12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Canvi radical este cap de setmana en València: colp de la calor atípica

Imatge d'un plugim i molts núvols al Delta de l'Ebre

Els núvols guanyaran més protagonisme i durant el cap de setmana arribaran alguns arruixons | Pili Rius

 

La bonança atípica d’estes últimes jornades encara tindrà continuïtat un parell de dies més, però diumenge les temperatures cauran fins a valors més propis per a l’època de l’any que ens trobem. Tot vindrà acompanyat d’alguns arruixons que afectaran principalment l’interior del territori valencià i ho faran de forma més forta en la costa de València i Castelló, mentres que en Alacant, igual no arriba ni a ploure.

 

Pel que fa a l’estat del cel, este divendres seguirem amb molts núvols baixos i boires, mentres que dissabte serà un dia radiant amb només alguns núvols baixos en l’interior, sense descartar alguna gota. El canvi de temps radical arribarà de cara a diumenge quan els núvols guanyaran terreny i podria ploure en molts punts de València i Alacant durant el matí, mentres que el mestral i el ponent per la vesprada seran els encarregats de netejar el cel de nou

 

Divendres 5 de febrer

Pel que fa al divendres, 5 de febrer, ja notarem els primers canvis amb un temps més ennuvolat. Per tant, poc vorem el sol, ja que hi haurà molts núvols baixos costaners, però en l’interior si que farà més sol. Tot i això, no s’esperen precipitacions, amb sol menys apagat com més en l’interior i en el nord amb un ambient encara suau per a l’època pel migdia, màximes de 15ºC a 17ºC. Vent localment moderat de gregal en la costa.  

 

Mapa del temps a València pel divendres 5 de febrer del 2021

Els núvols aniran a més al llarg de la jornada i a últimes hores arribaran arruixons | AEMET

 

Dissabte 6 de febrer

Dissabte, 6 de febrer, serà un dia enganyós amb predomini del sol i vents de ponent que tornaran a disparar més els termòmetres. A pesar de tot, començarà a arribar el front atlàntic per l’oest i l’interior en últimes hores amb intervals de núvols que aniran a més i que seran especialment abundants de cara a la nit, més clarianes com més en la costa. De matinada arribaran els primers arruixons per l’interior, en conjunt febles i deixant quantitats poc importants. Si ens fixem en les temperatures, pujaran clarament, però a partir de la nit tornaran a baixar amb un descens destacable. De fet, la majoria de mínimes es donaran al final del dia del diumenge. Moltes màximes encara de 18ºC a 21ºC, més en les muntanyes de l’interior. 

 

Diumenge 7 de febrer

El canvi radical de temps l’esperem de cara al diumenge, 7 de febrer, quan els arruixons afectaran el matí gran part de les comarques de València i Alacant, com molts punts de Castelló. Un matí força gris, plujós i més fred, però per la vesprada serà història amb predomini del sol de nou. 

 

Les temperatures patiran una brusca baixada amb màximes que, comparades amb les d’abans del cap de setmana, seran entre 5ºC i 7ºC més baixes en general, especialment en la mitat nord de Castelló i València. A partir de la vesprada, el vent de ponent i nord-oest es tornarà a enfortir clarament. Si els mapes tenen raó, tot pareix indicar que la setmana que ve serà més freda que esta amb un ambient més hivernal, juntament amb el pas d’alguns fronts que deixarien nous arruixons, sobretot dimecres. 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.