La Fiscalia arriba a un acord amb els acusats per l’accident de Metrovalencia

Escultura en record de les víctimes de l'accident de Metrovalencia en 2006

Escultura en homenatge a les víctimes de l’accident de Metro | EFE

La Fiscalia Provincial de València ha arribat a un acord amb els huit processats per l’accident de Metrovalencia del 3 de juliol de 2006, a on van morir 43 persones i altres 47 van resultar ferides. Este acord contempla la retirada de l’acusació per a quatre d’ells i penes de 22 mesos de presó per als altres.

 

Segons ha informat este divendres ‘Las Provincias’ i han confirmat fonts judicials coneixedores de la negociació, l’exgerent de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), Marisa Gracia, és una de les quatre persones beneficiades per este acord. El Ministeri Públic deixarà d’acusar de manera oficial dilluns que ve, quan està previst l’inici del juí, a Gracia i tres persones més.

 

La vista, que anava a començar 14 anys després del fatal descarrilament en el Jutjat penal 6, serà previsiblement un mer tràmit a on es llegirà l’acord entre la Fiscalia i la principal acusació, que exercix l’Associació de Víctimes del Metro del 3 de Juliol, i en el que els altres processats admetran la seua conformitat amb la pena de 22 mesos, que pràcticament amb tota probabilitat no implicarà la seua entrada en la presó.

 

L’acusació demanava 4 anys de presó

L’Associació de Víctimes de l’Accident del Metro del 3 de Juliol (AVM3J) reclamava en el seu escrit inicial d’acusació una condemna de quatre anys de presó —cinc mesos més que la Fiscalia— per a cada un dels huit acusats per este succés, per considerar-los autors materials —per omissió o cooperació necessària— de 43 delictes d’homicidi per imprudència greu professional, 47 delictes de lesions i un delicte contra els drets dels treballadors.

 

Un altre dels aspectes clau de l’acord és que no es reclamarà cap tipo de responsabilitat civil als quatre processats que admetran la seua responsabilitat en el múltiple accident mortal, ja que les indemnitzacions van ser abonades. Este serà el punt final d’una causa que ha superat fins a tres carpetades judicials, un d’ells secundat per la Fiscalia, tots ells corregits per l’Audiència Provincial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.