Una “xarxa de mules» estafa més d’un milió d’euros

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Lleida a 33 membres d’un important entramat que, fent-se passar per una coneguda entitat bancària, ha estafat 1.159.558,38 euros dels comptes de 357 persones per tot el territori nacional.

A mitjan octubre de l’any passat un veí de Santa Pola va posar una denúncia per una estafa d’11.648,79 euros del seu compte bancari. L’Equip @ d’Alacant, va iniciar l’operació Nivlalute per a localitzar al responsable.

Poc després d’iniciades les investigacions, els agents van esbrinar que no es tractava d’un cas aïllat. Un important entramat criminal enviava de manera massiva correus electrònics i missatges als comptes de correu o números de telèfon dels seus objectius, fent-se passar per la seua entitat bancària, que informava els seus suposats clients que el compte havia sigut bloquejada de manera temporal i que per a verificar-la, havien de seguir un enllaç web que s’adjuntava al missatge.

En l’elaboració dels missatges fraudulents, els autors empraven la identitat corporativa de l’entitat bancària per la qual es feien passar, utilitzant el logotip de la marca, i cuidant el text, que estava ben redactat i traduït al castellà, qüestions que facilitaven la confusió dels afectats.

Una vegada que les víctimes picaven l’ham, els capitostos es feien amb la informació necessària per a accedir als seus comptes, des de les quals transferien grans quantitats a una significativa xarxa de mules, assentada a Lleida, que rebien comissions econòmiques a canvi de posar els seus comptes a la disposició de l’activitat criminal. Posteriorment, el capital sostret era transferit a l’estranger o invertit en criptomonedes.

Els agents de l’Equip @ van situar a Lleida a 33 membres de la banda, una important «xarxa de mules», entre els quals es troba el captador. Han sigut detingudes 33 persones d’entre 19 i 46 anys. Són 28 homes i 5 dones de diferents nacionalitats. Molts d’ells posseeixen antecedents per fets similars. Se’ls imputen els delictes d’estafa, usurpació d’identitat, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal. Les diligències es troben a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 d’Elx.

S’ha localitzat a 357 perjudicats per tot el territori nacional, 30 dels quals pertanyen a la província d’Alacant. La resta són de les províncies d’Albacete (20), Almería (6), Astúries (64), Badajoz (13), Barcelona (2), Burgos (8), Càceres (5), Castelló (6), Ciudad Real (12), Cuenca (9), Huesca (10), Gijon (2), Guadalajara (2), Granada (27), Jaén (10), Madrid (10), Màlaga (8), Murcia (20), Navarra (20), Santander (2), Segòvia (2), Soria (12), Tarragona (2), Tenerife (1), Teruel (15), València (12), Valladolid (5), Vigo (2) i Saragossa (20). Els diners totals estafats ascendeix a 1.159.558,38 euros.

L’operació ha sigut desenvolupada per l’Equip @ de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància d’Alacant. S’ha sol·licitat a la Unitat Tècnica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil l’estudi de la traçabilitat per al rastreig dels diners sostrets. No es descarten noves detencions.

Últimes notícies

Cap de setmana quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats i fins a 30 graus

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb temps estable, cels buidats i temperatures que s'acosten als 30 graus en diversos punts del litoral i de l'interior.

El conseller de Sanitat porta al Suprem la seua querella contra Diana Morant per calúmnies

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha formalitzat davant el Tribunal Suprem una querella contra la ministra Diana Morant per acusacions de corrupció vinculades a la privatització sanitària i a la seua relació amb Ribera Salut.

Rescatada una pastera amb 19 migrants magrebins enfront de la costa d’Alacant

Una pastera amb 19 migrants magrebins va ser interceptada de matinada a unes 44 milles de la costa d'Alacant i els seus ocupants van ser traslladats al port de la ciutat.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.