Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil de Castellón, en col·laboració amb la Policia Local d’Onda, ha detingut huit persones d’un mateix clan familiar, d’entre 24 i 52 anys, per un presumpte delicte de tràfic de drogues i blanqueig de capitals a la localitat d’Onda.

Segons ha informat la comandància provincial, la investigació s’ha iniciat arran d’una creixent preocupació veïnal. Diversos residents havien alertat sobre l’activitat sospitosa en diferents vivendes del municipi utilitzades com a punts de venda de substàncies estupefaents.

Operació Bravas contra una organització familiar

L’operació policial ha rebut el nom de ‘Bravas’ i ha tingut com a objectiu una organització de caràcter familiar, fortament arrelada a Onda. Les persones detingudes suposadament formaven part d’este clan, que, segons la investigació, mantenia diversos immobles com a centres de distribució de droga.

Al llarg de les indagacions, els agents han constatat que l’activitat il·legal generava una contínua afluència de consumidors i persones drogodependents als voltants de les vivendes investigades. Esta situació alterava la convivència en el barri i reforçava les queixes dels veïns, que havien mostrat la seua inquietud per la presència constant de trànsit relacionat amb la droga.

En el dispositiu han participat efectius de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància (USECIC) de Castellón i especialistes del Servei Cinològic de la Guàrdia Civil. Els agents han comptat amb el suport d’un gos detector de substàncies estupefaents i un altre especialitzat en la localització de diners en efectiu, així com patrulles de la demarcació.

La fase d’explotació de l’operació ha inclòs un ampli desplegament policial, amb set entrades i registres en diferents immobles relacionats amb la presumpta organització. Estes vivendes estaven vinculades als membres del clan familiar investigat i, segons la Guàrdia Civil, funcionaven com a punts de venda i emmagatzematge de droga.

Com a resultat dels registres, s’ha intervingut cocaïna preparada per a la seua distribució immediata, cogolls de marihuana i metanfetamina. A més, els agents han localitzat una plantació de marihuana i una quantitat important de diners en efectiu, que es considera que podria procedir directament de l’activitat delictiva.

Segons la Guàrdia Civil, amb estes detencions es dona per desmantellat en la seua totalitat el clan familiar. Tots els seus presumptes integrants han sigut arrestats en el marc de la mateixa operació, cosa que, segons les mateixes fonts, suposa tallar de colp la xarxa de distribució de droga que operava a la zona.

Les diligències, junt amb els detinguts, s’han posat a disposició judicial per a la seua valoració. La Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Castellón ha instruït les actuacions, amb la col·laboració directa de la Policia Local d’Onda durant tot el procés investigat.

Últimes notícies

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.

Les crítiques del PP a Zapatero després de la imputació de les seues filles pel cas Plus Ultra

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha assegurat a Alacant que la imputació de les filles de José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus Ultra el retrata com a persona i polític, i ha vinculat també Pedro Sánchez amb la suposada trama de comissions.

Tellado demana ajornar el congrés del PPCV i prioritzar la gestió de la Generalitat

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha remarcat a Alacant que el congrés del PPCV continua sense data perquè considera que ara s'ha de prioritzar la gestió del Govern de la Generalitat.

La cinquena setmana de vaga mèdica tanca amb xifres enfrontades a la Comunitat Valenciana

La cinquena setmana de vaga de metges i facultatius en la sanitat pública valenciana acaba amb un seguiment del 80 % segons el sindicat mèdic CESM CV i del 7,47 % segons la Conselleria de Sanitat, amb talls de trànsit davant hospitals de València i concentracions en centres d’Alacant.

Un vianant queda ferit greu en ser atropellat a Elx i el conductor fuig sense ajudar-lo

La Policia Local d'Elx ha detingut el conductor d'una furgoneta comercial acusat d'atropellar greument un vianant en el polígon industrial de Las Saladas i abandonar el lloc sense assistir la víctima.

Pedro Cavadas desmunta la felicitat permanent com un engany comercial

El cirurgià valencià Pedro Cavadas alerta a Saragossa que la promesa de felicitat permanent és un engany comercial i defensa assumir el patiment i la vulnerabilitat humana, mentre la psiquiatra Marian Rojas adverteix d’una crisi profunda d’atenció per la hiperestimulació digital.

L’Elx ja té data per a arrancar la pretemporada amb Martín Anselmi

L’Elx ha fixat l’inici de la pretemporada per al dimecres 1 de juliol sota les ordres del nou entrenador, Martín Anselmi, amb treball al Díez Iborra i una concentració a La Finca Resort.

El Valencia Basket busca igualar la final davant un Barça reforçat pel triomf al Roig Arena

El Valencia Basket afronta dissabte el segon partit de la final de la Lliga Endesa davant el Barça al Roig Arena després de perdre en la pròrroga per 112-113 i cedir el factor pista. L’equip de Pedro Martínez confia en la seua capacitat defensiva per frenar Laprovittola i Clyburn i forçar, com a mínim, un quart partit al Palau Blaugrana.