VOX deixa de fer campanya per Facebook per por a multes milionaries

VOX deixa d’emetre anuncis a través de Facebook per por a les represàlies | Cedida

 

La nova LOPD donava als partits polítics l’oportunitat de recopilar un gran nombre de dades personals relatives a les opinions polítiques de les persones a través d’Internet i enviar propaganda sense el seu permís a través de Whatsapp. Però fa una setmana, i pensant en les eleccions del pròxim 28 d’Abril, l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) va publicar el dilluns una circular on s’especificava què podien fer i què no els partits polítics i en cas contrari se’ls penalitzaria, segons elConfidencial, amb multes de fins a 20 milions d’euros.

 

La circular ha tingut efecte i grups com VOX han començat a retirar les seues campanyes de Facebook. La formació d’Abascal es caracteritza per llançar anuncis diàriament a la seua pàgina de Facebook, tots relacionats amb la campanya electoral. Ara no en tenen cap, el seu comptador està a zero, i davant les preguntes de ‘elConfidencial’ els portaveus de la formació s’han negat a contestar.

 

Els partits esperen una definició més clara per part de l’AEPD

Segons fonts jurídiques, el partit està esperant a una definició més clara d’allò que poden i no poden fer a partir de la circular enviada per l’AEPD i fins aleshores no s’arriscaran a haver de pagar una multa milionària. Però el partit d’extrema dreta no és l’únic, ara mateix PSOE, PP i C’s tampoc tenen campanyes actives. Només Podemos continua amb set campanyes de pagament actives a Facebook.

 

Un home amb dos ordinadors devant

L’AEPD endureix la llei per evitar una campanya agressiva a través de Facebook i Whatsapp dels grups polítics | Cedida

 

El PP ha contestat a elConfidencial que com no estan en campanya electoral està prohibit anunciar-se a les xarxes socials i que no es reprendran els anuncis fins que comence l’època de campanya electoral. Segons apunten les fonts jurídiques la nova LOPD i la circular enviada recentment per l’AEPD han alertat als diversos partits polítics de la possibilitat de ser multats, però a causa de la falta de claredat sobre què es pot enviar i què no fora de campanya electoral, fa que la majoria d’ells hagen preferit no manifestar-se de moment a les xarxes socials.

 

Els punts conflictius de la circular

Hi ha tres punts de la circular de l’AEPD que presenten conflicte. El primer és que no «s’admetran tractaments no proporcionals com el microtargeting ni els que tinguen per finalitat forçar o desviar la voluntat dels electors», en aquest punt no s’especifica que significa microtargeting, és a dir a quanta gent d’una edat i uns gustos similars li podem enviar una publicació.

 

El segon és que l’AEPD senyala que per elaborar perfils «s’ha de ser especialment rigorós amb el nivell de detall i la seua exhaustivitat, sent admesos únicament l’elaboració de perfils general i per categories genèriques, en cap cas es podran fer perfils individuals o per una categoria molt específica». En aquesta secció no s’especifica on està el límit entre «genèric» i «categoria molt específica».

 

El tercer punt a tenir en compte és l’enviament d’spam electoral per WhatsApp. S’explica que «hauran de facilitar-se d’una forma simple i gratuïta l’exercici dels drets d’accés. Rectificació, suspensió del tractament i oposició. Si un usuari s’oposa, no es podran tornar a enviar propaganda mentre l’afectat no done el seu consentiment». Segons, aquest últim punt s’entén que els partits podran enviar un primer missatge a l’usuari i en cas que es neguen no podran enviar-li més.

 

Últimes notícies

Mor un home trobat flotant a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida este dimarts a la nit mentre flotava a l’aigua a la platja d’El Puig. Els banyistes han intentat reanimar-lo abans que el SAMU confirmara la mort i l’autòpsia aclarirà ara les causes.

Trobem mort un home que flotava a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida mentre flotava en l’aigua a la platja d’El Puig. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo i l’autòpsia aclarirà les causes de la mort.

El Valencia Basket començarà l’Eurolliga 2026/2027 visitant el Besiktas

El Valencia Basket debutarà en l’Eurolliga 2026/2027 el 25 de setembre a la pista del Besiktas Istanbul i estrenarà el Roig Arena davant el Kosner Baskonia, amb duels destacats contra Real Madrid i Barça al llarg de la fase regular.

Josan confia que l’Elx tindrà un equip competitiu que il·lusionarà l’afició

El migcampista crevillentí Josan Ferrández ha mostrat plena confiança que l’Elx armarà un equip competitiu per a la pròxima temporada, malgrat no haver tancat encara fitxatges, i valora el rendiment dels joves del filial en la pretemporada.

Un matrimoni, detingut per un punt de venda de droga en una vivenda d’Agost

La Guàrdia Civil ha detingut un matrimoni que presumptament venia cocaïna, haixix i marihuana al detall des de la seua vivenda d’Agost. En l’operació s’han intervingut drogues, quasi 14.000 euros, una bàscula de precisió, un matxet i bitllets falsos.

La ‘Joyería de Córdoba’ estrena la protecció europea per a artesania

La ‘Joyería de Córdoba’ s’ha convertit en la primera indicació geogràfica espanyola per a productes artesanals reconeguda a tota la Unió Europea, amb un registre gestionat per la EUIPO des d’Alacant que protegix esta tradició mil·lenària front a imitacions i usos indeguts, també en línia.

Detingut a Benidorm un fugitiu belga reclamat per tràfic de drogues

La policia local de Benidorm ha detingut un home belga de 63 anys, reclamat per tràfic de drogues, després de detectar que circulava amb matrícules falses.

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.
FILMOTECA D'ESTIU