8.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

S’obri judici oral a 8 alts càrrecs de FGV per l’accident de metro de València

metro

Imatge de l’estació de metro de Jesús, on va ocórrer l’accident | Europa Press

 

Aquest dimarts 26 de febrer s’ha dictat l’apertura de judici oral per l’accident del metro de València, per part de la jutgessa titular del Jutjat d’instrucció número 21 de València, Nieves Molina.

 

D’aquesta manera, el judici se celebrarà en els pròxims mesos i farà seure en el banc dels acusats a un total de huit exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

 

Aquesta decisió arriba després de les peticions de la Fiscalia i l’Associació de Víctimes del Metro, qui consideraven que hi havia responsable de l’accident que tenien responsabilitats a l’hora de saber si existien riscos o deficiències en els sistemes de seguretat i frenat del metro.

 

Entre els exdirectius que seuran al banc dels acusats està l’exgerent Marisa Garcia. Els altres set investigats són Luis Miguel Domingo (excap de Tallers); Manuel Sansano (exdirector d’Operacions); Juan José Gimeno (responsable de l’auditoria de seguretat); Sebastián Argente (excap de la Línia 1) Francisco García (director tècnic d’Explotació); Vicente Contreras (adjunt d’Explotació); i Francisco Orts (exdirectos d’Estudis i Projectes).

 

De moment els investigats es mantindran el llibertat, i el judici s’espera que s’inicie a l’estiu o després.

 

Un accident amb 43 morts i 47 ferits

L’Accident del Metro de València, ocorregut el dia 3 de juliol de 2006 en la parada de Jesús, a la Línia 1, va deixar 43 morts i 47 ferits.

 

Durant anys, els familiars de les víctimes, units en l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol, van lluitar per visibilitzar la seua causa, i reclamar responsabilitats als gestors. Amb el pas del temps, la situació ha tingut avanços i retrocessos a escala judicial, fins a arribar a aquesta apertura de judici oral hui mateix.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.