El nou trasvasament Tajo-Segura aportarà 120 hectòmetres cúbics en juny i juliol

La Comissió d’Explotació de l’Aqüeducte Tajo-Segura ha aprovat un nou trasvasament de 120 hectòmetres cúbics per als mesos de juny i juliol, amb un cabal de 60 hectòmetres cúbics cada mes, mentres continua pendent la reforma de les regles que regulen este sistema.

Crítiques dels municipis riberenys

El president de l’associació de municipis riberenys d’Entrepeñas i Buendía, Borja Castro, ha explicat que la comissió ha donat llum verda a esta nova derivació d’aigua del Tajo al Segura en la reunió celebrada este dimarts.

Castro ha lamentat que, malgrat la nova decisió de trasvasament, encara no hi haja avanços concrets en la modificació de les normes d’explotació. Estes regles determinen quan i quanta aigua es pot enviar del Tajo al Segura segons el nivell dels embassaments i altres condicionants.

Segons ha assenyalat, ‘se seguix aprovant un trasvasament de manera automàtica perquè seguim tenint unes regles d’explotació que estan caducades’. Ha recordat que va ser el propi Govern el que es va comprometre a modificar-les fa dos anys per a adaptar-les als cabals ecològics del Tajo’, encara que fins ara no s’ha presentat cap proposta concreta de canvi.

Per al president dels municipis riberenys, la conseqüència directa d’esta falta d’actualització normativa és ‘clara’. Ha denunciat que ‘se seguix trasvasant més aigua de la que s’hauria d’enviar amb les noves regles’, cosa que considera incompatible amb la protecció dels cabals ecològics del riu Tajo.

Dos anys de retard en la reforma de les regles

Castro ha insistit que ja han passat dos anys des de l’anunci del Govern sobre la reforma de les regles i ha subratllat que este retard té efectes directes en la quantitat d’aigua que ix cap al Segura cada mes.

‘Ja portem dos anys de retard, mentres les resolucions judicials estan avalant eixa planificació hidrològica i ja no hi ha excusa cap per a aprovar-la i complir amb la llei i la justícia’, ha exigit Castro.

Amb este nou trasvasament de 120 hectòmetres cúbics per a juny i juliol, la pressió sobre els embassaments d’Entrepeñas i Buendía es manté, mentres els municipis riberenys reclamen que la reforma de les regles d’explotació es traduïxca prompte en una limitació efectiva dels volums que es poden enviar cap al Segura.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.