VOX deixa de fer campanya per Facebook per por a multes milionaries

VOX deixa d’emetre anuncis a través de Facebook per por a les represàlies | Cedida

 

La nova LOPD donava als partits polítics l’oportunitat de recopilar un gran nombre de dades personals relatives a les opinions polítiques de les persones a través d’Internet i enviar propaganda sense el seu permís a través de Whatsapp. Però fa una setmana, i pensant en les eleccions del pròxim 28 d’Abril, l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) va publicar el dilluns una circular on s’especificava què podien fer i què no els partits polítics i en cas contrari se’ls penalitzaria, segons elConfidencial, amb multes de fins a 20 milions d’euros.

 

La circular ha tingut efecte i grups com VOX han començat a retirar les seues campanyes de Facebook. La formació d’Abascal es caracteritza per llançar anuncis diàriament a la seua pàgina de Facebook, tots relacionats amb la campanya electoral. Ara no en tenen cap, el seu comptador està a zero, i davant les preguntes de ‘elConfidencial’ els portaveus de la formació s’han negat a contestar.

 

Els partits esperen una definició més clara per part de l’AEPD

Segons fonts jurídiques, el partit està esperant a una definició més clara d’allò que poden i no poden fer a partir de la circular enviada per l’AEPD i fins aleshores no s’arriscaran a haver de pagar una multa milionària. Però el partit d’extrema dreta no és l’únic, ara mateix PSOE, PP i C’s tampoc tenen campanyes actives. Només Podemos continua amb set campanyes de pagament actives a Facebook.

 

Un home amb dos ordinadors devant

L’AEPD endureix la llei per evitar una campanya agressiva a través de Facebook i Whatsapp dels grups polítics | Cedida

 

El PP ha contestat a elConfidencial que com no estan en campanya electoral està prohibit anunciar-se a les xarxes socials i que no es reprendran els anuncis fins que comence l’època de campanya electoral. Segons apunten les fonts jurídiques la nova LOPD i la circular enviada recentment per l’AEPD han alertat als diversos partits polítics de la possibilitat de ser multats, però a causa de la falta de claredat sobre què es pot enviar i què no fora de campanya electoral, fa que la majoria d’ells hagen preferit no manifestar-se de moment a les xarxes socials.

 

Els punts conflictius de la circular

Hi ha tres punts de la circular de l’AEPD que presenten conflicte. El primer és que no «s’admetran tractaments no proporcionals com el microtargeting ni els que tinguen per finalitat forçar o desviar la voluntat dels electors», en aquest punt no s’especifica que significa microtargeting, és a dir a quanta gent d’una edat i uns gustos similars li podem enviar una publicació.

 

El segon és que l’AEPD senyala que per elaborar perfils «s’ha de ser especialment rigorós amb el nivell de detall i la seua exhaustivitat, sent admesos únicament l’elaboració de perfils general i per categories genèriques, en cap cas es podran fer perfils individuals o per una categoria molt específica». En aquesta secció no s’especifica on està el límit entre «genèric» i «categoria molt específica».

 

El tercer punt a tenir en compte és l’enviament d’spam electoral per WhatsApp. S’explica que «hauran de facilitar-se d’una forma simple i gratuïta l’exercici dels drets d’accés. Rectificació, suspensió del tractament i oposició. Si un usuari s’oposa, no es podran tornar a enviar propaganda mentre l’afectat no done el seu consentiment». Segons, aquest últim punt s’entén que els partits podran enviar un primer missatge a l’usuari i en cas que es neguen no podran enviar-li més.

 

Últimes notícies

Oratge tranquil este diumenge: temperatures a l’alça i cel poc núvol en la Comunitat

Este diumenge l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc núvol, vent fluix i temperatures en lleuger ascens, sobretot les màximes a l’interior de la província de València.

Dubljevic penja les botes i el seu mític 14 quedarà retirat al València Basket

Bojan Dubljevic ha anunciat la seua retirada com a jugador professional i el València Basket retirarà el dorsal 14 de la primera plantilla masculina en homenatge al pivot montenegrí.

Crida de la UPV per a ajudar dues germanes de Gaza que han arribat a València

La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per continuar estudiant.

Alumnat de música, dansa i arts plàstiques podrà optar a nous premis d’excel·lència a la Comunitat

Educació ha convocat els premis de les ensenyances professionals de Música, Dansa i Arts Plàstiques i Disseny del curs 2025-2026 per a distingir l’esforç i l’excel·lència acadèmica de l’alumnat de la Comunitat Valenciana.

Crida de la UPV per a ajudar dos germanes gazatines que han arribat a València fugint de la guerra

La UPV ha obert una campanya per a arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per a continuar estudiant després de fugir de Gaza.

Campanya de la UPV per a ajudar dues germanes refugiades de Gaza que ja estudien a València

La Universitat Politècnica de València ha posat en marxa una campanya per a arreplegar 12.000 euros i cobrir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València per a continuar els seus estudis.

Nous teixos als Jardins del Real per a recuperar este arbre mil·lenari a València

La Generalitat i l'Ajuntament de València han incorporat dos nous teixos i plantes associades als Jardins del Real per a reforçar la presència d'esta espècie mil·lenària i acostar-la a la ciutadania.

La UPV impulsa una campanya solidària per a sostindre dues germanes gazatines refugiades a València

La Universitat Politècnica de València ha obert una campanya per arreplegar 12.000 euros i garantir durant un any les despeses bàsiques de Nariman i Roba Irheem, dues germanes gazatines que han arribat a València després de fugir de Gaza.