Una “xarxa de mules» estafa més d’un milió d’euros

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Lleida a 33 membres d’un important entramat que, fent-se passar per una coneguda entitat bancària, ha estafat 1.159.558,38 euros dels comptes de 357 persones per tot el territori nacional.

A mitjan octubre de l’any passat un veí de Santa Pola va posar una denúncia per una estafa d’11.648,79 euros del seu compte bancari. L’Equip @ d’Alacant, va iniciar l’operació Nivlalute per a localitzar al responsable.

Poc després d’iniciades les investigacions, els agents van esbrinar que no es tractava d’un cas aïllat. Un important entramat criminal enviava de manera massiva correus electrònics i missatges als comptes de correu o números de telèfon dels seus objectius, fent-se passar per la seua entitat bancària, que informava els seus suposats clients que el compte havia sigut bloquejada de manera temporal i que per a verificar-la, havien de seguir un enllaç web que s’adjuntava al missatge.

En l’elaboració dels missatges fraudulents, els autors empraven la identitat corporativa de l’entitat bancària per la qual es feien passar, utilitzant el logotip de la marca, i cuidant el text, que estava ben redactat i traduït al castellà, qüestions que facilitaven la confusió dels afectats.

Una vegada que les víctimes picaven l’ham, els capitostos es feien amb la informació necessària per a accedir als seus comptes, des de les quals transferien grans quantitats a una significativa xarxa de mules, assentada a Lleida, que rebien comissions econòmiques a canvi de posar els seus comptes a la disposició de l’activitat criminal. Posteriorment, el capital sostret era transferit a l’estranger o invertit en criptomonedes.

Els agents de l’Equip @ van situar a Lleida a 33 membres de la banda, una important «xarxa de mules», entre els quals es troba el captador. Han sigut detingudes 33 persones d’entre 19 i 46 anys. Són 28 homes i 5 dones de diferents nacionalitats. Molts d’ells posseeixen antecedents per fets similars. Se’ls imputen els delictes d’estafa, usurpació d’identitat, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal. Les diligències es troben a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 d’Elx.

S’ha localitzat a 357 perjudicats per tot el territori nacional, 30 dels quals pertanyen a la província d’Alacant. La resta són de les províncies d’Albacete (20), Almería (6), Astúries (64), Badajoz (13), Barcelona (2), Burgos (8), Càceres (5), Castelló (6), Ciudad Real (12), Cuenca (9), Huesca (10), Gijon (2), Guadalajara (2), Granada (27), Jaén (10), Madrid (10), Màlaga (8), Murcia (20), Navarra (20), Santander (2), Segòvia (2), Soria (12), Tarragona (2), Tenerife (1), Teruel (15), València (12), Valladolid (5), Vigo (2) i Saragossa (20). Els diners totals estafats ascendeix a 1.159.558,38 euros.

L’operació ha sigut desenvolupada per l’Equip @ de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància d’Alacant. S’ha sol·licitat a la Unitat Tècnica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil l’estudi de la traçabilitat per al rastreig dels diners sostrets. No es descarten noves detencions.

Últimes notícies

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.