S’obri judici oral a 8 alts càrrecs de FGV per l’accident de metro de València

metro

Imatge de l’estació de metro de Jesús, on va ocórrer l’accident | Europa Press

 

Aquest dimarts 26 de febrer s’ha dictat l’apertura de judici oral per l’accident del metro de València, per part de la jutgessa titular del Jutjat d’instrucció número 21 de València, Nieves Molina.

 

D’aquesta manera, el judici se celebrarà en els pròxims mesos i farà seure en el banc dels acusats a un total de huit exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

 

Aquesta decisió arriba després de les peticions de la Fiscalia i l’Associació de Víctimes del Metro, qui consideraven que hi havia responsable de l’accident que tenien responsabilitats a l’hora de saber si existien riscos o deficiències en els sistemes de seguretat i frenat del metro.

 

Entre els exdirectius que seuran al banc dels acusats està l’exgerent Marisa Garcia. Els altres set investigats són Luis Miguel Domingo (excap de Tallers); Manuel Sansano (exdirector d’Operacions); Juan José Gimeno (responsable de l’auditoria de seguretat); Sebastián Argente (excap de la Línia 1) Francisco García (director tècnic d’Explotació); Vicente Contreras (adjunt d’Explotació); i Francisco Orts (exdirectos d’Estudis i Projectes).

 

De moment els investigats es mantindran el llibertat, i el judici s’espera que s’inicie a l’estiu o després.

 

Un accident amb 43 morts i 47 ferits

L’Accident del Metro de València, ocorregut el dia 3 de juliol de 2006 en la parada de Jesús, a la Línia 1, va deixar 43 morts i 47 ferits.

 

Durant anys, els familiars de les víctimes, units en l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol, van lluitar per visibilitzar la seua causa, i reclamar responsabilitats als gestors. Amb el pas del temps, la situació ha tingut avanços i retrocessos a escala judicial, fins a arribar a aquesta apertura de judici oral hui mateix.

Últimes notícies

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.

La Diputació de València reunix la poesia completa de Max Aub en 825 referències

La Diputació de València publica Poesia completa 1925-1972 de Max Aub, un volum que reunix 825 composicions, més de 500 d'elles inèdites, i consolida el seu llegat poètic.

José María Ángel manté davant el jutge que desconeixia el seu títol universitari fals

El excomisionado del Govern per a la DANA reitera davant el jutge que no va elaborar el suposat títol d'Arxivística de 1983, afirma que no el va usar en la seua carrera professional i ho atribuïx a un error administratiu.

Maria Schneider, Esperanza Spalding i Lizz Wright lideren el Festival de Jazz de València 2026

El Festival de Jazz de València celebrarà la seua 29 edició entre el 24 de juny i el 26 de juliol amb quinze concerts i grans figures internacionals com Maria Schneider, Esperanza Spalding, Joe Lovano, Włodek Pawlik i Lizz Wright, a més d'una àmplia representació del jazz valencià.