11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

La taxa turística entrarà en vigor el desembre de 2023

La taxa turística en la Comunitat Valenciana entrarà en vigor el desembre de 2023 i està previst que la seua eficàcia siga avaluada cada tres anys.

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGV) publica hui la llei de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, un impost que entrarà en vigor en 2023, i s’aplicarà de manera voluntària per cada ajuntament.

D’aquesta manera, la Llei 7/2022 imposa una taxa turística que serà de caràcter municipal i voluntari.

L’impost oscil·larà entre 0,5 i 2 euros per dia en funció de la categoria de cada allotjament i estarà bonificat al 100%. A més, cada ajuntament podrà decidir si establir un recàrrec i cobrar més.

Està previst que la taxa turística s’abone en establiments hotelers, conjunts d’apartaments turístics, habitatges d’ús turístic, càmpings, àrees per a autocaravanes, allotjaments rurals i albergs. També en embarcacions de creuer quan facen escala en un port de la Comunitat Valenciana.

La llei estableix que en els establiments hotelers (hotels, aparta-hotels i hotels-balnearis) la taxa serà de 2 euros per dia en hotels de cinc estreles i quatre estreles superior, d’1,5 euros en els de quatre estreles i tres estreles superior, d’1 euro en els de tres, dos i una estrela i de 0,5 euros en hostals i pensions.

En els blocs i apartaments s’abonarà 1,5 euros (categoria superior) 1 euro (primera categoria) o 0,5 (estàndard), mentre en els pisos turístics es diferenciarà entre els de categoria superior (1,5 euros) i els d’estàndard (1 euro).

En els allotjaments rurals oscil·larà entre 1,5 euros (cases de cinc o quatre estreles i gran luxe), 1 euro (cases i hostals de quatre i tres estreles) i 0,5 euros (casa i hostals de tres, dos i una estrela o acampades en finca particular).

Finalment, en els creuers es pagarà 1,5 euros per dia i en càmpings, albergs i àrees de pernocta per a autocaravanes la taxa serà de 0,5 euros.

Estaran exempts de pagar l’impost els menors de 16 anys i les persones amb un grau de discapacitat igual o superior a un 66%, així com els participants en estades subvencionades per programes socials de qualsevol país de la Unió Europea, en viatges per motiu de salut justificat o en desplaçaments per força major.

També en albergs juvenils, sempre que els seus destinataris tinguen menys 30 anys, així com en els viatges per a participar en competicions esportives oficials i en els de congressos o esdeveniments científics organitzats per universitats públiques valencianes.

Tots els ingressos es reinvertiran en el propi sector, a promocionar el destí Comunitat Valenciana, impulsar una mobilitat més sostenible o protegir i regenerar el medi ambient i els recursos naturals i promocionar-los com a patrimoni.

Últimes notícies

Un estudi conclou que el part en l’aigua reduïx intervencions i millora els resultats

Un estudi de l'UJI i Fisabio a l'Hospital de La Plana associa el part en l'aigua amb més parts vaginals espontanis, menys instrumental i millors resultats neonatals enfront de l'epidural. Les dades reforcen que la immersió afavorix la fisiologia del part i reduïx la medicalització en embarassos de baix risc

Pérez Llorca insistix al Govern que autoritze la Llei de Costas valenciana després del temporal

El president ha reiterat en FITUR la seua petició perquè l'Executiu done llum verda a la norma i poder actuar davant els danys en el litoral. També ha anunciat 2 milions per a un pla de millora de platges.

Pérez Llorca lamenta que en la Comunitat no s’hagen complit més de la mitat de les millores ferroviàries

El president ha assegurat que en la Comunitat Valenciana no s'han complit més de la mitat de les previsions de millora ferroviària i ha reclamat complir els compromisos, amb especial focus en Rodalia.

Cinc anys de presó en mòdul psiquiàtric per intentar matar a un taxista a Elda

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys per temptativa d'assassinat a l'autor de l'atac a un taxista a Elda després d'un acord amb la Fiscalia. Complirà la pena en el mòdul psiquiàtric per alteració psíquica benvolguda com a eximent incompleta.

Pérez Llorca cita el dimarts als síndics de Les Corts per a arribar a acords

El president ha convocat el 27 de gener als síndics de PSPV, Compromís i Vox al Palau per a una ronda de treball. Busca acords i apel·la al respecte institucional.

Detinguts a València dos jóvens per segrestar un home i demanar 15.000 euros per a alliberar-lo

La Policia Nacional ha detingut a València a dos hòmens de 23 i 25 anys per retindre a un altre en un domicili i exigir-li 15.000 euros per a alliberar-lo. La víctima col·laborava en estafes per 'phishing' i va ser retinguda quan va voler abandonar l'organització.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promocionar la Comunitat Valenciana en mercats exterior i nacional

El president ha anunciat una inversió extraordinària de 10 milions que se suma al pla anual fins a 19 milions per a promocionar la Comunitat a Espanya i fora. Presentat durant el Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, serà la major campanya publicitària de la Generalitat.

Veïns de Sagunt han denunciat abandó institucional després de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha evidenciat un abandó institucional i una erosió imparable. Exigixen defenses reals, un pla tècnic i l'execució urgent del projecte de regeneració.