17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Terri Lyne Carrington torna al Festival de Jazz de València amb un projecte multidisciplinari en femení

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La bateria, productora i compositora nord-americana Terri Lyne Carrington torna Festival de Jazz de València, després de la seua única actuació el 2012, en la XVI edició, quan es va presentar al públic valencià en un programa compartit amb Dianne Reeves.

Presentarà al públic valencià que acudisca este dissabte al Palau de la Música el seu últim projecte, “New Standards Vol. 1”, en el qual donarà a conèixer partitures de diverses dones compositores del món del jazz.

El director de l’auditori municipal, Vicente Llimerá, ha destacat: “Podrem gaudir d’una excel·lent baterista guanyadora de tres Grammys, les inquietuds de la qual no solament estan subjectes a la mera interpretació, sinó que projecta espectacles multidisciplinaris com el de demà, on inclou també dansa i recupera la música de dones compositores al llarg d’un segle”.

INCLUSIÓ

Esta manera, Carrington interpretarà juntament amb Milena Casado (trompeta), Mats Sandahl (contrabaix), Christie Dashiell (veu), Aaron Parks (piano) i la ballarina Christiana Hunte, composicions de figures icòniques com Mary Lou Williams i innovadores modernes com Esperanza Spalding, advocant per la inclusió amb la vista en un futur amb un panorama musical més representatiu.

Terri Lyne Carrington és reconeguda per la seua col·laboració amb llegendes del gènere com Dizzy Gillespie, Stan Getz, Herbie Hancock i Wayne Shorter, entre altres. La seua contribució en àlbums com Best Jazz Instrumental Album el 2013 la va convertir en la primera dona a rebre aquest guardó.

A més de la seua carrera musical, és fundadora i directora artística del Berklee Institute of Jazz and Gender Justice i The Carr Center a Detroit, i forma part d’importants consells i juntes directives en la indústria musical.

Com a amfitriona del programa setmanal Future Flavors with Terri Lyne Carrington en SiriusXM’s Real Jazz, compartix la seua passió i coneixement del jazz amb una audiència global.

L’última cita del Festival a la Sala Iturbi i prèvia al cicle “Jazz als barris”, serà l’endemà, diumenge, i estarà protagonitzada pel cèlebre pianista cubà Chucho Valdés, que torna al Festival de Jazz de València per a celebrar el 50 aniversari del llegendari grup Irakere. Irakere 50 aniversari és el seu particular homenatge a esta banda cubana que va marcar un abans i un després en el jazz llatí.

Últimes notícies

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i acordar la renovació d’òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha oferit al PSPV-PSOE recuperar la 'normalitat institucional' amb el seu retorn a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana. Després de reunir-se amb els síndics, s'ha mostrat disposat a escriure a Diana Morant i ha demanat 'tindre més humanitat' perquè la trobada siga 'productiva'.