Temporal.Acompanyament emocional, reajustament d’horaris i ensenyament online, entre les mesures de la volta a les aules

S’estudien accions específiques per a ajudar als alumnes de segon de Batxillerat que han de presentar-se a l’Ebau

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

Prioritat a la gestió emocional de l’alumnat d’Infantil, acompanyament tutorial en Primària, reajustament d’horaris de classes en ESO i Batxillerat per a ampliar els torns del centre i cobertura legal a les activitats de voluntariat en Formació Professional són algunes de les mesures que la Conselleria d’Educació ha traslladat als centres per a adaptar-se a la situació actual després de la DANA.

Així, la Conselleria de Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Secretaria Autonòmica d’Educació, ha traslladat instruccions per a l’adaptació de programació, avaluació i acompanyament de l’alumnat als centres de la província de Valencia que reprenen activitat després de la DANA.

Segons informa el departament de Campanar en un comunicat, s’ha enviat la circular 4/2024 que fa referència a l’atenció educativa de l’alumnat d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional i Escoles Oficials d’Idiomes, afectat per la DANA.

En ella es remarca la importància que cada centre educatiu, dins de les seues circumstàncies específiques i en ús de la seua autonomia, puga adoptar les mesures oportunes, amb especial atenció a l’alumnat més vulnerable. A més, es recorda que en este moment és molt important atendre al plànol emocional de l’alumnat i les famílies més afectades, sent la comunitat educativa un pilar fonamental en el camí per a la recuperació de la normalitat.

En Educació Infantil s’indica la prioritat del desenvolupament afectiu, la gestió emocional, les manifestacions de la comunicació del llenguatge i les pautes elementals de convivència i relació social. Tenint en compte que en esta etapa educativa la programació d’aula és un instrument flexible, haurà de reajustar-se atenent a la nova realitat educativa de l’alumnat.

Quant al primer cicle d’Educació Primària, la circular destaca que la figura del tutor cobra especial rellevància com a vincle emocional per a mantenir el contacte amb el grup-classe de referència i sentir-se acompanyat.

Per la seua banda, en el segon i tercer cicle, a més de l’acompanyament tutorial, s’hauran de prioritzar els models col·laboratius de treball, de tutorització i dinamització que reforcen l’aprenentatge autònom de l’alumnat i l’acompanyament pautat mentre no siga possible reprendre l’activitat lectiva presencial.

Pel que fa a l’avaluació de Primària, s’ha de considerar els elements del context escolar, familiar i social que es deriven de les circumstàncies actuals. Els centres que no puguen reprendre temporalment l’activitat lectiva presencial hauran de, en la mesura de les seues possibilitats, engegar docència a distància per a donar continuïtat al procés educatiu.

La circular enviada als centres indica que en Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat les programacions d’aula hauran de tenir en compte el context i l’avaluació haurà de ser coherent amb les adequacions i adaptacions realitzades en la programació docent.

Així mateix, mentre es restablix l’educació presencial en els centres, i en la mesura de les seues possibilitats, instauraran, tenint en compte els recursos de cada docent i de les famílies, procediments per a la docència online a través dels mitjans tecnològics disponibles.

Entre altres mesures en estes etapes educatives, tant en els centres desplaçats que hagen reprès l’educació presencial, així com els centres acollidors dels anteriors, en l’organització horària, de manera excepcional, podran ajustar les sessions lectives a una durada mínima de 50 minuts, amb el vistiplau de la Inspecció d’Educació, sempre que este ajust tinga com a finalitat poder ampliar els torns d’utilització de les instal·lacions del centre.

FORMAT ONLINE

Els centres educatius de Formació Professional oferiran educació online per als membres de la comunitat educativa que no puguen accedir al centre educatiu de referència. L’alumnat que no tinga possibilitat de treballar online serà reubicat en un altre centre, tenint en compte l’oferta formativa del centre d’acolliment i les possibilitats de transport.

Els centres d’acolliment d’alumnat de FP podran reorganitzar els horaris dels grups propis per a la redistribució d’aules i tallers de les Famílies i Cicles. A més, podran ajustar la durada de les sessions, sempre que no siguen inferiors a 45 minuts i es permetrà combinar la docència presencial amb semipresencial.

Així mateix, els departaments de les diferents famílies professionals dissenyaran mesures de flexibilització curricular i reforç necessàries per a aconseguir els resultats d’aprenentatge prioritzant els que contribuïsquen a millorar l’ocupabilitat.

A més, a causa de la destrucció de gran part del teixit empresarial de la zona afectada, es donarà cobertura legal a les activitats de voluntariat en empreses i entitats vinculades a la competència professional del cicle.

EOI I FORMACIÓ PERSONES ADULTES

Finalment, amb la finalitat d’assegurar que l’alumnat de les Escoles Oficials d’Idiomes i centres de Formació de Persones Adultes puga continuar amb la seua formació, aquells centres (seus o seccions) que hagen patit afectacions en les infraestructures educatives o en les comunicacions, podran impartir docència online mitjançant AULES o TEAMS fins que es restablisca la normalitat.

Sobre la situació de l’ensenyament en la zona de la DANA, la vicepresidenta del Consell, Susana Cambrer, qui ha assenyalat que, la Conselleria d’Educació està estudiant plantejar mesures específiques per a ajudar als alumnes de segon de Batxillerat, que a final de curs ha de presentar-se a la prova d’accés a la universitat.

HUIT NOVES OBERTURES DE CENTRES

També ha donat a conèixer que, després dels 47 centres que es van obrir este dilluns, hui s’han sumat altres huit centres i, per tant, ja hi ha 55 oberts. Els huit centres oberts en el dia de hui pertanyen a les localitats de l’Alcúdia, Utiel i Xiva.

Camarero ha recalcat la importància de l’acompanyament emocional als menors i, per a això, s’ha donat formació a més de 7.000 professors per a poder atendre les necessitats de l’alumnat, «bé amb la constitució d’equips d’actuació urgents en els centres educatius com amb pautes perquè puguen atendre també, des d’este punt de vista emocional, als alumnes que s’estan reincorporant als seus col·legis».

Últimes notícies

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.

Bernabé assegura que el Govern pressionarà per evitar cotxes al bulevard García Lorca

Pilar Bernabé afirma que el Govern dEspanya influirà perquè el bulevard Federico García Lorca siga un gran parc sense trànsit i critica lactitud de lalcalesa María José Catalá.