12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Una xica de Castelló dona a llum en el seu propi cotxe a les portes de l’hospital de Sagunt

 

La vida sempre s’obri pas, encara que siga en plena pandèmia del coronavirus. Una dona de la localitat de Pina de Montalgrao, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), va donar a llum este dijous a les portes de les Urgències de Maternitat de l’Hospital de Sagunt.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, la mare del bebé i la seua parella van acudir al centre hospitalari quan la xica va començar a posar-se de part i el seu home va estacionar en la mateixa porta davant la urgència amb la que arribaven.

 

La xica no va arribar a ingressar en l’hospital de Sagunt i va tindre al seu bebé en el mateix cotxe. Diferents sanitaris d’este centre sanitari van atendre el part a la porta de les Urgències, davant la impossibilitat que la mare arribarà dins l’àrea matern-infantil.

 

Mateo, el nom elegit per al bebé

Personal de l’àrea de Ginecologia va eixir immediatament i es va trobar amb la jove, asseguda en el seient i amb el bebé ja als braços. «Ho van fer molt bé, van tapar al bebé amb una bufanda i tant la mare com el seu fill van arribar bé a l’hospital».

 

Allí mateix, van procedir a l’enllumenament de la placenta i a tallar el cordó umbilical, abans de traslladar a la mare i al xiquet dins de l’hospital. Afortunadament, Mateo, que així es diu el bebé protagonista d’esta notícia, i la seua mare, es troben en perfectes condicions. 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.