13.4 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Sumar confia que el PSOE recapacite i no faça tributar el salari mínim en l’IRPF

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Sumar en el Congrés, Verónica Barbero, s’ha mostrat confiada amb que el PSOE recapacitará i no continuarà avance amb la seua decisió de fer tributar en l’IRPF el salari mínim, després que este dimarts este assumpte enfrontara de manera oberta al Ministeri de Treball de Yolanda Díaz i al d’Hisenda de María Jesús Montero.

“Confie en el Partit Socialista, confie en el nostre soci de govern i crec que van a reconduir la situació”, ha sostingut la dirigent de Sumar en una entrevista en RNE, recollida per Europa Press, on ha expressat el seu desig que Ferraz “escolte a tota la societat civil i a la majoria de grups” del Congrés que s’han manifestat en contra de la mesura.

Barbero ha apel·lat a Hisenda perquè se sente a parlar amb Treball i “amb arguments” es puga “arribar a un acord amb el soci minoritari de Govern”. Això sí, ha advertit que la postura de Sumar és “molt clara sobre este tema” i que estan en contra que els qui cobren les rendes més baixes de treball, sobretot joves i dones, hagen de tributar “per 50 euros de pujada”.

Preguntada sobre si l’escenificació de les discrepàncies entre Díaz i la portaveu del Govern, Pilar Alegría, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres d’este dimarts, pot donar munició a l’oposició, la portaveu ha dit que ha sigut Hisenda qui “ha abonat el camp” per a això, ja que coneixia de manera “perfecta i nítida” la postura de Sumar.

També ha sostingut que no es poden cridar “desavinences privades” a una qüestió que afecta més d’un milió de persones en el nostre país. “No són desavinences privades, es tracta de qui paga, qui sosté l’Estat del benestar i qui paga impostos”, ha prosseguit en la seua explicació.

En este sentit, Barber ha tornat a condemnar la forma en la qual Hisenda va fer saber a la part de Sumar del Govern la decisió fer tributar el salari mínim: “Ens assabentem de la decisió de la ministra d’Hisenda que les persones que cobren el SMI van tributar a l’IRPF sobre la marxa en la roda de premsa”.

Últimes notícies

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló han obligat a desallotjar una finca. No hi ha ferits i els danys són superficials, segons fonts oficials.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.