Desarticulada una xarxa que falsificava targetes de residència de ciutadans indis i pakistanesos

 

Agents de la Policia Nacional, amb la col·laboració d’EUROPOL, han desarticulat una organització dedicada, presumptament, a tramitar i proporcionar de manera fraudulenta targetes de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea a immigrants d’origen indi i pakistanés.

 

La xarxa cobrava 20.000 euros a cada un dels interessats, que es trobaven en situació irregular en Espanya i altres països europeus, i simulaven matrimonis amb dones nacionals de la Unió Europea. Els investigadors estimen en més d’un milió d’euros els ingressos obtinguts per l’organització i en 50 els immigrants beneficiats. Les detencions s’han produït en Barcelona (7), Mataró (2), València (1), l’Hospitalet de Llobregat (1) i Sitges (1). 

 

La investigació policial va començar després d’una informació ciutadana que va alertar de l’existència d’una organització, assentada en Espanya i Alemanya, dedicada a l’afavoriment de la immigració irregular a través de l’obtenció fraudulenta en Espanya de targetes de residència.

 

Doble captació: immigrants irregulars i dones europees

L’entramat delictiu captava ciutadans d’origen indi o pakistanés —en Espanya o en qualsevol altre país europeu— que estigueren en situació irregular i els oferien, a canvi d’una important suma de diners, la possibilitat de regularitzar la seua situació en Espanya amb l’obtenció de la targeta de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea.

 

Després, captaven dones nacionals de diferents països de la Unió Europea —principalment Romania— a les que oferien una substancial compensació econòmica per a simular matrimonis amb ciutadans extracomunitaris que buscaven la regularització.

 

Quan les persones captades vivien fora del país, l’organització s’encarregava del seu trasllat fins a Espanya i, una volta ací, començaven tots els tràmits administratius necessaris per a l’obtenció de la targeta de residència. Per a això, simulaven una unió matrimonial entre els ciutadans que perseguien la seua regularització i les dones comunitàries amb la falsificació de diversos documents (certificats d’empadronament, certificats de matrimoni, contractes de treball i altes en la seguretat social).

 

Per totes eixes gestions, la xarxa cobrava a cada immigrant una mitjana de 20.000 euros. Els agents estimen que el benefici obtingut amb esta activitat ascendiria a més d’un milió d’euros

 

50 targetes extingides

En la majoria dels casos, una volta obtinguda la targeta de residència, els ciutadans beneficiats per la seua concessió abandonaven Espanya amb destinació a altres països europeus, ja que un dels drets que adquirien era la lliure circulació per la Unió Europea. Per part seua, les dones comunitàries tornaven al seu país d’origen de manera immediata. Amb la desarticulació de l’entramat, més de 50 targetes obtingudes de manera fraudulenta han sigut extingides i anul·lades per les autoritats competents.

 

L’operació policial ha acabat amb la detenció de dotze persones a les que se’ls imputa delictes contra els drets dels ciutadans estrangers, pertinença a organització criminal i falsedat documental. També s’han fet tres entrades i registres —dos en l’Hospitalet de Llobregat i un en Barcelona— en els que s’ha intervingut 10.000 euros en efectiu, diversa documentació i material informàtic.

Últimes notícies

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.

Jean Montero, l’MVP que ha revolucionat el València Basket de Pedro Martínez

El dominicà Jean Montero ha sigut escollit MVP de la final de la Lliga Endesa conquistada pel València Basket davant el Barça, després de consolidar-se com a referent ofensiu i defensiu en el projecte de Pedro Martínez. El base, vinculat al club fins a 2028 però amb mitja Europa al darrere, ha trobat en València el salt definitiu a una carrera sense sostre aparent.