Desarticulada una xarxa que falsificava targetes de residència de ciutadans indis i pakistanesos

 

Agents de la Policia Nacional, amb la col·laboració d’EUROPOL, han desarticulat una organització dedicada, presumptament, a tramitar i proporcionar de manera fraudulenta targetes de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea a immigrants d’origen indi i pakistanés.

 

La xarxa cobrava 20.000 euros a cada un dels interessats, que es trobaven en situació irregular en Espanya i altres països europeus, i simulaven matrimonis amb dones nacionals de la Unió Europea. Els investigadors estimen en més d’un milió d’euros els ingressos obtinguts per l’organització i en 50 els immigrants beneficiats. Les detencions s’han produït en Barcelona (7), Mataró (2), València (1), l’Hospitalet de Llobregat (1) i Sitges (1). 

 

La investigació policial va començar després d’una informació ciutadana que va alertar de l’existència d’una organització, assentada en Espanya i Alemanya, dedicada a l’afavoriment de la immigració irregular a través de l’obtenció fraudulenta en Espanya de targetes de residència.

 

Doble captació: immigrants irregulars i dones europees

L’entramat delictiu captava ciutadans d’origen indi o pakistanés —en Espanya o en qualsevol altre país europeu— que estigueren en situació irregular i els oferien, a canvi d’una important suma de diners, la possibilitat de regularitzar la seua situació en Espanya amb l’obtenció de la targeta de residència de familiar de ciutadà de la Unió Europea.

 

Després, captaven dones nacionals de diferents països de la Unió Europea —principalment Romania— a les que oferien una substancial compensació econòmica per a simular matrimonis amb ciutadans extracomunitaris que buscaven la regularització.

 

Quan les persones captades vivien fora del país, l’organització s’encarregava del seu trasllat fins a Espanya i, una volta ací, començaven tots els tràmits administratius necessaris per a l’obtenció de la targeta de residència. Per a això, simulaven una unió matrimonial entre els ciutadans que perseguien la seua regularització i les dones comunitàries amb la falsificació de diversos documents (certificats d’empadronament, certificats de matrimoni, contractes de treball i altes en la seguretat social).

 

Per totes eixes gestions, la xarxa cobrava a cada immigrant una mitjana de 20.000 euros. Els agents estimen que el benefici obtingut amb esta activitat ascendiria a més d’un milió d’euros

 

50 targetes extingides

En la majoria dels casos, una volta obtinguda la targeta de residència, els ciutadans beneficiats per la seua concessió abandonaven Espanya amb destinació a altres països europeus, ja que un dels drets que adquirien era la lliure circulació per la Unió Europea. Per part seua, les dones comunitàries tornaven al seu país d’origen de manera immediata. Amb la desarticulació de l’entramat, més de 50 targetes obtingudes de manera fraudulenta han sigut extingides i anul·lades per les autoritats competents.

 

L’operació policial ha acabat amb la detenció de dotze persones a les que se’ls imputa delictes contra els drets dels ciutadans estrangers, pertinença a organització criminal i falsedat documental. També s’han fet tres entrades i registres —dos en l’Hospitalet de Llobregat i un en Barcelona— en els que s’ha intervingut 10.000 euros en efectiu, diversa documentació i material informàtic.

Últimes notícies

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.