‘Tria valencià, tria llibertat’, lema per a celebrar el 92 aniversari dels Normes de Castelló

CASTELLÓ, 29 (EUROPA PRESS)-

La plataforma unitària de Castelló per la Llengua, que engloba més de 25 entitats representatives de la societat civil castellonenca, celebrarà enguany el 92 aniversari dels Normes de Castelló sota el lema ‘Tria valencià, tria llibertat’.

La presidenta de la plataforma, Maria Nebot, ha explicat que el lema reivindica i convida a tothom a fer servir el valencià com a llengua d’ús habitual. “Usar la llengua és l’única manera de mantenir-la viva. Enguany volem posar especial atenció en la comunitat educativa, que està sent atacada per les polítiques persecutorias i discriminatòries de PP i Vox”, ha dit.

“Amb el lema que hem triat, volem reivindicar que la llengua forma part de la cultura i la quotidianitat de la societat valenciana i que qualsevol atac cap a esta atempta contra els drets de les ciutadania”, ha afegit.

Segons Nebot, “incloure la paraula lliberteu en el lema no ha sigut casualitat, doncs l’ús que fa el Consell de la Generalitat Valenciana de la paraula llibertat és fal·laç: perseguir i arraconar una llengua no és un gest de llibertat”. “Que els alumnes tinguen accés a l’estudi i a l’aprenentatge de la llengua pròpia és indispensable i l’única manera de garantir un ensenyament digne i de qualitat”, ha subratllat.

La commemoració del 92 aniversari dels Normes de Castelló comptarà amb un acte central a Castelló el pròxim 14 de desembre. La jornada començarà amb una fira d’entitats oberta al públic que tindrà lloc en la plaça Cardona Vives, on qualsevol entitat, associació o plataforma podrà inscriure’s per a muntar la seua parada.

Durant el matí hi haurà algunes mostres de cultura popular per a tots els públics. Així, es podrà gaudir de tambors i bestiari de Botafocs, així com de l’actuació de la Congolla Muixeranga de Castelló.

Els més xicotets s’entretindran amb la cuentacuentos Rosabel Canós i, abans del menjar de ‘pa i porta’, Tastant Dj oferiran una sessió musical. Ja a la vesprada, hi haurà una manifestació que eixirà a les 18.00 hores des de la Casa Matutano.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Protecció Civil prova el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà un simulacre del sistema ÉS-Alert en 61 municipis situats al voltant de centrals nuclears per a comprovar la resposta dels plans d'emergència.

Busquen a un agressor sexual de Castelló que havia d’haver ingressat a la presó a principis d’abril

Les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat busquen a un home de 45 anys, condemnat per agressions sexuals i coaccions, que no va ingressar a la presó a principis d'abril i el parador del qual es desconeix.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

Un professor de Cullera ha sigut detingut per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys i ha quedat en llibertat amb mesures cautelars mentres continua la investigació judicial.

Pérez Llorca defén prioritzar el finançament enfront del dia institucional de Les Corts

Juanfran Pérez Llorca contraposa la decisió de no celebrar el dia institucional de Les Corts el 25 d'abril amb la necessitat d'aconseguir més finançament per a la Comunitat Valenciana, que vincula a més servicis públics.

Catalá planteja reduir este estiu els festivals sorollosos a la Ciutat de les Arts i les Ciències

L'alcaldessa de València anticipa que este estiu es limitaran els festivals amb alta contaminació acústica a l'entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències i defén la ZAS de Russafa com un terme mitjà entre veïns i hostalers.

El València lliga el futur de David Otorbi, extrem del filial

El València ha renovat el contracte de David Otorbi, extrem de 18 anys del filial, que va debutar amb el primer equip amb només 16 anys i és internacional sub-18 amb Espanya.

Conviure Russafa rebutja la ZAS i reivindica el model de consens en el barri

La plataforma Conviure Russafa rebutja la futura declaració de Zona Acústicament Saturada en el barri i defén el model de consens aconseguit entre veïns i hostalers com a via per a compatibilitzar descans i activitat econòmica.

La reclamació patrimonial per la dana queda bloquejada a l’espera de la causa penal

La reclamació patrimonial de 58 milions d'euros per la dana en lHorta Sud està pràcticament paralitzada fins que el jutjat de Catarroja concloga la instrucció penal sobre la gestió de l'emergència.