La Fiscalia arriba a un acord amb els acusats per l’accident de Metrovalencia

Escultura en record de les víctimes de l'accident de Metrovalencia en 2006

Escultura en homenatge a les víctimes de l’accident de Metro | EFE

La Fiscalia Provincial de València ha arribat a un acord amb els huit processats per l’accident de Metrovalencia del 3 de juliol de 2006, a on van morir 43 persones i altres 47 van resultar ferides. Este acord contempla la retirada de l’acusació per a quatre d’ells i penes de 22 mesos de presó per als altres.

 

Segons ha informat este divendres ‘Las Provincias’ i han confirmat fonts judicials coneixedores de la negociació, l’exgerent de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), Marisa Gracia, és una de les quatre persones beneficiades per este acord. El Ministeri Públic deixarà d’acusar de manera oficial dilluns que ve, quan està previst l’inici del juí, a Gracia i tres persones més.

 

La vista, que anava a començar 14 anys després del fatal descarrilament en el Jutjat penal 6, serà previsiblement un mer tràmit a on es llegirà l’acord entre la Fiscalia i la principal acusació, que exercix l’Associació de Víctimes del Metro del 3 de Juliol, i en el que els altres processats admetran la seua conformitat amb la pena de 22 mesos, que pràcticament amb tota probabilitat no implicarà la seua entrada en la presó.

 

L’acusació demanava 4 anys de presó

L’Associació de Víctimes de l’Accident del Metro del 3 de Juliol (AVM3J) reclamava en el seu escrit inicial d’acusació una condemna de quatre anys de presó —cinc mesos més que la Fiscalia— per a cada un dels huit acusats per este succés, per considerar-los autors materials —per omissió o cooperació necessària— de 43 delictes d’homicidi per imprudència greu professional, 47 delictes de lesions i un delicte contra els drets dels treballadors.

 

Un altre dels aspectes clau de l’acord és que no es reclamarà cap tipo de responsabilitat civil als quatre processats que admetran la seua responsabilitat en el múltiple accident mortal, ja que les indemnitzacions van ser abonades. Este serà el punt final d’una causa que ha superat fins a tres carpetades judicials, un d’ells secundat per la Fiscalia, tots ells corregits per l’Audiència Provincial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.