La taxa turística entrarà en vigor el desembre de 2023

La taxa turística en la Comunitat Valenciana entrarà en vigor el desembre de 2023 i està previst que la seua eficàcia siga avaluada cada tres anys.

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) publica hui la llei de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, un impost que entrarà en vigor en 2023, i s’aplicarà de manera voluntària per cada ajuntament.

D’aquesta manera, la Llei 7/2022 imposa una taxa turística que serà de caràcter municipal i voluntari.

L’impost oscil·larà entre 0,5 i 2 euros per dia en funció de la categoria de cada allotjament i estarà bonificat al 100%. A més, cada ajuntament podrà decidir si establir un recàrrec i cobrar més.

Està previst que la taxa turística s’abone en establiments hotelers, conjunts d’apartaments turístics, habitatges d’ús turístic, càmpings, àrees per a autocaravanes, allotjaments rurals i albergs. També en embarcacions de creuer quan facen escala en un port de la Comunitat Valenciana.

La llei estableix que en els establiments hotelers (hotels, aparta-hotels i hotels-balnearis) la taxa serà de 2 euros per dia en hotels de cinc estreles i quatre estreles superior, d’1,5 euros en els de quatre estreles i tres estreles superior, d’1 euro en els de tres, dos i una estrela i de 0,5 euros en hostals i pensions.

En els blocs i apartaments s’abonarà 1,5 euros (categoria superior) 1 euro (primera categoria) o 0,5 (estàndard), mentre en els pisos turístics es diferenciarà entre els de categoria superior (1,5 euros) i els d’estàndard (1 euro).

En els allotjaments rurals oscil·larà entre 1,5 euros (cases de cinc o quatre estreles i gran luxe), 1 euro (cases i hostals de quatre i tres estreles) i 0,5 euros (casa i hostals de tres, dos i una estrela o acampades en finca particular).

Finalment, en els creuers es pagarà 1,5 euros per dia i en càmpings, albergs i àrees de pernocta per a autocaravanes la taxa serà de 0,5 euros.

Estaran exempts de pagar l’impost els menors de 16 anys i les persones amb un grau de discapacitat igual o superior a un 66%, així com els participants en estades subvencionades per programes socials de qualsevol país de la Unió Europea, en viatges per motiu de salut justificat o en desplaçaments per força major.

També en albergs juvenils, sempre que els seus destinataris tinguen menys 30 anys, així com en els viatges per a participar en competicions esportives oficials i en els de congressos o esdeveniments científics organitzats per universitats públiques valencianes.

Tots els ingressos es reinvertiran en el propi sector, a promocionar el destí Comunitat Valenciana, impulsar una mobilitat més sostenible o protegir i regenerar el medi ambient i els recursos naturals i promocionar-los com a patrimoni.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.