Desarticulada una xarxa que falsificava targetes de residència de ciutadans indis i pakistanesos

 

Agents de la Policia Nacional, amb la col·laboració d’EUROPOL, han desarticulat una organització dedicada, presumptament, a tramitar i proporcionar de manera fraudulenta targetes de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea a immigrants d’origen indi i pakistanés.

 

La xarxa cobrava 20.000 euros a cada un dels interessats, que es trobaven en situació irregular en Espanya i altres països europeus, i simulaven matrimonis amb dones nacionals de la Unió Europea. Els investigadors estimen en més d’un milió d’euros els ingressos obtinguts per l’organització i en 50 els immigrants beneficiats. Les detencions s’han produït en Barcelona (7), Mataró (2), València (1), l’Hospitalet de Llobregat (1) i Sitges (1). 

 

La investigació policial va començar després d’una informació ciutadana que va alertar de l’existència d’una organització, assentada en Espanya i Alemanya, dedicada a l’afavoriment de la immigració irregular a través de l’obtenció fraudulenta en Espanya de targetes de residència.

 

Doble captació: immigrants irregulars i dones europees

L’entramat delictiu captava ciutadans d’origen indi o pakistanés —en Espanya o en qualsevol altre país europeu— que estigueren en situació irregular i els oferien, a canvi d’una important suma de diners, la possibilitat de regularitzar la seua situació en Espanya amb l’obtenció de la targeta de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea.

 

Després, captaven dones nacionals de diferents països de la Unió Europea —principalment Romania— a les que oferien una substancial compensació econòmica per a simular matrimonis amb ciutadans extracomunitaris que buscaven la regularització.

 

Quan les persones captades vivien fora del país, l’organització s’encarregava del seu trasllat fins a Espanya i, una volta ací, començaven tots els tràmits administratius necessaris per a l’obtenció de la targeta de residència. Per a això, simulaven una unió matrimonial entre els ciutadans que perseguien la seua regularització i les dones comunitàries amb la falsificació de diversos documents (certificats d’empadronament, certificats de matrimoni, contractes de treball i altes en la seguretat social).

 

Per totes eixes gestions, la xarxa cobrava a cada immigrant una mitjana de 20.000 euros. Els agents estimen que el benefici obtingut amb esta activitat ascendiria a més d’un milió d’euros

 

50 targetes extingides

En la majoria dels casos, una volta obtinguda la targeta de residència, els ciutadans beneficiats per la seua concessió abandonaven Espanya amb destinació a altres països europeus, ja que un dels drets que adquirien era la lliure circulació per la Unió Europea. Per part seua, les dones comunitàries tornaven al seu país d’origen de manera immediata. Amb la desarticulació de l’entramat, més de 50 targetes obtingudes de manera fraudulenta han sigut extingides i anul·lades per les autoritats competents.

 

L’operació policial ha acabat amb la detenció de dotze persones a les que se’ls imputa delictes contra els drets dels ciutadans estrangers, pertinença a organització criminal i falsedat documental. També s’han fet tres entrades i registres —dos en l’Hospitalet de Llobregat i un en Barcelona— en els que s’ha intervingut 10.000 euros en efectiu, diversa documentació i material informàtic.

Últimes notícies

Detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un pròfug reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un home de 57 anys, reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi comés en 2023 a la localitat de Best.

Alerta per calor extrema dissabte al litoral de València i l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc per calor al litoral de València i a l’interior de Castelló, on es poden assolir 36 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.