Desarticulada una xarxa que falsificava targetes de residència de ciutadans indis i pakistanesos

 

Agents de la Policia Nacional, amb la col·laboració d’EUROPOL, han desarticulat una organització dedicada, presumptament, a tramitar i proporcionar de manera fraudulenta targetes de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea a immigrants d’origen indi i pakistanés.

 

La xarxa cobrava 20.000 euros a cada un dels interessats, que es trobaven en situació irregular en Espanya i altres països europeus, i simulaven matrimonis amb dones nacionals de la Unió Europea. Els investigadors estimen en més d’un milió d’euros els ingressos obtinguts per l’organització i en 50 els immigrants beneficiats. Les detencions s’han produït en Barcelona (7), Mataró (2), València (1), l’Hospitalet de Llobregat (1) i Sitges (1). 

 

La investigació policial va començar després d’una informació ciutadana que va alertar de l’existència d’una organització, assentada en Espanya i Alemanya, dedicada a l’afavoriment de la immigració irregular a través de l’obtenció fraudulenta en Espanya de targetes de residència.

 

Doble captació: immigrants irregulars i dones europees

L’entramat delictiu captava ciutadans d’origen indi o pakistanés —en Espanya o en qualsevol altre país europeu— que estigueren en situació irregular i els oferien, a canvi d’una important suma de diners, la possibilitat de regularitzar la seua situació en Espanya amb l’obtenció de la targeta de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea.

 

Després, captaven dones nacionals de diferents països de la Unió Europea —principalment Romania— a les que oferien una substancial compensació econòmica per a simular matrimonis amb ciutadans extracomunitaris que buscaven la regularització.

 

Quan les persones captades vivien fora del país, l’organització s’encarregava del seu trasllat fins a Espanya i, una volta ací, començaven tots els tràmits administratius necessaris per a l’obtenció de la targeta de residència. Per a això, simulaven una unió matrimonial entre els ciutadans que perseguien la seua regularització i les dones comunitàries amb la falsificació de diversos documents (certificats d’empadronament, certificats de matrimoni, contractes de treball i altes en la seguretat social).

 

Per totes eixes gestions, la xarxa cobrava a cada immigrant una mitjana de 20.000 euros. Els agents estimen que el benefici obtingut amb esta activitat ascendiria a més d’un milió d’euros

 

50 targetes extingides

En la majoria dels casos, una volta obtinguda la targeta de residència, els ciutadans beneficiats per la seua concessió abandonaven Espanya amb destinació a altres països europeus, ja que un dels drets que adquirien era la lliure circulació per la Unió Europea. Per part seua, les dones comunitàries tornaven al seu país d’origen de manera immediata. Amb la desarticulació de l’entramat, més de 50 targetes obtingudes de manera fraudulenta han sigut extingides i anul·lades per les autoritats competents.

 

L’operació policial ha acabat amb la detenció de dotze persones a les que se’ls imputa delictes contra els drets dels ciutadans estrangers, pertinença a organització criminal i falsedat documental. També s’han fet tres entrades i registres —dos en l’Hospitalet de Llobregat i un en Barcelona— en els que s’ha intervingut 10.000 euros en efectiu, diversa documentació i material informàtic.

Últimes notícies

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.