Qui era Zodiac Killer? Investigadors identifiquen a l’Assassí del Zodíac

 

Descobreixen i revelen la identitat de “l’Assassí del Zodíac”, conegut com a “Zodiac Killer” en anglés, un dels assassins en sèrie més temuts, intel·ligents i buscats en la història dels Estats Units.

D’acord amb una investigació realitzada per un equip de més de 40 detectius, periodistes i oficials d’intel·ligència militar, anomenat els ‘Case Breakers’, el famós assassí en sèrie responia al nom de Gary Francis Poste, qui va morir en 2018.

“L’Assassí del Zodíac” va acabar amb la vida de cinc persones en l’Àrea de la Badia de San Francisco, Califòrnia, mentre que altres dos de les seues víctimes van aconseguir sobreviure.

Per part seua, la policia de Riverside (Califòrnia) assegura que continua investigant qui està darrere d’este assassí en sèrie, a pesar que este grup independent d’investigadors haja assegurat que han resolt el misteri sobre la seua identitat.

Segons la seua pàgina web, The Case Breakers és una entitat sense ànim de lucre que té tres objectius: resoldre casos oberts, finançar més equips de voluntaris i promoure les carreres en totes les branques del servei públic. Compta amb el suport de socis governamentals i empresarials.

El grup “The Case Breakers”, conformat per antics investigadors policials, va dir que qui s’amagava darrere del personatge conegut com a ‘Zodiac Killer’ era Gary Francis Poste, i que va morir en 2018. Van afirmar haver arribat a eixa conclusió utilitzant nova evidència física i forense i amb l’ajuda de testimonis presencials, segons un comunicat de premsa.

 

Zodiac Killer: La història de l’assassí serial que va terroritzar als EUA

 

Entre finals de la dècada dels 60s i inicis dels 70s, “l’Assassí del Zodíac” va acabar amb la vida de cinc persones. El subjecte solia enviar cartes a diversos diaris informant i detallant els seus crims, mateixes que signava amb una creu sobre un cercle per a reforçar el seu sobrenom.

Malgrat que només se li atribueixen cinc morts de manera oficial, a través d’una nota, “Zodiac” va confessar l’assassinat de 37 víctimes en total. Totes les notes que l’assassí va deixar estaven escrites en codis que dificultaven a les autoritats poder donar amb el seu parador.

En una carta xifrada pel professor de secundària Donald Harden i la seua esposa, Battye, “l’Assassí del Zodíac” va expressar que li “agradava” matar a la gent perquè era «molt divertit»:

“És més divertit que matar a animals salvatges en el bosc perquè l’home és l’animal més perillós de tots”.

En 1974, les cartes van cessar.
 

Últimes notícies

València castiga 138 pisos turístics il·legals amb més d’1,5 milions en multes

L’Ajuntament de València ha imposat 138 sancions a vivendes turístiques il·legals en díhuit mesos, per un import superior a 1,5 milions d’euros, dins de la seua estratègia de tolerància zero contra l’activitat irregular.

Dos hòmens investigats per fingir robatoris violents a Vinaròs i Almassora

La Guàrdia Civil ha investigat dos hòmens a Vinaròs i Almassora per suposats delictes de simulació després de denunciar robatoris inexistents. Els agents han comprovat que un dels robatoris mai va passar i que, en l’altre cas, la cartera simplement s’havia perdut.

Les derrotes de Villarreal C i Torrent estrenyen la zona alta en Tercera Federació

Les primeres derrotes de Villarreal C i Torrent han deixat la Vall de Uxó com a nou líder en solitari de la Tercera Federació, en una quarta jornada marcada per resultats estrets i repartiment de punts. Ontinyent 1931 i Eldense B confirmen el bon moment amb victòries sòlides.

Investigen a Benidorm l’assassinat d’una dona com a possible crim masclista

Una dona ha sigut assassinada amb arma blanca a Benidorm i la Policia Nacional investiga el cas com un possible crim masclista, mentres la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género arreplega dades.

Les universitats espanyoles preparen el primer llibre blanc sobre l’ús de la IA

La CRUE està elaborant el primer llibre blanc sobre intel·ligència artificial en la universitat per a orientar el seu ús i abaratir l’accés a aquestes plataformes, amb la UPV en un paper clau.

Així serà l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat d’esta legislatura

Les Corts Valencianes enceten dilluns l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat de la legislatura, amb el primer discurs de Juanfran Pérez Llorca en este format. El ple s’allargarà fins dimecres, quan es votaran les propostes dels grups.

La irrupció de la IA obliga a replantar l’educació i la formació del professorat

L’ús creixent de la intel·ligència artificial entre l’alumnat de 15 anys, junt amb la caiguda en comprensió lectora, obliga a revisar plans d’estudi i a formar millor el professorat en el seu ús pedagògic i en l’avaluació.

Pradas i Mompó tornen al Congrés per la investigació de la DANA a València

Salomé Pradas i Vicente Mompó compareixeran este dilluns per segona vegada davant la comissió del Congrés que investiga la DANA del 29 d’octubre de 2024, que va causar 232 morts a València. Les declaracions arriben després de la nova compareixença de Carlos Mazón i en plena investigació judicial.