‘Tria valencià, tria llibertat’, lema per a celebrar el 92 aniversari dels Normes de Castelló

CASTELLÓ, 29 (EUROPA PRESS)-

La plataforma unitària de Castelló per la Llengua, que engloba més de 25 entitats representatives de la societat civil castellonenca, celebrarà enguany el 92 aniversari dels Normes de Castelló sota el lema ‘Tria valencià, tria llibertat’.

La presidenta de la plataforma, Maria Nebot, ha explicat que el lema reivindica i convida a tothom a fer servir el valencià com a llengua d’ús habitual. «Usar la llengua és l’única manera de mantenir-la viva. Enguany volem posar especial atenció en la comunitat educativa, que està sent atacada per les polítiques persecutorias i discriminatòries de PP i Vox», ha dit.

«Amb el lema que hem triat, volem reivindicar que la llengua forma part de la cultura i la quotidianitat de la societat valenciana i que qualsevol atac cap a esta atempta contra els drets de les ciutadania», ha afegit.

Segons Nebot, «incloure la paraula lliberteu en el lema no ha sigut casualitat, doncs l’ús que fa el Consell de la Generalitat Valenciana de la paraula llibertat és fal·laç: perseguir i arraconar una llengua no és un gest de llibertat». «Que els alumnes tinguen accés a l’estudi i a l’aprenentatge de la llengua pròpia és indispensable i l’única manera de garantir un ensenyament digne i de qualitat», ha subratllat.

La commemoració del 92 aniversari dels Normes de Castelló comptarà amb un acte central a Castelló el pròxim 14 de desembre. La jornada començarà amb una fira d’entitats oberta al públic que tindrà lloc en la plaça Cardona Vives, on qualsevol entitat, associació o plataforma podrà inscriure’s per a muntar la seua parada.

Durant el matí hi haurà algunes mostres de cultura popular per a tots els públics. Així, es podrà gaudir de tambors i bestiari de Botafocs, així com de l’actuació de la Congolla Muixeranga de Castelló.

Els més xicotets s’entretindran amb la cuentacuentos Rosabel Canós i, abans del menjar de ‘pa i porta’, Tastant Dj oferiran una sessió musical. Ja a la vesprada, hi haurà una manifestació que eixirà a les 18.00 hores des de la Casa Matutano.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.