Qui era Zodiac Killer? Investigadors identifiquen a l’Assassí del Zodíac

 

Descobreixen i revelen la identitat de “l’Assassí del Zodíac”, conegut com a “Zodiac Killer” en anglés, un dels assassins en sèrie més temuts, intel·ligents i buscats en la història dels Estats Units.

D’acord amb una investigació realitzada per un equip de més de 40 detectius, periodistes i oficials d’intel·ligència militar, anomenat els ‘Case Breakers’, el famós assassí en sèrie responia al nom de Gary Francis Poste, qui va morir en 2018.

“L’Assassí del Zodíac” va acabar amb la vida de cinc persones en l’Àrea de la Badia de San Francisco, Califòrnia, mentre que altres dos de les seues víctimes van aconseguir sobreviure.

Per part seua, la policia de Riverside (Califòrnia) assegura que continua investigant qui està darrere d’este assassí en sèrie, a pesar que este grup independent d’investigadors haja assegurat que han resolt el misteri sobre la seua identitat.

Segons la seua pàgina web, The Case Breakers és una entitat sense ànim de lucre que té tres objectius: resoldre casos oberts, finançar més equips de voluntaris i promoure les carreres en totes les branques del servei públic. Compta amb el suport de socis governamentals i empresarials.

El grup “The Case Breakers”, conformat per antics investigadors policials, va dir que qui s’amagava darrere del personatge conegut com a ‘Zodiac Killer’ era Gary Francis Poste, i que va morir en 2018. Van afirmar haver arribat a eixa conclusió utilitzant nova evidència física i forense i amb l’ajuda de testimonis presencials, segons un comunicat de premsa.

 

Zodiac Killer: La història de l’assassí serial que va terroritzar als EUA

 

Entre finals de la dècada dels 60s i inicis dels 70s, “l’Assassí del Zodíac” va acabar amb la vida de cinc persones. El subjecte solia enviar cartes a diversos diaris informant i detallant els seus crims, mateixes que signava amb una creu sobre un cercle per a reforçar el seu sobrenom.

Malgrat que només se li atribueixen cinc morts de manera oficial, a través d’una nota, “Zodiac” va confessar l’assassinat de 37 víctimes en total. Totes les notes que l’assassí va deixar estaven escrites en codis que dificultaven a les autoritats poder donar amb el seu parador.

En una carta xifrada pel professor de secundària Donald Harden i la seua esposa, Battye, “l’Assassí del Zodíac” va expressar que li “agradava” matar a la gent perquè era “molt divertit”:

“És més divertit que matar a animals salvatges en el bosc perquè l’home és l’animal més perillós de tots”.

En 1974, les cartes van cessar.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.