11.2 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Terri Lyne Carrington torna al Festival de Jazz de València amb un projecte multidisciplinari en femení

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La bateria, productora i compositora nord-americana Terri Lyne Carrington torna Festival de Jazz de València, després de la seua única actuació el 2012, en la XVI edició, quan es va presentar al públic valencià en un programa compartit amb Dianne Reeves.

Presentarà al públic valencià que acudisca este dissabte al Palau de la Música el seu últim projecte, “New Standards Vol. 1”, en el qual donarà a conèixer partitures de diverses dones compositores del món del jazz.

El director de l’auditori municipal, Vicente Llimerá, ha destacat: “Podrem gaudir d’una excel·lent baterista guanyadora de tres Grammys, les inquietuds de la qual no solament estan subjectes a la mera interpretació, sinó que projecta espectacles multidisciplinaris com el de demà, on inclou també dansa i recupera la música de dones compositores al llarg d’un segle”.

INCLUSIÓ

Esta manera, Carrington interpretarà juntament amb Milena Casado (trompeta), Mats Sandahl (contrabaix), Christie Dashiell (veu), Aaron Parks (piano) i la ballarina Christiana Hunte, composicions de figures icòniques com Mary Lou Williams i innovadores modernes com Esperanza Spalding, advocant per la inclusió amb la vista en un futur amb un panorama musical més representatiu.

Terri Lyne Carrington és reconeguda per la seua col·laboració amb llegendes del gènere com Dizzy Gillespie, Stan Getz, Herbie Hancock i Wayne Shorter, entre altres. La seua contribució en àlbums com Best Jazz Instrumental Album el 2013 la va convertir en la primera dona a rebre aquest guardó.

A més de la seua carrera musical, és fundadora i directora artística del Berklee Institute of Jazz and Gender Justice i The Carr Center a Detroit, i forma part d’importants consells i juntes directives en la indústria musical.

Com a amfitriona del programa setmanal Future Flavors with Terri Lyne Carrington en SiriusXM’s Real Jazz, compartix la seua passió i coneixement del jazz amb una audiència global.

L’última cita del Festival a la Sala Iturbi i prèvia al cicle “Jazz als barris”, serà l’endemà, diumenge, i estarà protagonitzada pel cèlebre pianista cubà Chucho Valdés, que torna al Festival de Jazz de València per a celebrar el 50 aniversari del llegendari grup Irakere. Irakere 50 aniversari és el seu particular homenatge a esta banda cubana que va marcar un abans i un després en el jazz llatí.

Últimes notícies

Pla Cabanyal-Canyamelar adjudica la venda de 6 vivendes a veïns, 5 per a menors de 35

La societat ha adjudicat provisionalment sis vivendes amb preus d'eixida entre 95.000 i 160.000 euros. Tots els adjudicataris les destinaran a residència habitual i disposen de 10 dies per a firmar arres.

Sadiq Umar confia en Corberán per a traure la seua millor versió al València

Sadiq Umar va ser presentat com a jugador del València i va afirmar que Carlos Corberán pot donar-li l'impuls definitiu. Va assegurar que està en forma i disponible davant l'Elx.

La jutgessa manté la declaració de Feijóo i obri l’interrogatori per la DANA

La instructora ha negat suspendre la compareixença del líder del PP, demanada per l'acusació popular de Ciutadans, i ha començat a preguntar-li. La sessió seguix el pla previst.

Comença la declaració de Núñez Feijóo davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana

La jutgessa de Catarroja ha iniciat a les 09.45 la declaració, com a testimoni, d'Alberto Núñez Feijóo per la gestió de la dana. La compareixença és telemàtica i Ciutadans demana que siga presencial.

Feijóo afronta tranquil la seua declaració davant la jutgessa per la gestió de la dana

Feijóo ha assegurat que afronta absolutament tranquil la seua obligació de declarar davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la dana. Compareix per videoconferència com a testimoni i el focus estarà en els missatges que va intercanviar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024.

Detingut per maltractar i mutilar 19 galls de baralla a Crevillent

Un home de 40 anys ha sigut detingut a Crevillent per suposadament maltractar i mutilar 19 galls de baralla en la seua vivenda. La policia va trobar drogues i utensilis per a combats, i l'arrestat tenia una inhabilitació per a treballar amb animals.

Ciutadans demanarà suspendre la declaració telemàtica de Feijóo perquè acudisca al jutjat

L'advocada de Ciutadans Mamen Peris ha anunciat que sol·licitarà suspendre la declaració telemàtica d'Alberto Núñez Feijóo, prevista a les 09.30. Reclama la seua presència física davant el jutjat en la causa penal per la gestió de la DANA.

Feijóo afronta tranquil el seu deure de declarar davant la jutgessa per la gestió de la DANA

Feijóo ha afirmat que afronta absolutament tranquil la seua declaració, que realitzarà per videoconferència com a testimoni des del Congrés. La diligència se centra en els missatges del 29 d'octubre de 2024 amb Carlos Mazón, aportats voluntàriament a la causa.