16 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

S’obri judici oral a 8 alts càrrecs de FGV per l’accident de metro de València

metro

Imatge de l’estació de metro de Jesús, on va ocórrer l’accident | Europa Press

 

Aquest dimarts 26 de febrer s’ha dictat l’apertura de judici oral per l’accident del metro de València, per part de la jutgessa titular del Jutjat d’instrucció número 21 de València, Nieves Molina.

 

D’aquesta manera, el judici se celebrarà en els pròxims mesos i farà seure en el banc dels acusats a un total de huit exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

 

Aquesta decisió arriba després de les peticions de la Fiscalia i l’Associació de Víctimes del Metro, qui consideraven que hi havia responsable de l’accident que tenien responsabilitats a l’hora de saber si existien riscos o deficiències en els sistemes de seguretat i frenat del metro.

 

Entre els exdirectius que seuran al banc dels acusats està l’exgerent Marisa Garcia. Els altres set investigats són Luis Miguel Domingo (excap de Tallers); Manuel Sansano (exdirector d’Operacions); Juan José Gimeno (responsable de l’auditoria de seguretat); Sebastián Argente (excap de la Línia 1) Francisco García (director tècnic d’Explotació); Vicente Contreras (adjunt d’Explotació); i Francisco Orts (exdirectos d’Estudis i Projectes).

 

De moment els investigats es mantindran el llibertat, i el judici s’espera que s’inicie a l’estiu o després.

 

Un accident amb 43 morts i 47 ferits

L’Accident del Metro de València, ocorregut el dia 3 de juliol de 2006 en la parada de Jesús, a la Línia 1, va deixar 43 morts i 47 ferits.

 

Durant anys, els familiars de les víctimes, units en l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol, van lluitar per visibilitzar la seua causa, i reclamar responsabilitats als gestors. Amb el pas del temps, la situació ha tingut avanços i retrocessos a escala judicial, fins a arribar a aquesta apertura de judici oral hui mateix.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.