Sumar confia que el PSOE recapacite i no faça tributar el salari mínim en l’IRPF

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Sumar en el Congrés, Verónica Barbero, s’ha mostrat confiada amb que el PSOE recapacitará i no continuarà avance amb la seua decisió de fer tributar en l’IRPF el salari mínim, després que este dimarts este assumpte enfrontara de manera oberta al Ministeri de Treball de Yolanda Díaz i al d’Hisenda de María Jesús Montero.

«Confie en el Partit Socialista, confie en el nostre soci de govern i crec que van a reconduir la situació», ha sostingut la dirigent de Sumar en una entrevista en RNE, recollida per Europa Press, on ha expressat el seu desig que Ferraz «escolte a tota la societat civil i a la majoria de grups» del Congrés que s’han manifestat en contra de la mesura.

Barbero ha apel·lat a Hisenda perquè se sente a parlar amb Treball i «amb arguments» es puga «arribar a un acord amb el soci minoritari de Govern». Això sí, ha advertit que la postura de Sumar és «molt clara sobre este tema» i que estan en contra que els qui cobren les rendes més baixes de treball, sobretot joves i dones, hagen de tributar «per 50 euros de pujada».

Preguntada sobre si l’escenificació de les discrepàncies entre Díaz i la portaveu del Govern, Pilar Alegría, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres d’este dimarts, pot donar munició a l’oposició, la portaveu ha dit que ha sigut Hisenda qui «ha abonat el camp» per a això, ja que coneixia de manera «perfecta i nítida» la postura de Sumar.

També ha sostingut que no es poden cridar «desavinences privades» a una qüestió que afecta més d’un milió de persones en el nostre país. «No són desavinences privades, es tracta de qui paga, qui sosté l’Estat del benestar i qui paga impostos», ha prosseguit en la seua explicació.

En este sentit, Barber ha tornat a condemnar la forma en la qual Hisenda va fer saber a la part de Sumar del Govern la decisió fer tributar el salari mínim: «Ens assabentem de la decisió de la ministra d’Hisenda que les persones que cobren el SMI van tributar a l’IRPF sobre la marxa en la roda de premsa».

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.