21.6 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Suspés l’ingrés en presó dels condemnats per l’accident de Metrovalencia

Els huit exdirectius de FGV assentats en la banqueta dels acusats

La jutgessa suspén l’ingrés en presó dels condemnats per l’accident de Metrovalencia | EFE

La jutgessa ha suspés l’ingrés en presó dels quatre condemnats a 22 mesos de presó per l’accident de Metrovalencia, produït en juliol de 2006, en el que van morir 43 persones i 47 van resultar ferides, en la sentència que ha dictat este dilluns després de l’acord de totes les parts.

 

La Fiscalia Provincial de València va conseguir la setmana passada un acord amb les acusacions particulars i les defenses implicades en el cas per l’accident. En ell, s’establia l’absolució de quatre directius, entre ells Marisa Gracia, exgerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

 

Altres quatre directius resulten condemnats a 22 mesos de presó, però no hi ingressaran sempre que no incórreguen en nous delictes en un termini de tres anys i mig, segons ha dictat la jutge titular del Jutjat Penal 6 de València, una decisió amb la que han estat d’acord les acusacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís reclama eleccions i rebutja que Madrid impose ‘un nou Mazón’

Baldoví ha defés que siguen els valencians els qui trien al pròxim president o presidenta després de la dimissió de Mazón i ha denunciat paràlisi institucional. També ha demanat més dimissions en el Consell i ha assegurat que Compromís està preparat per a anar a les urnes.

Camarero demana humanitat i la fi de la cacera política contra Mazón després de la seua dimissió

La vicepresidenta del Consell en funcions ha reclamat frenar els atacs contra Carlos Mazón després de presentar la seua dimissió i ha qualificat la jornada de 'dia difícil'. També ha reivindicat l'orgull del Consell pel projecte i ha denunciat 'atacs brutals' de l'esquerra.

El Consell guarda un minut de silenci per l’assassinat masclista d’una dona a Alacant

El Consell ha guardat un minut de silenci per l'assassinat masclista d'una dona a Alacant. Igualtat ha confirmat el cas, eleva a 35 les víctimes en 2025 i hi ha dos detinguts.

Compromís ha anunciat un ple extraordinari per a reprovar a l’alcaldessa María José Catalá

Compromís ha anunciat un ple extraordinari a l'Ajuntament de València per a reprovar a María José Catalá. Reclama que reba a les víctimes de la dana i els demane perdó.

Vox afirma que no hi ha negociacions amb el PP i es declara preparat per a eleccions

Plans assegura que, després de la dimissió de Mazón, no hi ha negociació, candidats ni propostes i reclama al PP que s'aclarisca. Vox sosté que està llest per a anar a les urnes.

Vox condiciona el seu suport després de la dimissió de Mazón i prioritza l’estabilitat en la Comunitat

Vox adoptarà la decisió que més contribuïsca a l'estabilitat de la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Carlos Mazón. El PP no té majoria i la seua investidura depén del partit d'Abascal.

Feijóo i Abascal parlen del relleu de Mazón en una crida cordial

Feijóo i Abascal han parlat per telèfon sobre el substitut de Carlos Mazón sense tancar noms. El PPCV pilotarà amb Vox una nova investidura amb seguiment de la direcció nacional.

El Govern demana eleccions a la Comunitat Valenciana i retrau al PP deixar el seu futur en mans de Vox

La portaveu Pilar Alegría ha sol·licitat la convocatòria d'eleccions a la Comunitat Valenciana després de la renúncia de Carlos Mazón i ha retret a Feijóo optar per Vox. Defén que siguen els ciutadans els qui decidisquen el rumb polític.