Trump deroga la ‘perillosa’ regulació de Biden sobre Intel·ligència Artificial i criptomonedes

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha signat este dijous un decret per a impulsar sistemes d’Intel·ligència Artificial “lliures de biaixos ideològics o agendes socials dissenyades” i que deroga la “perillosa” normativa establida pel seu predecessor, Joe Biden, sobre seguretat i transparència en el sector.

“Hem de desenvolupar sistemes d’IA que estiguen lliures de biaixos ideològics o agendes socials dissenyades. Esta ordre revoca certes polítiques i directives d’IA existents que actuen com a barreres per a la innovació nord-americana en IA, buidant el camí perquè els Estats Units actuïn amb decisió per a mantindre el lideratge mundial en intel·ligència artificial”, assenyala una nota emesa per la Casa Blanca.

El mandatari nord-americà ha destacat que, amb esta ordre, “està complint la promesa de revocar” la que ha qualificat com una “perillosa” política del demòcrata sobre el tema, perquè “imposa un control governamental onerós i innecessari sobre el desenvolupament” d’aquesta tecnologia.

En la mateixa línia, Trump ha signat un decret per a “convertir” al país en el “centre de la innovació en tecnologia financera digital en detenir les agressives accions d’aplicació i l’extralimitació regulatòria que han sufocat la innovació en criptomonedes en administracions anteriors”.

Igual que amb la IA, el decret “revoca l’ordre de l’administració anterior i el marc per al compromís internacional sobre actius digitals del Departament del Tresor”, en considerar que “van suprimir la innovació i van soscavar la llibertat econòmica dels EUA i el lideratge mundial en finances digitals”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.