Temporal.Acompanyament emocional, reajustament d’horaris i ensenyament online, entre les mesures de la volta a les aules

S’estudien accions específiques per a ajudar als alumnes de segon de Batxillerat que han de presentar-se a l’Ebau

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

Prioritat a la gestió emocional de l’alumnat d’Infantil, acompanyament tutorial en Primària, reajustament d’horaris de classes en ESO i Batxillerat per a ampliar els torns del centre i cobertura legal a les activitats de voluntariat en Formació Professional són algunes de les mesures que la Conselleria d’Educació ha traslladat als centres per a adaptar-se a la situació actual després de la DANA.

Així, la Conselleria de Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Secretaria Autonòmica d’Educació, ha traslladat instruccions per a l’adaptació de programació, avaluació i acompanyament de l’alumnat als centres de la província de Valencia que reprenen activitat després de la DANA.

Segons informa el departament de Campanar en un comunicat, s’ha enviat la circular 4/2024 que fa referència a l’atenció educativa de l’alumnat d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional i Escoles Oficials d’Idiomes, afectat per la DANA.

En ella es remarca la importància que cada centre educatiu, dins de les seues circumstàncies específiques i en ús de la seua autonomia, puga adoptar les mesures oportunes, amb especial atenció a l’alumnat més vulnerable. A més, es recorda que en este moment és molt important atendre al plànol emocional de l’alumnat i les famílies més afectades, sent la comunitat educativa un pilar fonamental en el camí per a la recuperació de la normalitat.

En Educació Infantil s’indica la prioritat del desenvolupament afectiu, la gestió emocional, les manifestacions de la comunicació del llenguatge i les pautes elementals de convivència i relació social. Tenint en compte que en esta etapa educativa la programació d’aula és un instrument flexible, haurà de reajustar-se atenent a la nova realitat educativa de l’alumnat.

Quant al primer cicle d’Educació Primària, la circular destaca que la figura del tutor cobra especial rellevància com a vincle emocional per a mantenir el contacte amb el grup-classe de referència i sentir-se acompanyat.

Per la seua banda, en el segon i tercer cicle, a més de l’acompanyament tutorial, s’hauran de prioritzar els models col·laboratius de treball, de tutorització i dinamització que reforcen l’aprenentatge autònom de l’alumnat i l’acompanyament pautat mentre no siga possible reprendre l’activitat lectiva presencial.

Pel que fa a l’avaluació de Primària, s’ha de considerar els elements del context escolar, familiar i social que es deriven de les circumstàncies actuals. Els centres que no puguen reprendre temporalment l’activitat lectiva presencial hauran de, en la mesura de les seues possibilitats, engegar docència a distància per a donar continuïtat al procés educatiu.

La circular enviada als centres indica que en Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat les programacions d’aula hauran de tenir en compte el context i l’avaluació haurà de ser coherent amb les adequacions i adaptacions realitzades en la programació docent.

Així mateix, mentre es restablix l’educació presencial en els centres, i en la mesura de les seues possibilitats, instauraran, tenint en compte els recursos de cada docent i de les famílies, procediments per a la docència online a través dels mitjans tecnològics disponibles.

Entre altres mesures en estes etapes educatives, tant en els centres desplaçats que hagen reprès l’educació presencial, així com els centres acollidors dels anteriors, en l’organització horària, de manera excepcional, podran ajustar les sessions lectives a una durada mínima de 50 minuts, amb el vistiplau de la Inspecció d’Educació, sempre que este ajust tinga com a finalitat poder ampliar els torns d’utilització de les instal·lacions del centre.

FORMAT ONLINE

Els centres educatius de Formació Professional oferiran educació online per als membres de la comunitat educativa que no puguen accedir al centre educatiu de referència. L’alumnat que no tinga possibilitat de treballar online serà reubicat en un altre centre, tenint en compte l’oferta formativa del centre d’acolliment i les possibilitats de transport.

Els centres d’acolliment d’alumnat de FP podran reorganitzar els horaris dels grups propis per a la redistribució d’aules i tallers de les Famílies i Cicles. A més, podran ajustar la durada de les sessions, sempre que no siguen inferiors a 45 minuts i es permetrà combinar la docència presencial amb semipresencial.

Així mateix, els departaments de les diferents famílies professionals dissenyaran mesures de flexibilització curricular i reforç necessàries per a aconseguir els resultats d’aprenentatge prioritzant els que contribuïsquen a millorar l’ocupabilitat.

A més, a causa de la destrucció de gran part del teixit empresarial de la zona afectada, es donarà cobertura legal a les activitats de voluntariat en empreses i entitats vinculades a la competència professional del cicle.

EOI I FORMACIÓ PERSONES ADULTES

Finalment, amb la finalitat d’assegurar que l’alumnat de les Escoles Oficials d’Idiomes i centres de Formació de Persones Adultes puga continuar amb la seua formació, aquells centres (seus o seccions) que hagen patit afectacions en les infraestructures educatives o en les comunicacions, podran impartir docència online mitjançant AULES o TEAMS fins que es restablisca la normalitat.

Sobre la situació de l’ensenyament en la zona de la DANA, la vicepresidenta del Consell, Susana Cambrer, qui ha assenyalat que, la Conselleria d’Educació està estudiant plantejar mesures específiques per a ajudar als alumnes de segon de Batxillerat, que a final de curs ha de presentar-se a la prova d’accés a la universitat.

HUIT NOVES OBERTURES DE CENTRES

També ha donat a conèixer que, després dels 47 centres que es van obrir este dilluns, hui s’han sumat altres huit centres i, per tant, ja hi ha 55 oberts. Els huit centres oberts en el dia de hui pertanyen a les localitats de l’Alcúdia, Utiel i Xiva.

Camarero ha recalcat la importància de l’acompanyament emocional als menors i, per a això, s’ha donat formació a més de 7.000 professors per a poder atendre les necessitats de l’alumnat, «bé amb la constitució d’equips d’actuació urgents en els centres educatius com amb pautes perquè puguen atendre també, des d’este punt de vista emocional, als alumnes que s’estan reincorporant als seus col·legis».

Últimes notícies

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.

El PSPV suspén la seua reunió amb Mompó després del pacte pressupostari entre PP i Vox

El PSPV de la Diputació de València cancel·la la reunió amb Vicent Mompó en considerar que el pacte pressupostari entre PP i Vox compromet els comptes provincials i exigix explicacions per la gestió de la dana en lHorta.

El Congrés cita a María José Catalá i Virginia Barcones per la riuada de la dana

La comissió de la dana en el Congrés interrogarà el 15 de juny a l'alcaldessa de València, María José Catalá, i a la responsable de Protecció Civil, Virginia Barcones, per la riuada del 29 d'octubre de 2024.

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus després de donar suport a la proposta d’Educació

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus de Castelló després de recolzar la proposta salarial de la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

La jutgessa de la DANA torna a citar com a testimoni a Vicent Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA torna a citar com a testimoni al president de la Diputació de València, Vicent Mompó, després de la declaració de l'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.