10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

‘Tria valencià, tria llibertat’, lema per a celebrar el 92 aniversari dels Normes de Castelló

CASTELLÓ, 29 (EUROPA PRESS)-

La plataforma unitària de Castelló per la Llengua, que engloba més de 25 entitats representatives de la societat civil castellonenca, celebrarà enguany el 92 aniversari dels Normes de Castelló sota el lema ‘Tria valencià, tria llibertat’.

La presidenta de la plataforma, Maria Nebot, ha explicat que el lema reivindica i convida a tothom a fer servir el valencià com a llengua d’ús habitual. “Usar la llengua és l’única manera de mantenir-la viva. Enguany volem posar especial atenció en la comunitat educativa, que està sent atacada per les polítiques persecutorias i discriminatòries de PP i Vox”, ha dit.

“Amb el lema que hem triat, volem reivindicar que la llengua forma part de la cultura i la quotidianitat de la societat valenciana i que qualsevol atac cap a esta atempta contra els drets de les ciutadania”, ha afegit.

Segons Nebot, “incloure la paraula lliberteu en el lema no ha sigut casualitat, doncs l’ús que fa el Consell de la Generalitat Valenciana de la paraula llibertat és fal·laç: perseguir i arraconar una llengua no és un gest de llibertat”. “Que els alumnes tinguen accés a l’estudi i a l’aprenentatge de la llengua pròpia és indispensable i l’única manera de garantir un ensenyament digne i de qualitat”, ha subratllat.

La commemoració del 92 aniversari dels Normes de Castelló comptarà amb un acte central a Castelló el pròxim 14 de desembre. La jornada començarà amb una fira d’entitats oberta al públic que tindrà lloc en la plaça Cardona Vives, on qualsevol entitat, associació o plataforma podrà inscriure’s per a muntar la seua parada.

Durant el matí hi haurà algunes mostres de cultura popular per a tots els públics. Així, es podrà gaudir de tambors i bestiari de Botafocs, així com de l’actuació de la Congolla Muixeranga de Castelló.

Els més xicotets s’entretindran amb la cuentacuentos Rosabel Canós i, abans del menjar de ‘pa i porta’, Tastant Dj oferiran una sessió musical. Ja a la vesprada, hi haurà una manifestació que eixirà a les 18.00 hores des de la Casa Matutano.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.