La taxa turística entrarà en vigor el desembre de 2023

La taxa turística en la Comunitat Valenciana entrarà en vigor el desembre de 2023 i està previst que la seua eficàcia siga avaluada cada tres anys.

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) publica hui la llei de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, un impost que entrarà en vigor en 2023, i s’aplicarà de manera voluntària per cada ajuntament.

D’aquesta manera, la Llei 7/2022 imposa una taxa turística que serà de caràcter municipal i voluntari.

L’impost oscil·larà entre 0,5 i 2 euros per dia en funció de la categoria de cada allotjament i estarà bonificat al 100%. A més, cada ajuntament podrà decidir si establir un recàrrec i cobrar més.

Està previst que la taxa turística s’abone en establiments hotelers, conjunts d’apartaments turístics, habitatges d’ús turístic, càmpings, àrees per a autocaravanes, allotjaments rurals i albergs. També en embarcacions de creuer quan facen escala en un port de la Comunitat Valenciana.

La llei estableix que en els establiments hotelers (hotels, aparta-hotels i hotels-balnearis) la taxa serà de 2 euros per dia en hotels de cinc estreles i quatre estreles superior, d’1,5 euros en els de quatre estreles i tres estreles superior, d’1 euro en els de tres, dos i una estrela i de 0,5 euros en hostals i pensions.

En els blocs i apartaments s’abonarà 1,5 euros (categoria superior) 1 euro (primera categoria) o 0,5 (estàndard), mentre en els pisos turístics es diferenciarà entre els de categoria superior (1,5 euros) i els d’estàndard (1 euro).

En els allotjaments rurals oscil·larà entre 1,5 euros (cases de cinc o quatre estreles i gran luxe), 1 euro (cases i hostals de quatre i tres estreles) i 0,5 euros (casa i hostals de tres, dos i una estrela o acampades en finca particular).

Finalment, en els creuers es pagarà 1,5 euros per dia i en càmpings, albergs i àrees de pernocta per a autocaravanes la taxa serà de 0,5 euros.

Estaran exempts de pagar l’impost els menors de 16 anys i les persones amb un grau de discapacitat igual o superior a un 66%, així com els participants en estades subvencionades per programes socials de qualsevol país de la Unió Europea, en viatges per motiu de salut justificat o en desplaçaments per força major.

També en albergs juvenils, sempre que els seus destinataris tinguen menys 30 anys, així com en els viatges per a participar en competicions esportives oficials i en els de congressos o esdeveniments científics organitzats per universitats públiques valencianes.

Tots els ingressos es reinvertiran en el propi sector, a promocionar el destí Comunitat Valenciana, impulsar una mobilitat més sostenible o protegir i regenerar el medi ambient i els recursos naturals i promocionar-los com a patrimoni.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.