17.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Una xica de Castelló dona a llum en el seu propi cotxe a les portes de l’hospital de Sagunt

 

La vida sempre s’obri pas, encara que siga en plena pandèmia del coronavirus. Una dona de la localitat de Pina de Montalgrao, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), va donar a llum este dijous a les portes de les Urgències de Maternitat de l’Hospital de Sagunt.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, la mare del bebé i la seua parella van acudir al centre hospitalari quan la xica va començar a posar-se de part i el seu home va estacionar en la mateixa porta davant la urgència amb la que arribaven.

 

La xica no va arribar a ingressar en l’hospital de Sagunt i va tindre al seu bebé en el mateix cotxe. Diferents sanitaris d’este centre sanitari van atendre el part a la porta de les Urgències, davant la impossibilitat que la mare arribarà dins l’àrea matern-infantil.

 

Mateo, el nom elegit per al bebé

Personal de l’àrea de Ginecologia va eixir immediatament i es va trobar amb la jove, asseguda en el seient i amb el bebé ja als braços. «Ho van fer molt bé, van tapar al bebé amb una bufanda i tant la mare com el seu fill van arribar bé a l’hospital».

 

Allí mateix, van procedir a l’enllumenament de la placenta i a tallar el cordó umbilical, abans de traslladar a la mare i al xiquet dins de l’hospital. Afortunadament, Mateo, que així es diu el bebé protagonista d’esta notícia, i la seua mare, es troben en perfectes condicions. 

Últimes notícies

El València tanca el mercat amb tres fitxatges contrastats en LaLiga i sense eixides

El València va tancar el mercat d'hivern amb Sadiq Umar, Guido Rodríguez i Unai Núñez, tres reforços amb experiència en LaLiga. No es va produir cap eixida i es van completar les dos fitxes lliures després de la baixa de Diakhaby.

Castro i Raghouber impulsen un mercat d’hivern auster en el Llevant

L'arribada de Luís Castro i la cessió de Ugo Raghouber han marcat un gener de gasto mínim en el Llevant. L'equip ha millorat, però continua penúltim.

L’Elx fa caixa amb Mendoza i tanca el mercat amb quatre eixides i quatre arribades

L'Elx va tancar el mercat d'hivern amb quatre eixides i quatre incorporacions, amb la venda rècord de Rodrigo Mendoza com a moviment clau. Va reforçar el lateral dret, no va arribar el central i el bloc es manté.

Cues en el padró de València per la regularització d’immigrants i l’Ajuntament redirigix a Estrangeria

L'anunci de regularització ha disparat les consultes en el padró de València. L'Ajuntament llança cartells i reforça l'atenció per a derivar els tràmits a Estrangeria.

La Comunitat Valenciana va rebre 12,4 milions de turistes internacionals en 2025, el 4,3% més

La Comunitat Valenciana va rebre 12.422.659 turistes internacionals en 2025, un 4,3% més, i es va situar com la quinta regió més visitada. Espanya va batre rècord amb 96,77 milions i màxims de gasto.

La microestimulació cerebral permet recuperar visió parcial a una persona cega

Un assaig amb microestimulació elèctrica de l'escorça visual ha permés que un pacient amb ceguesa total recupere parcialment la visió. La millora va ser espontània, sostinguda i independent de l'implant.

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'