S’obri judici oral a 8 alts càrrecs de FGV per l’accident de metro de València

metro

Imatge de l’estació de metro de Jesús, on va ocórrer l’accident | Europa Press

 

Aquest dimarts 26 de febrer s’ha dictat l’apertura de judici oral per l’accident del metro de València, per part de la jutgessa titular del Jutjat d’instrucció número 21 de València, Nieves Molina.

 

D’aquesta manera, el judici se celebrarà en els pròxims mesos i farà seure en el banc dels acusats a un total de huit exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

 

Aquesta decisió arriba després de les peticions de la Fiscalia i l’Associació de Víctimes del Metro, qui consideraven que hi havia responsable de l’accident que tenien responsabilitats a l’hora de saber si existien riscos o deficiències en els sistemes de seguretat i frenat del metro.

 

Entre els exdirectius que seuran al banc dels acusats està l’exgerent Marisa Garcia. Els altres set investigats són Luis Miguel Domingo (excap de Tallers); Manuel Sansano (exdirector d’Operacions); Juan José Gimeno (responsable de l’auditoria de seguretat); Sebastián Argente (excap de la Línia 1) Francisco García (director tècnic d’Explotació); Vicente Contreras (adjunt d’Explotació); i Francisco Orts (exdirectos d’Estudis i Projectes).

 

De moment els investigats es mantindran el llibertat, i el judici s’espera que s’inicie a l’estiu o després.

 

Un accident amb 43 morts i 47 ferits

L’Accident del Metro de València, ocorregut el dia 3 de juliol de 2006 en la parada de Jesús, a la Línia 1, va deixar 43 morts i 47 ferits.

 

Durant anys, els familiars de les víctimes, units en l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol, van lluitar per visibilitzar la seua causa, i reclamar responsabilitats als gestors. Amb el pas del temps, la situació ha tingut avanços i retrocessos a escala judicial, fins a arribar a aquesta apertura de judici oral hui mateix.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.

El València Basket busca obrir distància definitiva amb el Tenerife

L'equip taronja visita Tenerife per a afermar la segona plaça. Un triomf elevaria a cinc l'avantatge i tancaria el average particular mancant 12 jornades.