Desarticulada una xarxa que falsificava targetes de residència de ciutadans indis i pakistanesos

 

Agents de la Policia Nacional, amb la col·laboració d’EUROPOL, han desarticulat una organització dedicada, presumptament, a tramitar i proporcionar de manera fraudulenta targetes de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea a immigrants d’origen indi i pakistanés.

 

La xarxa cobrava 20.000 euros a cada un dels interessats, que es trobaven en situació irregular en Espanya i altres països europeus, i simulaven matrimonis amb dones nacionals de la Unió Europea. Els investigadors estimen en més d’un milió d’euros els ingressos obtinguts per l’organització i en 50 els immigrants beneficiats. Les detencions s’han produït en Barcelona (7), Mataró (2), València (1), l’Hospitalet de Llobregat (1) i Sitges (1). 

 

La investigació policial va començar després d’una informació ciutadana que va alertar de l’existència d’una organització, assentada en Espanya i Alemanya, dedicada a l’afavoriment de la immigració irregular a través de l’obtenció fraudulenta en Espanya de targetes de residència.

 

Doble captació: immigrants irregulars i dones europees

L’entramat delictiu captava ciutadans d’origen indi o pakistanés —en Espanya o en qualsevol altre país europeu— que estigueren en situació irregular i els oferien, a canvi d’una important suma de diners, la possibilitat de regularitzar la seua situació en Espanya amb l’obtenció de la targeta de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea.

 

Després, captaven dones nacionals de diferents països de la Unió Europea —principalment Romania— a les que oferien una substancial compensació econòmica per a simular matrimonis amb ciutadans extracomunitaris que buscaven la regularització.

 

Quan les persones captades vivien fora del país, l’organització s’encarregava del seu trasllat fins a Espanya i, una volta ací, començaven tots els tràmits administratius necessaris per a l’obtenció de la targeta de residència. Per a això, simulaven una unió matrimonial entre els ciutadans que perseguien la seua regularització i les dones comunitàries amb la falsificació de diversos documents (certificats d’empadronament, certificats de matrimoni, contractes de treball i altes en la seguretat social).

 

Per totes eixes gestions, la xarxa cobrava a cada immigrant una mitjana de 20.000 euros. Els agents estimen que el benefici obtingut amb esta activitat ascendiria a més d’un milió d’euros

 

50 targetes extingides

En la majoria dels casos, una volta obtinguda la targeta de residència, els ciutadans beneficiats per la seua concessió abandonaven Espanya amb destinació a altres països europeus, ja que un dels drets que adquirien era la lliure circulació per la Unió Europea. Per part seua, les dones comunitàries tornaven al seu país d’origen de manera immediata. Amb la desarticulació de l’entramat, més de 50 targetes obtingudes de manera fraudulenta han sigut extingides i anul·lades per les autoritats competents.

 

L’operació policial ha acabat amb la detenció de dotze persones a les que se’ls imputa delictes contra els drets dels ciutadans estrangers, pertinença a organització criminal i falsedat documental. També s’han fet tres entrades i registres —dos en l’Hospitalet de Llobregat i un en Barcelona— en els que s’ha intervingut 10.000 euros en efectiu, diversa documentació i material informàtic.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.