15.6 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

La taxa turística entrarà en vigor el desembre de 2023

La taxa turística en la Comunitat Valenciana entrarà en vigor el desembre de 2023 i està previst que la seua eficàcia siga avaluada cada tres anys.

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) publica hui la llei de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, un impost que entrarà en vigor en 2023, i s’aplicarà de manera voluntària per cada ajuntament.

D’aquesta manera, la Llei 7/2022 imposa una taxa turística que serà de caràcter municipal i voluntari.

L’impost oscil·larà entre 0,5 i 2 euros per dia en funció de la categoria de cada allotjament i estarà bonificat al 100%. A més, cada ajuntament podrà decidir si establir un recàrrec i cobrar més.

Està previst que la taxa turística s’abone en establiments hotelers, conjunts d’apartaments turístics, habitatges d’ús turístic, càmpings, àrees per a autocaravanes, allotjaments rurals i albergs. També en embarcacions de creuer quan facen escala en un port de la Comunitat Valenciana.

La llei estableix que en els establiments hotelers (hotels, aparta-hotels i hotels-balnearis) la taxa serà de 2 euros per dia en hotels de cinc estreles i quatre estreles superior, d’1,5 euros en els de quatre estreles i tres estreles superior, d’1 euro en els de tres, dos i una estrela i de 0,5 euros en hostals i pensions.

En els blocs i apartaments s’abonarà 1,5 euros (categoria superior) 1 euro (primera categoria) o 0,5 (estàndard), mentre en els pisos turístics es diferenciarà entre els de categoria superior (1,5 euros) i els d’estàndard (1 euro).

En els allotjaments rurals oscil·larà entre 1,5 euros (cases de cinc o quatre estreles i gran luxe), 1 euro (cases i hostals de quatre i tres estreles) i 0,5 euros (casa i hostals de tres, dos i una estrela o acampades en finca particular).

Finalment, en els creuers es pagarà 1,5 euros per dia i en càmpings, albergs i àrees de pernocta per a autocaravanes la taxa serà de 0,5 euros.

Estaran exempts de pagar l’impost els menors de 16 anys i les persones amb un grau de discapacitat igual o superior a un 66%, així com els participants en estades subvencionades per programes socials de qualsevol país de la Unió Europea, en viatges per motiu de salut justificat o en desplaçaments per força major.

També en albergs juvenils, sempre que els seus destinataris tinguen menys 30 anys, així com en els viatges per a participar en competicions esportives oficials i en els de congressos o esdeveniments científics organitzats per universitats públiques valencianes.

Tots els ingressos es reinvertiran en el propi sector, a promocionar el destí Comunitat Valenciana, impulsar una mobilitat més sostenible o protegir i regenerar el medi ambient i els recursos naturals i promocionar-los com a patrimoni.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.