Una “xarxa de mules» estafa més d’un milió d’euros

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Lleida a 33 membres d’un important entramat que, fent-se passar per una coneguda entitat bancària, ha estafat 1.159.558,38 euros dels comptes de 357 persones per tot el territori nacional.

A mitjan octubre de l’any passat un veí de Santa Pola va posar una denúncia per una estafa d’11.648,79 euros del seu compte bancari. L’Equip @ d’Alacant, va iniciar l’operació Nivlalute per a localitzar al responsable.

Poc després d’iniciades les investigacions, els agents van esbrinar que no es tractava d’un cas aïllat. Un important entramat criminal enviava de manera massiva correus electrònics i missatges als comptes de correu o números de telèfon dels seus objectius, fent-se passar per la seua entitat bancària, que informava els seus suposats clients que el compte havia sigut bloquejada de manera temporal i que per a verificar-la, havien de seguir un enllaç web que s’adjuntava al missatge.

En l’elaboració dels missatges fraudulents, els autors empraven la identitat corporativa de l’entitat bancària per la qual es feien passar, utilitzant el logotip de la marca, i cuidant el text, que estava ben redactat i traduït al castellà, qüestions que facilitaven la confusió dels afectats.

Una vegada que les víctimes picaven l’ham, els capitostos es feien amb la informació necessària per a accedir als seus comptes, des de les quals transferien grans quantitats a una significativa xarxa de mules, assentada a Lleida, que rebien comissions econòmiques a canvi de posar els seus comptes a la disposició de l’activitat criminal. Posteriorment, el capital sostret era transferit a l’estranger o invertit en criptomonedes.

Els agents de l’Equip @ van situar a Lleida a 33 membres de la banda, una important «xarxa de mules», entre els quals es troba el captador. Han sigut detingudes 33 persones d’entre 19 i 46 anys. Són 28 homes i 5 dones de diferents nacionalitats. Molts d’ells posseeixen antecedents per fets similars. Se’ls imputen els delictes d’estafa, usurpació d’identitat, blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal. Les diligències es troben a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 d’Elx.

S’ha localitzat a 357 perjudicats per tot el territori nacional, 30 dels quals pertanyen a la província d’Alacant. La resta són de les províncies d’Albacete (20), Almería (6), Astúries (64), Badajoz (13), Barcelona (2), Burgos (8), Càceres (5), Castelló (6), Ciudad Real (12), Cuenca (9), Huesca (10), Gijon (2), Guadalajara (2), Granada (27), Jaén (10), Madrid (10), Màlaga (8), Murcia (20), Navarra (20), Santander (2), Segòvia (2), Soria (12), Tarragona (2), Tenerife (1), Teruel (15), València (12), Valladolid (5), Vigo (2) i Saragossa (20). Els diners totals estafats ascendeix a 1.159.558,38 euros.

L’operació ha sigut desenvolupada per l’Equip @ de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància d’Alacant. S’ha sol·licitat a la Unitat Tècnica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil l’estudi de la traçabilitat per al rastreig dels diners sostrets. No es descarten noves detencions.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.