Sumar confia que el PSOE recapacite i no faça tributar el salari mínim en l’IRPF

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Sumar en el Congrés, Verónica Barbero, s’ha mostrat confiada amb que el PSOE recapacitará i no continuarà avance amb la seua decisió de fer tributar en l’IRPF el salari mínim, després que este dimarts este assumpte enfrontara de manera oberta al Ministeri de Treball de Yolanda Díaz i al d’Hisenda de María Jesús Montero.

“Confie en el Partit Socialista, confie en el nostre soci de govern i crec que van a reconduir la situació”, ha sostingut la dirigent de Sumar en una entrevista en RNE, recollida per Europa Press, on ha expressat el seu desig que Ferraz “escolte a tota la societat civil i a la majoria de grups” del Congrés que s’han manifestat en contra de la mesura.

Barbero ha apel·lat a Hisenda perquè se sente a parlar amb Treball i “amb arguments” es puga “arribar a un acord amb el soci minoritari de Govern”. Això sí, ha advertit que la postura de Sumar és “molt clara sobre este tema” i que estan en contra que els qui cobren les rendes més baixes de treball, sobretot joves i dones, hagen de tributar “per 50 euros de pujada”.

Preguntada sobre si l’escenificació de les discrepàncies entre Díaz i la portaveu del Govern, Pilar Alegría, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres d’este dimarts, pot donar munició a l’oposició, la portaveu ha dit que ha sigut Hisenda qui “ha abonat el camp” per a això, ja que coneixia de manera “perfecta i nítida” la postura de Sumar.

També ha sostingut que no es poden cridar “desavinences privades” a una qüestió que afecta més d’un milió de persones en el nostre país. “No són desavinences privades, es tracta de qui paga, qui sosté l’Estat del benestar i qui paga impostos”, ha prosseguit en la seua explicació.

En este sentit, Barber ha tornat a condemnar la forma en la qual Hisenda va fer saber a la part de Sumar del Govern la decisió fer tributar el salari mínim: “Ens assabentem de la decisió de la ministra d’Hisenda que les persones que cobren el SMI van tributar a l’IRPF sobre la marxa en la roda de premsa”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.