VOX deixa de fer campanya per Facebook per por a multes milionaries

VOX deixa d’emetre anuncis a través de Facebook per por a les represàlies | Cedida

 

La nova LOPD donava als partits polítics l’oportunitat de recopilar un gran nombre de dades personals relatives a les opinions polítiques de les persones a través d’Internet i enviar propaganda sense el seu permís a través de Whatsapp. Però fa una setmana, i pensant en les eleccions del pròxim 28 d’Abril, l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) va publicar el dilluns una circular on s’especificava què podien fer i què no els partits polítics i en cas contrari se’ls penalitzaria, segons elConfidencial, amb multes de fins a 20 milions d’euros.

 

La circular ha tingut efecte i grups com VOX han començat a retirar les seues campanyes de Facebook. La formació d’Abascal es caracteritza per llançar anuncis diàriament a la seua pàgina de Facebook, tots relacionats amb la campanya electoral. Ara no en tenen cap, el seu comptador està a zero, i davant les preguntes de ‘elConfidencial’ els portaveus de la formació s’han negat a contestar.

 

Els partits esperen una definició més clara per part de l’AEPD

Segons fonts jurídiques, el partit està esperant a una definició més clara d’allò que poden i no poden fer a partir de la circular enviada per l’AEPD i fins aleshores no s’arriscaran a haver de pagar una multa milionària. Però el partit d’extrema dreta no és l’únic, ara mateix PSOE, PP i C’s tampoc tenen campanyes actives. Només Podemos continua amb set campanyes de pagament actives a Facebook.

 

Un home amb dos ordinadors devant

L’AEPD endureix la llei per evitar una campanya agressiva a través de Facebook i Whatsapp dels grups polítics | Cedida

 

El PP ha contestat a elConfidencial que com no estan en campanya electoral està prohibit anunciar-se a les xarxes socials i que no es reprendran els anuncis fins que comence l’època de campanya electoral. Segons apunten les fonts jurídiques la nova LOPD i la circular enviada recentment per l’AEPD han alertat als diversos partits polítics de la possibilitat de ser multats, però a causa de la falta de claredat sobre què es pot enviar i què no fora de campanya electoral, fa que la majoria d’ells hagen preferit no manifestar-se de moment a les xarxes socials.

 

Els punts conflictius de la circular

Hi ha tres punts de la circular de l’AEPD que presenten conflicte. El primer és que no «s’admetran tractaments no proporcionals com el microtargeting ni els que tinguen per finalitat forçar o desviar la voluntat dels electors», en aquest punt no s’especifica que significa microtargeting, és a dir a quanta gent d’una edat i uns gustos similars li podem enviar una publicació.

 

El segon és que l’AEPD senyala que per elaborar perfils «s’ha de ser especialment rigorós amb el nivell de detall i la seua exhaustivitat, sent admesos únicament l’elaboració de perfils general i per categories genèriques, en cap cas es podran fer perfils individuals o per una categoria molt específica». En aquesta secció no s’especifica on està el límit entre «genèric» i «categoria molt específica».

 

El tercer punt a tenir en compte és l’enviament d’spam electoral per WhatsApp. S’explica que «hauran de facilitar-se d’una forma simple i gratuïta l’exercici dels drets d’accés. Rectificació, suspensió del tractament i oposició. Si un usuari s’oposa, no es podran tornar a enviar propaganda mentre l’afectat no done el seu consentiment». Segons, aquest últim punt s’entén que els partits podran enviar un primer missatge a l’usuari i en cas que es neguen no podran enviar-li més.

 

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.