Qui era Zodiac Killer? Investigadors identifiquen a l’Assassí del Zodíac

Ejemplo de shortcode con estilo
  Descobreixen i revelen la identitat de “l’Assassí del Zodíac”, conegut com a “Zodiac Killer” en anglés, un dels assassins en sèrie més temuts, intel·ligents i buscats en la història dels Estats Units. D’acord amb una investigació realitzada per un equip de més de 40 detectius, periodistes i oficials d’intel·ligència militar, anomenat els ‘Case Breakers’, el famós […]

 

Descobreixen i revelen la identitat de “l’Assassí del Zodíac”, conegut com a “Zodiac Killer” en anglés, un dels assassins en sèrie més temuts, intel·ligents i buscats en la història dels Estats Units.

D’acord amb una investigació realitzada per un equip de més de 40 detectius, periodistes i oficials d’intel·ligència militar, anomenat els ‘Case Breakers’, el famós assassí en sèrie responia al nom de Gary Francis Poste, qui va morir en 2018.

“L’Assassí del Zodíac” va acabar amb la vida de cinc persones en l’Àrea de la Badia de San Francisco, Califòrnia, mentre que altres dos de les seues víctimes van aconseguir sobreviure.

Per part seua, la policia de Riverside (Califòrnia) assegura que continua investigant qui està darrere d’este assassí en sèrie, a pesar que este grup independent d’investigadors haja assegurat que han resolt el misteri sobre la seua identitat.

Segons la seua pàgina web, The Case Breakers és una entitat sense ànim de lucre que té tres objectius: resoldre casos oberts, finançar més equips de voluntaris i promoure les carreres en totes les branques del servei públic. Compta amb el suport de socis governamentals i empresarials.

El grup “The Case Breakers”, conformat per antics investigadors policials, va dir que qui s’amagava darrere del personatge conegut com a ‘Zodiac Killer’ era Gary Francis Poste, i que va morir en 2018. Van afirmar haver arribat a eixa conclusió utilitzant nova evidència física i forense i amb l’ajuda de testimonis presencials, segons un comunicat de premsa.

 

Zodiac Killer: La història de l’assassí serial que va terroritzar als EUA

 

Entre finals de la dècada dels 60s i inicis dels 70s, “l’Assassí del Zodíac” va acabar amb la vida de cinc persones. El subjecte solia enviar cartes a diversos diaris informant i detallant els seus crims, mateixes que signava amb una creu sobre un cercle per a reforçar el seu sobrenom.

Malgrat que només se li atribueixen cinc morts de manera oficial, a través d’una nota, “Zodiac” va confessar l’assassinat de 37 víctimes en total. Totes les notes que l’assassí va deixar estaven escrites en codis que dificultaven a les autoritats poder donar amb el seu parador.

En una carta xifrada pel professor de secundària Donald Harden i la seua esposa, Battye, “l’Assassí del Zodíac” va expressar que li “agradava” matar a la gent perquè era «molt divertit»:

“És més divertit que matar a animals salvatges en el bosc perquè l’home és l’animal més perillós de tots”.

En 1974, les cartes van cessar.
 

Últimes notícies

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.

Pérez Llorca reclama que Feijóo incorpore veus valencianes al Govern

Juanfran Pérez Llorca ha defensat que Alberto Núñez Feijóo compte amb valencians en un futur Govern i ha demanat diàleg després de les eleccions generals del 29 de novembre.

La Universitat d’Alacant liderarà una aliança de 11 universitats europees

La Universitat d’Alacant ha assumit la presidència de T4EU amb una agenda centrada en la innovació blava i verda i la cooperació entre universitats.

Gil Lázaro situa el 29N entre «Espanya i canvi» o «Sánchez i caos»

El candidat de Vox al Congrés per València ha defensat el seu missatge per al 29 de novembre i ha avançat una campanya intensa, encara que és «moderadament optimista».

Les explotacions afectades per la dana Adam podran rebre ajudes de fins a 15.000 euros

La Generalitat ha convocat sis milions d’euros per a les explotacions agrícoles i ramaderes afectades per la dana Adam. Les sol·licituds es podran presentar del 2 de novembre a l’1 de febrer de 2027.

Elx troba un capitell andalusí dels segles X i XI als Banys Àrabs

Les excavacions als Banys Àrabs d’Elx han recuperat un capitell andalusí dels segles X i XI i un fust de pedra calcària. Les peces s’estudien al MAHE.