13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Suspesa la circulació de trens entre València i Barcelona per les condicions meteorològiques

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Adif ha informat que la circulació de la línia València-Barcelona està interrompuda entre les estacions de Castelló de la Plana i Cambrils per les condicions meteorològiques de la zona, segons ha informat l’administrador ferroviari via xarxes socials.

Un nou temporal provocat per una DANA està deixant pluges torrencials en zones de l’àrea mediterrània este dimecres, segons l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET). De fet, diverses comarques de Tarragona i Màlaga tenen avisos de nivell roig, que implica perill extrem.

A la Comunitat Valenciana, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat manté l’alerta per pluges nivell taronja al litoral nord de Castelló i d’Alacant i tot el litoral de València, per precipitació acumulada en una hora de fins a 60 litres per metre quadrat (l/m2), que aniran acompanyades de tempesta; i de fins a 150 l/m2 en 12 hores.

A més, a Catalunya, Renfe ha suspès este dimecres el servici alternatiu per carretera que oferix en el tram que està obres a la província de Tarragona per les “condicions de les carreteres derivades del temporal”.

En concret, no hi ha servici entre Reus (Tarragona) i Zaragoza en la R15 i el servici llançadora de la R17 entre Tarragona i Salou-Port Aventura s’ha suspès. S’han establit limitacions de velocitat a 80 quilòmetres per hora a Tortosa i L’Aldea en la R16 i limitacions en el tram entre L’Ametlla de Mar (Tarragona) i Benicàssim.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.