‘Tria valencià, tria llibertat’, lema per a celebrar el 92 aniversari dels Normes de Castelló

CASTELLÓ, 29 (EUROPA PRESS)-

La plataforma unitària de Castelló per la Llengua, que engloba més de 25 entitats representatives de la societat civil castellonenca, celebrarà enguany el 92 aniversari dels Normes de Castelló sota el lema ‘Tria valencià, tria llibertat’.

La presidenta de la plataforma, Maria Nebot, ha explicat que el lema reivindica i convida a tothom a fer servir el valencià com a llengua d’ús habitual. «Usar la llengua és l’única manera de mantenir-la viva. Enguany volem posar especial atenció en la comunitat educativa, que està sent atacada per les polítiques persecutorias i discriminatòries de PP i Vox», ha dit.

«Amb el lema que hem triat, volem reivindicar que la llengua forma part de la cultura i la quotidianitat de la societat valenciana i que qualsevol atac cap a esta atempta contra els drets de les ciutadania», ha afegit.

Segons Nebot, «incloure la paraula lliberteu en el lema no ha sigut casualitat, doncs l’ús que fa el Consell de la Generalitat Valenciana de la paraula llibertat és fal·laç: perseguir i arraconar una llengua no és un gest de llibertat». «Que els alumnes tinguen accés a l’estudi i a l’aprenentatge de la llengua pròpia és indispensable i l’única manera de garantir un ensenyament digne i de qualitat», ha subratllat.

La commemoració del 92 aniversari dels Normes de Castelló comptarà amb un acte central a Castelló el pròxim 14 de desembre. La jornada començarà amb una fira d’entitats oberta al públic que tindrà lloc en la plaça Cardona Vives, on qualsevol entitat, associació o plataforma podrà inscriure’s per a muntar la seua parada.

Durant el matí hi haurà algunes mostres de cultura popular per a tots els públics. Així, es podrà gaudir de tambors i bestiari de Botafocs, així com de l’actuació de la Congolla Muixeranga de Castelló.

Els més xicotets s’entretindran amb la cuentacuentos Rosabel Canós i, abans del menjar de ‘pa i porta’, Tastant Dj oferiran una sessió musical. Ja a la vesprada, hi haurà una manifestació que eixirà a les 18.00 hores des de la Casa Matutano.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.