La Fiscalia arriba a un acord amb els acusats per l’accident de Metrovalencia

Escultura en record de les víctimes de l'accident de Metrovalencia en 2006

Escultura en homenatge a les víctimes de l’accident de Metro | EFE

La Fiscalia Provincial de València ha arribat a un acord amb els huit processats per l’accident de Metrovalencia del 3 de juliol de 2006, a on van morir 43 persones i altres 47 van resultar ferides. Este acord contempla la retirada de l’acusació per a quatre d’ells i penes de 22 mesos de presó per als altres.

 

Segons ha informat este divendres ‘Las Provincias’ i han confirmat fonts judicials coneixedores de la negociació, l’exgerent de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), Marisa Gracia, és una de les quatre persones beneficiades per este acord. El Ministeri Públic deixarà d’acusar de manera oficial dilluns que ve, quan està previst l’inici del juí, a Gracia i tres persones més.

 

La vista, que anava a començar 14 anys després del fatal descarrilament en el Jutjat penal 6, serà previsiblement un mer tràmit a on es llegirà l’acord entre la Fiscalia i la principal acusació, que exercix l’Associació de Víctimes del Metro del 3 de Juliol, i en el que els altres processats admetran la seua conformitat amb la pena de 22 mesos, que pràcticament amb tota probabilitat no implicarà la seua entrada en la presó.

 

L’acusació demanava 4 anys de presó

L’Associació de Víctimes de l’Accident del Metro del 3 de Juliol (AVM3J) reclamava en el seu escrit inicial d’acusació una condemna de quatre anys de presó —cinc mesos més que la Fiscalia— per a cada un dels huit acusats per este succés, per considerar-los autors materials —per omissió o cooperació necessària— de 43 delictes d’homicidi per imprudència greu professional, 47 delictes de lesions i un delicte contra els drets dels treballadors.

 

Un altre dels aspectes clau de l’acord és que no es reclamarà cap tipo de responsabilitat civil als quatre processats que admetran la seua responsabilitat en el múltiple accident mortal, ja que les indemnitzacions van ser abonades. Este serà el punt final d’una causa que ha superat fins a tres carpetades judicials, un d’ells secundat per la Fiscalia, tots ells corregits per l’Audiència Provincial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.