Sumar confia que el PSOE recapacite i no faça tributar el salari mínim en l’IRPF

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Sumar en el Congrés, Verónica Barbero, s’ha mostrat confiada amb que el PSOE recapacitará i no continuarà avance amb la seua decisió de fer tributar en l’IRPF el salari mínim, després que este dimarts este assumpte enfrontara de manera oberta al Ministeri de Treball de Yolanda Díaz i al d’Hisenda de María Jesús Montero.

“Confie en el Partit Socialista, confie en el nostre soci de govern i crec que van a reconduir la situació”, ha sostingut la dirigent de Sumar en una entrevista en RNE, recollida per Europa Press, on ha expressat el seu desig que Ferraz “escolte a tota la societat civil i a la majoria de grups” del Congrés que s’han manifestat en contra de la mesura.

Barbero ha apel·lat a Hisenda perquè se sente a parlar amb Treball i “amb arguments” es puga “arribar a un acord amb el soci minoritari de Govern”. Això sí, ha advertit que la postura de Sumar és “molt clara sobre este tema” i que estan en contra que els qui cobren les rendes més baixes de treball, sobretot joves i dones, hagen de tributar “per 50 euros de pujada”.

Preguntada sobre si l’escenificació de les discrepàncies entre Díaz i la portaveu del Govern, Pilar Alegría, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres d’este dimarts, pot donar munició a l’oposició, la portaveu ha dit que ha sigut Hisenda qui “ha abonat el camp” per a això, ja que coneixia de manera “perfecta i nítida” la postura de Sumar.

També ha sostingut que no es poden cridar “desavinences privades” a una qüestió que afecta més d’un milió de persones en el nostre país. “No són desavinences privades, es tracta de qui paga, qui sosté l’Estat del benestar i qui paga impostos”, ha prosseguit en la seua explicació.

En este sentit, Barber ha tornat a condemnar la forma en la qual Hisenda va fer saber a la part de Sumar del Govern la decisió fer tributar el salari mínim: “Ens assabentem de la decisió de la ministra d’Hisenda que les persones que cobren el SMI van tributar a l’IRPF sobre la marxa en la roda de premsa”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.