22.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Terri Lyne Carrington torna al Festival de Jazz de València amb un projecte multidisciplinari en femení

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La bateria, productora i compositora nord-americana Terri Lyne Carrington torna Festival de Jazz de València, després de la seua única actuació el 2012, en la XVI edició, quan es va presentar al públic valencià en un programa compartit amb Dianne Reeves.

Presentarà al públic valencià que acudisca este dissabte al Palau de la Música el seu últim projecte, “New Standards Vol. 1”, en el qual donarà a conèixer partitures de diverses dones compositores del món del jazz.

El director de l’auditori municipal, Vicente Llimerá, ha destacat: “Podrem gaudir d’una excel·lent baterista guanyadora de tres Grammys, les inquietuds de la qual no solament estan subjectes a la mera interpretació, sinó que projecta espectacles multidisciplinaris com el de demà, on inclou també dansa i recupera la música de dones compositores al llarg d’un segle”.

INCLUSIÓ

Esta manera, Carrington interpretarà juntament amb Milena Casado (trompeta), Mats Sandahl (contrabaix), Christie Dashiell (veu), Aaron Parks (piano) i la ballarina Christiana Hunte, composicions de figures icòniques com Mary Lou Williams i innovadores modernes com Esperanza Spalding, advocant per la inclusió amb la vista en un futur amb un panorama musical més representatiu.

Terri Lyne Carrington és reconeguda per la seua col·laboració amb llegendes del gènere com Dizzy Gillespie, Stan Getz, Herbie Hancock i Wayne Shorter, entre altres. La seua contribució en àlbums com Best Jazz Instrumental Album el 2013 la va convertir en la primera dona a rebre aquest guardó.

A més de la seua carrera musical, és fundadora i directora artística del Berklee Institute of Jazz and Gender Justice i The Carr Center a Detroit, i forma part d’importants consells i juntes directives en la indústria musical.

Com a amfitriona del programa setmanal Future Flavors with Terri Lyne Carrington en SiriusXM’s Real Jazz, compartix la seua passió i coneixement del jazz amb una audiència global.

L’última cita del Festival a la Sala Iturbi i prèvia al cicle “Jazz als barris”, serà l’endemà, diumenge, i estarà protagonitzada pel cèlebre pianista cubà Chucho Valdés, que torna al Festival de Jazz de València per a celebrar el 50 aniversari del llegendari grup Irakere. Irakere 50 aniversari és el seu particular homenatge a esta banda cubana que va marcar un abans i un després en el jazz llatí.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere i evita la confrontació ideològica

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha demanat unitat i comprensió davant la violència de gènere i ha refusat entrar en dogmes ideològics. La seua crida s'ha produït després del crim masclista de Benicàssim i enmig del debat polític sobre esta qüestió.