7.3 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Sumar confia que el PSOE recapacite i no faça tributar el salari mínim en l’IRPF

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Sumar en el Congrés, Verónica Barbero, s’ha mostrat confiada amb que el PSOE recapacitará i no continuarà avance amb la seua decisió de fer tributar en l’IRPF el salari mínim, després que este dimarts este assumpte enfrontara de manera oberta al Ministeri de Treball de Yolanda Díaz i al d’Hisenda de María Jesús Montero.

“Confie en el Partit Socialista, confie en el nostre soci de govern i crec que van a reconduir la situació”, ha sostingut la dirigent de Sumar en una entrevista en RNE, recollida per Europa Press, on ha expressat el seu desig que Ferraz “escolte a tota la societat civil i a la majoria de grups” del Congrés que s’han manifestat en contra de la mesura.

Barbero ha apel·lat a Hisenda perquè se sente a parlar amb Treball i “amb arguments” es puga “arribar a un acord amb el soci minoritari de Govern”. Això sí, ha advertit que la postura de Sumar és “molt clara sobre este tema” i que estan en contra que els qui cobren les rendes més baixes de treball, sobretot joves i dones, hagen de tributar “per 50 euros de pujada”.

Preguntada sobre si l’escenificació de les discrepàncies entre Díaz i la portaveu del Govern, Pilar Alegría, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres d’este dimarts, pot donar munició a l’oposició, la portaveu ha dit que ha sigut Hisenda qui “ha abonat el camp” per a això, ja que coneixia de manera “perfecta i nítida” la postura de Sumar.

També ha sostingut que no es poden cridar “desavinences privades” a una qüestió que afecta més d’un milió de persones en el nostre país. “No són desavinences privades, es tracta de qui paga, qui sosté l’Estat del benestar i qui paga impostos”, ha prosseguit en la seua explicació.

En este sentit, Barber ha tornat a condemnar la forma en la qual Hisenda va fer saber a la part de Sumar del Govern la decisió fer tributar el salari mínim: “Ens assabentem de la decisió de la ministra d’Hisenda que les persones que cobren el SMI van tributar a l’IRPF sobre la marxa en la roda de premsa”.

Últimes notícies

L’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana ha fregat el 80% en 2025

L'ocupació mitjana dels hotels associats a Hosbec ha fregat el 80% en 2025, 0,4 punts més que en 2024. L'avanç s'ha recolzat en més oferta i en la demanda internacional.

Avís groc per neu i fred a l’interior d’Alacant i sud de València seguix fins al dimarts

Aemet manté l'avís groc per nevades i mínimes de fins a -4 °C a l'interior d'Alacant i en el sud de l'interior de València fins a primeres hores del dimarts.

El castell de Xàtiva tanca per un despreniment en la carretera d’accés

L'Ajuntament ha anunciat el tancament del monument este dilluns després d'un despreniment en la via de pujada causat per pluges persistents. Equips municipals treballen per a restablir la seguretat i la reobertura dependrà d'una supervisió tècnica.

La neu complica la circulació a l’interior de Castelló

El temporal deixa neu i gel en L'Alt Maestrat i Els Ports i obliga a extremar la precaució en N-232, CV-14, CV-12 i CV-15, amb restriccions al trànsit pesat.

La Comunitat Valenciana va liderar l’ocupació en 2025 amb un 3,69%

La Comunitat Valenciana va liderar el creixement de l'ocupació en 2025 amb un 3,69% d'afiliació i l'atur va baixar en quasi totes les autonomies. Madrid va superar a Catalunya en nombre d'afiliats.

Comunitat Valenciana, quarta en consignació del Xiquet per habitant amb 26,17 euros

La Comunitat Valenciana se situa quarta en consignació per habitant per al Sorteig del Xiquet 2026 amb 26,17 euros i una consignació total de 139.157.600 euros. El gasto mitjà per persona puja quasi tres euros enfront de 2025.

Indonèsia examina la seua seguretat marítima després del naufragi d’un vaixell turístic amb valencians

L'enfonsament del KM Putri Sakinah, amb dos valencians morts i dos menors desapareguts, ha reactivat el debat sobre la seguretat marítima a Indonèsia. La Policia investiga i les autoritats han limitat la navegació turística pel mal temps.

L’edifici incendiat de Campanar avança: pis pilot acabat després de sis mesos d’obres

Sis mesos després de l'inici de la rehabilitació integral, el bloc de Campanar ja compta amb un pis pilot. Les obres, a càrrec de Dragatges i amb més de 20 milions de pressupost, avancen mentres la causa judicial va quedar arxivada provisionalment.