S’obri judici oral a 8 alts càrrecs de FGV per l’accident de metro de València

metro

Imatge de l’estació de metro de Jesús, on va ocórrer l’accident | Europa Press

 

Aquest dimarts 26 de febrer s’ha dictat l’apertura de judici oral per l’accident del metro de València, per part de la jutgessa titular del Jutjat d’instrucció número 21 de València, Nieves Molina.

 

D’aquesta manera, el judici se celebrarà en els pròxims mesos i farà seure en el banc dels acusats a un total de huit exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

 

Aquesta decisió arriba després de les peticions de la Fiscalia i l’Associació de Víctimes del Metro, qui consideraven que hi havia responsable de l’accident que tenien responsabilitats a l’hora de saber si existien riscos o deficiències en els sistemes de seguretat i frenat del metro.

 

Entre els exdirectius que seuran al banc dels acusats està l’exgerent Marisa Garcia. Els altres set investigats són Luis Miguel Domingo (excap de Tallers); Manuel Sansano (exdirector d’Operacions); Juan José Gimeno (responsable de l’auditoria de seguretat); Sebastián Argente (excap de la Línia 1) Francisco García (director tècnic d’Explotació); Vicente Contreras (adjunt d’Explotació); i Francisco Orts (exdirectos d’Estudis i Projectes).

 

De moment els investigats es mantindran el llibertat, i el judici s’espera que s’inicie a l’estiu o després.

 

Un accident amb 43 morts i 47 ferits

L’Accident del Metro de València, ocorregut el dia 3 de juliol de 2006 en la parada de Jesús, a la Línia 1, va deixar 43 morts i 47 ferits.

 

Durant anys, els familiars de les víctimes, units en l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol, van lluitar per visibilitzar la seua causa, i reclamar responsabilitats als gestors. Amb el pas del temps, la situació ha tingut avanços i retrocessos a escala judicial, fins a arribar a aquesta apertura de judici oral hui mateix.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva política per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa de València impulsa sis iniciatives en el Congrés per a pressionar al Ministeri de Transports i reclamar la reactivació del soterrament de les vies de Serradora, paralitzat des de 2021 malgrat tindre el seu estudi informatiu executat al 76%.

Lafuente alerta que la polarització política bloqueja l’avanç de la societat

El president de la CEV, Vicente Lafuente, advertix que la polarització política frena acords clau per a l'economia i reclama diàleg, cessions i grans pactes d'Estat.

Detinguts dos hòmens per robatoris amb força en comerços del centre històric de Gandia

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens de 45 i 33 anys per dos robatoris amb força en una perfumeria i una peluqueria del centre historico de Gandia, on van sostraure diners en efectiu i material professional.

El TSJCV manté la seua decisió de no investigar a Carlos Mazón per la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja per unanimitat els recursos de súplica i confirma que no investigarà al expresident Carlos Mazón per la seua actuació durant la dana de 2024.

El TSJCV manté l’arxiu i no investigarà a Mazón per la seua actuació en la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana desestima per unanimitat els recursos de les acusacions i confirma que no obrirà investigació penal contra Carlos Mazón per la gestió de l'avís És-Alert durant la dana de 2024.

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.