El discurs de Manu Sánchez sobre ómicron: He patit el virus i m’han pres per ximple

 

 

El discurs de Manu Sánchez sobre la pandèmia, la sisena ona en la qual la variant Ómicron és la protagonista, l’actuació dels polítics i la situació de la sanitat a Madrid retrunyeix amb força en les xarxes socials, on s’ha fet viral en tot just unes hores.

 

El presentador d’Antena 3 Notícies, que s’ha contagiat de la variant sud-africana, ha compartit la seua experiència, la seua mala experiència. «He patit el virus i m’han pres per ximple. Estic superant el primer, el segon no«, avisa en el seu discurs.

«El 9 de novembre es va detectar l’Ómicron, veritat? Països com Alemanya, Bèlgica i el Regne Unit començaven a batre rècord de contagis. Van aparéixer els nostres polítics per a dir-nos que ací no anava a passar el mateix, que estàvem tots vacunats, que ací no anava a arribar així. Ens van prendre per ximples«, exposa.

Llavors, fa referència a la reunió que van mantindre Govern i CC.AA. a només dos dies de Nit de Nadal. «A dos dies tan sols de la Nit de Nadal es reunien. Per a què? Només perquè la màscara tornara a ser obligatòria en exteriors. Ens prenien per ximples».

Així, posa en el centre de la diana de les seues crítiques a l’estat de la sanitat madrilenya. «Madrid té la millor sanitat d’Espanya, ens ho van dir. M’ho van dir quan des del meu tancament intentava contactar amb el centre de salut per a aconseguir la baixa. Dos dies, dos dies penjat al telèfon. Em van assegurar que m’anava a dir un rastrejador. 16 dies després encara estic esperant. Tots els antígens, totes les PCR, per descomptat, pel privat, una dinerada. Em van prendre per ximple».

A més, fa referència a la inacció per part dels polítics en els dies següents a Nit de cap d’any. «Arribem a final d’any amb la sisena ona desbocada, necessitant analitzar cada corba, cada incidència, cada número de contagiats… Tot es va parar el dia 30, el 31 és Nit de cap d’any, l’1 Any Nou, el 2 diumenge. Com oferirem dades? Apagada. Com si el virus s’anara també de vacances. Ens prenen per ximples».

Finalment, llança una reflexió que serveix com a encàrrec contundent als polítics, als quals demana autocrítica i sinceritat. «Si no prenen decisions, si no solucionen, o almenys ho intenten, els nostres problemes, si cada ona que arriba queden més retratats, deixen-ho o expliquen-nos amb autocrítica, amb sinceritat, la situació. No ens prenguen per ximples».

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.