Qui era Zodiac Killer? Investigadors identifiquen a l’Assassí del Zodíac

 

Descobreixen i revelen la identitat de “l’Assassí del Zodíac”, conegut com a “Zodiac Killer” en anglés, un dels assassins en sèrie més temuts, intel·ligents i buscats en la història dels Estats Units.

D’acord amb una investigació realitzada per un equip de més de 40 detectius, periodistes i oficials d’intel·ligència militar, anomenat els ‘Case Breakers’, el famós assassí en sèrie responia al nom de Gary Francis Poste, qui va morir en 2018.

“L’Assassí del Zodíac” va acabar amb la vida de cinc persones en l’Àrea de la Badia de San Francisco, Califòrnia, mentre que altres dos de les seues víctimes van aconseguir sobreviure.

Per part seua, la policia de Riverside (Califòrnia) assegura que continua investigant qui està darrere d’este assassí en sèrie, a pesar que este grup independent d’investigadors haja assegurat que han resolt el misteri sobre la seua identitat.

Segons la seua pàgina web, The Case Breakers és una entitat sense ànim de lucre que té tres objectius: resoldre casos oberts, finançar més equips de voluntaris i promoure les carreres en totes les branques del servei públic. Compta amb el suport de socis governamentals i empresarials.

El grup “The Case Breakers”, conformat per antics investigadors policials, va dir que qui s’amagava darrere del personatge conegut com a ‘Zodiac Killer’ era Gary Francis Poste, i que va morir en 2018. Van afirmar haver arribat a eixa conclusió utilitzant nova evidència física i forense i amb l’ajuda de testimonis presencials, segons un comunicat de premsa.

 

Zodiac Killer: La història de l’assassí serial que va terroritzar als EUA

 

Entre finals de la dècada dels 60s i inicis dels 70s, “l’Assassí del Zodíac” va acabar amb la vida de cinc persones. El subjecte solia enviar cartes a diversos diaris informant i detallant els seus crims, mateixes que signava amb una creu sobre un cercle per a reforçar el seu sobrenom.

Malgrat que només se li atribueixen cinc morts de manera oficial, a través d’una nota, “Zodiac” va confessar l’assassinat de 37 víctimes en total. Totes les notes que l’assassí va deixar estaven escrites en codis que dificultaven a les autoritats poder donar amb el seu parador.

En una carta xifrada pel professor de secundària Donald Harden i la seua esposa, Battye, “l’Assassí del Zodíac” va expressar que li “agradava” matar a la gent perquè era «molt divertit»:

“És més divertit que matar a animals salvatges en el bosc perquè l’home és l’animal més perillós de tots”.

En 1974, les cartes van cessar.
 

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.