La Fiscalia arriba a un acord amb els acusats per l’accident de Metrovalencia

Escultura en record de les víctimes de l'accident de Metrovalencia en 2006

Escultura en homenatge a les víctimes de l’accident de Metro | EFE

La Fiscalia Provincial de València ha arribat a un acord amb els huit processats per l’accident de Metrovalencia del 3 de juliol de 2006, a on van morir 43 persones i altres 47 van resultar ferides. Este acord contempla la retirada de l’acusació per a quatre d’ells i penes de 22 mesos de presó per als altres.

 

Segons ha informat este divendres ‘Las Provincias’ i han confirmat fonts judicials coneixedores de la negociació, l’exgerent de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), Marisa Gracia, és una de les quatre persones beneficiades per este acord. El Ministeri Públic deixarà d’acusar de manera oficial dilluns que ve, quan està previst l’inici del juí, a Gracia i tres persones més.

 

La vista, que anava a començar 14 anys després del fatal descarrilament en el Jutjat penal 6, serà previsiblement un mer tràmit a on es llegirà l’acord entre la Fiscalia i la principal acusació, que exercix l’Associació de Víctimes del Metro del 3 de Juliol, i en el que els altres processats admetran la seua conformitat amb la pena de 22 mesos, que pràcticament amb tota probabilitat no implicarà la seua entrada en la presó.

 

L’acusació demanava 4 anys de presó

L’Associació de Víctimes de l’Accident del Metro del 3 de Juliol (AVM3J) reclamava en el seu escrit inicial d’acusació una condemna de quatre anys de presó —cinc mesos més que la Fiscalia— per a cada un dels huit acusats per este succés, per considerar-los autors materials —per omissió o cooperació necessària— de 43 delictes d’homicidi per imprudència greu professional, 47 delictes de lesions i un delicte contra els drets dels treballadors.

 

Un altre dels aspectes clau de l’acord és que no es reclamarà cap tipo de responsabilitat civil als quatre processats que admetran la seua responsabilitat en el múltiple accident mortal, ja que les indemnitzacions van ser abonades. Este serà el punt final d’una causa que ha superat fins a tres carpetades judicials, un d’ells secundat per la Fiscalia, tots ells corregits per l’Audiència Provincial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.