La Fiscalia arriba a un acord amb els acusats per l’accident de Metrovalencia

Escultura en record de les víctimes de l'accident de Metrovalencia en 2006

Escultura en homenatge a les víctimes de l’accident de Metro | EFE

La Fiscalia Provincial de València ha arribat a un acord amb els huit processats per l’accident de Metrovalencia del 3 de juliol de 2006, a on van morir 43 persones i altres 47 van resultar ferides. Este acord contempla la retirada de l’acusació per a quatre d’ells i penes de 22 mesos de presó per als altres.

 

Segons ha informat este divendres ‘Las Provincias’ i han confirmat fonts judicials coneixedores de la negociació, l’exgerent de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), Marisa Gracia, és una de les quatre persones beneficiades per este acord. El Ministeri Públic deixarà d’acusar de manera oficial dilluns que ve, quan està previst l’inici del juí, a Gracia i tres persones més.

 

La vista, que anava a començar 14 anys després del fatal descarrilament en el Jutjat penal 6, serà previsiblement un mer tràmit a on es llegirà l’acord entre la Fiscalia i la principal acusació, que exercix l’Associació de Víctimes del Metro del 3 de Juliol, i en el que els altres processats admetran la seua conformitat amb la pena de 22 mesos, que pràcticament amb tota probabilitat no implicarà la seua entrada en la presó.

 

L’acusació demanava 4 anys de presó

L’Associació de Víctimes de l’Accident del Metro del 3 de Juliol (AVM3J) reclamava en el seu escrit inicial d’acusació una condemna de quatre anys de presó —cinc mesos més que la Fiscalia— per a cada un dels huit acusats per este succés, per considerar-los autors materials —per omissió o cooperació necessària— de 43 delictes d’homicidi per imprudència greu professional, 47 delictes de lesions i un delicte contra els drets dels treballadors.

 

Un altre dels aspectes clau de l’acord és que no es reclamarà cap tipo de responsabilitat civil als quatre processats que admetran la seua responsabilitat en el múltiple accident mortal, ja que les indemnitzacions van ser abonades. Este serà el punt final d’una causa que ha superat fins a tres carpetades judicials, un d’ells secundat per la Fiscalia, tots ells corregits per l’Audiència Provincial.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.

Morant reivindica la reconstrucció de Benetússer i avisa al Consell que no acaba al juny

Diana Morant destaca que el Govern destina més de 40 milions a la reconstrucció de Benetússer i retrau al Consell que parle d'una recuperació que acaba al juny.

Morant acusa a Pérez Llorca d’obstaculitzar la investigació de la dana i exigix retornar els reforços al jutjat

Diana Morant acusa a Juanfran Pérez Llorca d'obstruir la justícia en retirar reforços del jutjat que investiga la dana i reclama retornar immediatament tots els mitjans.

La primera setmana del juí a Ábalos destapa l’anomenada Espanya dels endolls

La primera setmana del juí a José Luis Ábalos ha girat més entorn de presumptes endolls i pagaments opacs que al tripijoc de contractes de màscares, amb testimoniatges que dibuixen una xarxa de favors, ocupacions arbitràries i suposades mossegades.

El Consell rebutja acollir 1.900 menors migrants més per considerar-ho un repartiment injust

La Generalitat Valenciana es nega a acceptar el nou repartiment estatal de prop de 1.900 menors migrants no acompanyats en considerar-ho arbitrari, insostenible i una imposició del Govern central.

Pérez Llorca nega retallades en el jutjat de la dana després de les crítiques de Compromís

Juanfran Pérez Llorca rebutja que el Consell haja retallat mitjans en el jutjat de Catarroja que investiga la dana i atribuïx la situació a un canvi de personal temporal a fix.

Thirty Seconds to Mars confirma dos concerts a Madrid i València a l’abril de 2027

Thirty Seconds to Mars actuarà en 2027 a Madrid i València dins del seu gira europea A Beautiful Lie vs This Is War, amb la reunió en l'escenari de Tom Milicevic al costat de Jared i Shannon Leto.