l’únic, ara mateix PSOE, PP i C’s tampoc tenen campanyes actives. Només Podemos continua amb set campanyes de pagament actives a Facebook.

 

Un home amb dos ordinadors devant

L’AEPD endureix la llei per evitar una campanya agressiva a través de Facebook i Whatsapp dels grups polítics | Cedida

 

El PP ha contestat a elConfidencial que com no estan en campanya electoral està prohibit anunciar-se a les xarxes socials i que no es reprendran els anuncis fins que comence l’època de campanya electoral. Segons apunten les fonts jurídiques la nova LOPD i la circular enviada recentment per l’AEPD han alertat als diversos partits polítics de la possibilitat de ser multats, però a causa de la falta de claredat sobre què es pot enviar i què no fora de campanya electoral, fa que la majoria d’ells hagen preferit no manifestar-se de moment a les xarxes socials.

 

Els punts conflictius de la circular

Hi ha tres punts de la circular de l’AEPD que presenten conflicte. El primer és que no “s’admetran tractaments no proporcionals com el microtargeting ni els que tinguen per finalitat forçar o desviar la voluntat dels electors”, en aquest punt no s’especifica que significa microtargeting, és a dir a quanta gent d’una edat i uns gustos similars li podem enviar una publicació.

 

El segon és que l’AEPD senyala que per elaborar perfils “s’ha de ser especialment rigorós amb el nivell de detall i la seua exhaustivitat, sent admesos únicament l’elaboració de perfils general i per categories genèriques, en cap cas es podran fer perfils individuals o per una categoria molt específica”. En aquesta secció no s’especifica on està el límit entre “genèric” i “categoria molt específica”.

 

El tercer punt a tenir en compte és l’enviament d’spam electoral per WhatsApp. S’explica que “hauran de facilitar-se d’una forma simple i gratuïta l’exercici dels drets d’accés. Rectificació, suspensió del tractament i oposició. Si un usuari s’oposa, no es podran tornar a enviar propaganda mentre l’afectat no done el seu consentiment”. Segons, aquest últim punt s’entén que els partits podran enviar un primer missatge a l’usuari i en cas que es neguen no podran enviar-li més.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino vol certificar davant l’afició la classificació del Vila-real per a la Champions

Marcelino dona per virtualment aconseguit la passada del Vila-real a la Lliga de Campions per segon any seguit, però aspira a segellar-ho ja en La Ceràmica enfront del Llevant.

L’ensenyança concertada exigix a Educació desbloquejar una negociació que seguix paralitzada

Docents i personal de l'ensenyança concertada en la Comunitat Valenciana es concentren per a denunciar el bloqueig de la negociació amb la Conselleria d'Educació i reclamar avanços reals en les seues condicions laborals.

Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca sosté en Les Corts que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana i retrau al Govern central la falta d'obres i inversions en la Comunitat Valenciana.

Metrovalencia amplia el seu servici nocturn durant tres nits seguides este cap de setmana llarg

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn durant tres nits consecutives, del dijous 30 d'abril al dissabte 2 de maig, amb diferents freqüències de pas amb metro i tramvia per a facilitar la mobilitat en l'àrea metropolitana.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el ple en el pont de maig amb un 89% de reserves

Les reserves hoteleres en la Comunitat Valenciana aconseguixen de mitjana el 88,8% en el pont de maig, amb València i la seua àrea metropolitana quasi al complet i xifres molt elevades en la resta de la regió.

Prioritat nacional o exclusió del diferent?

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d’opinió d'esta setmana escriu contra les polítiques lingüístiques de l’extrema dreta i en defensa del valencià-català, la diversitat lingüística i els valors democràtics.

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.