‘Tria valencià, tria llibertat’, lema per a celebrar el 92 aniversari dels Normes de Castelló

CASTELLÓ, 29 (EUROPA PRESS)-

La plataforma unitària de Castelló per la Llengua, que engloba més de 25 entitats representatives de la societat civil castellonenca, celebrarà enguany el 92 aniversari dels Normes de Castelló sota el lema ‘Tria valencià, tria llibertat’.

La presidenta de la plataforma, Maria Nebot, ha explicat que el lema reivindica i convida a tothom a fer servir el valencià com a llengua d’ús habitual. “Usar la llengua és l’única manera de mantenir-la viva. Enguany volem posar especial atenció en la comunitat educativa, que està sent atacada per les polítiques persecutorias i discriminatòries de PP i Vox”, ha dit.

“Amb el lema que hem triat, volem reivindicar que la llengua forma part de la cultura i la quotidianitat de la societat valenciana i que qualsevol atac cap a esta atempta contra els drets de les ciutadania”, ha afegit.

Segons Nebot, “incloure la paraula lliberteu en el lema no ha sigut casualitat, doncs l’ús que fa el Consell de la Generalitat Valenciana de la paraula llibertat és fal·laç: perseguir i arraconar una llengua no és un gest de llibertat”. “Que els alumnes tinguen accés a l’estudi i a l’aprenentatge de la llengua pròpia és indispensable i l’única manera de garantir un ensenyament digne i de qualitat”, ha subratllat.

La commemoració del 92 aniversari dels Normes de Castelló comptarà amb un acte central a Castelló el pròxim 14 de desembre. La jornada començarà amb una fira d’entitats oberta al públic que tindrà lloc en la plaça Cardona Vives, on qualsevol entitat, associació o plataforma podrà inscriure’s per a muntar la seua parada.

Durant el matí hi haurà algunes mostres de cultura popular per a tots els públics. Així, es podrà gaudir de tambors i bestiari de Botafocs, així com de l’actuació de la Congolla Muixeranga de Castelló.

Els més xicotets s’entretindran amb la cuentacuentos Rosabel Canós i, abans del menjar de ‘pa i porta’, Tastant Dj oferiran una sessió musical. Ja a la vesprada, hi haurà una manifestació que eixirà a les 18.00 hores des de la Casa Matutano.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.