10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Terri Lyne Carrington torna al Festival de Jazz de València amb un projecte multidisciplinari en femení

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La bateria, productora i compositora nord-americana Terri Lyne Carrington torna Festival de Jazz de València, després de la seua única actuació el 2012, en la XVI edició, quan es va presentar al públic valencià en un programa compartit amb Dianne Reeves.

Presentarà al públic valencià que acudisca este dissabte al Palau de la Música el seu últim projecte, “New Standards Vol. 1”, en el qual donarà a conèixer partitures de diverses dones compositores del món del jazz.

El director de l’auditori municipal, Vicente Llimerá, ha destacat: “Podrem gaudir d’una excel·lent baterista guanyadora de tres Grammys, les inquietuds de la qual no solament estan subjectes a la mera interpretació, sinó que projecta espectacles multidisciplinaris com el de demà, on inclou també dansa i recupera la música de dones compositores al llarg d’un segle”.

INCLUSIÓ

Esta manera, Carrington interpretarà juntament amb Milena Casado (trompeta), Mats Sandahl (contrabaix), Christie Dashiell (veu), Aaron Parks (piano) i la ballarina Christiana Hunte, composicions de figures icòniques com Mary Lou Williams i innovadores modernes com Esperanza Spalding, advocant per la inclusió amb la vista en un futur amb un panorama musical més representatiu.

Terri Lyne Carrington és reconeguda per la seua col·laboració amb llegendes del gènere com Dizzy Gillespie, Stan Getz, Herbie Hancock i Wayne Shorter, entre altres. La seua contribució en àlbums com Best Jazz Instrumental Album el 2013 la va convertir en la primera dona a rebre aquest guardó.

A més de la seua carrera musical, és fundadora i directora artística del Berklee Institute of Jazz and Gender Justice i The Carr Center a Detroit, i forma part d’importants consells i juntes directives en la indústria musical.

Com a amfitriona del programa setmanal Future Flavors with Terri Lyne Carrington en SiriusXM’s Real Jazz, compartix la seua passió i coneixement del jazz amb una audiència global.

L’última cita del Festival a la Sala Iturbi i prèvia al cicle “Jazz als barris”, serà l’endemà, diumenge, i estarà protagonitzada pel cèlebre pianista cubà Chucho Valdés, que torna al Festival de Jazz de València per a celebrar el 50 aniversari del llegendari grup Irakere. Irakere 50 aniversari és el seu particular homenatge a esta banda cubana que va marcar un abans i un després en el jazz llatí.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.