Trump deroga la ‘perillosa’ regulació de Biden sobre Intel·ligència Artificial i criptomonedes

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha signat este dijous un decret per a impulsar sistemes d’Intel·ligència Artificial “lliures de biaixos ideològics o agendes socials dissenyades” i que deroga la “perillosa” normativa establida pel seu predecessor, Joe Biden, sobre seguretat i transparència en el sector.

“Hem de desenvolupar sistemes d’IA que estiguen lliures de biaixos ideològics o agendes socials dissenyades. Esta ordre revoca certes polítiques i directives d’IA existents que actuen com a barreres per a la innovació nord-americana en IA, buidant el camí perquè els Estats Units actuïn amb decisió per a mantindre el lideratge mundial en intel·ligència artificial”, assenyala una nota emesa per la Casa Blanca.

El mandatari nord-americà ha destacat que, amb esta ordre, “està complint la promesa de revocar” la que ha qualificat com una “perillosa” política del demòcrata sobre el tema, perquè “imposa un control governamental onerós i innecessari sobre el desenvolupament” d’aquesta tecnologia.

En la mateixa línia, Trump ha signat un decret per a “convertir” al país en el “centre de la innovació en tecnologia financera digital en detenir les agressives accions d’aplicació i l’extralimitació regulatòria que han sufocat la innovació en criptomonedes en administracions anteriors”.

Igual que amb la IA, el decret “revoca l’ordre de l’administració anterior i el marc per al compromís internacional sobre actius digitals del Departament del Tresor”, en considerar que “van suprimir la innovació i van soscavar la llibertat econòmica dels EUA i el lideratge mundial en finances digitals”.

Últimes notícies

El Palau de la Música presenta l’estrena absoluta de l’òpera Medea de Sánchez-Verdú

El Palau de la Música de València estrena l'òpera Medea de José María Sánchez-Verdú, una proposta monodramática i experimental que integra al públic en un ritual sonor, al costat de la Simfonia núm. 1 de Beethoven.

La jutgessa manté el veto al fet que Rovira i Barrachina declaren per la gestió de la dana

La magistrada que investiga la gestió de la dana en la Comunitat Valenciana confirma que no cridarà a declarar com a testimonis als consellers José Antonio Rovira i Miguel Barrachina, malgrat la petició de Compromís i de la Fiscalia.

Alacant recorrerà l’anul·lació parcial dels plecs del contracte d’autobusos urbans

L'Ajuntament d'Alacant anuncia que recorrerà davant el TSJCV la sentència que tomba part dels plecs del contracte d'autobusos urbans per considerar excessives les exigències de solvència.

El Govern reforça amb 64 milions la recuperació agrària després de la dana de 2024

El Consell de Ministres aprova una ampliacion de quasi 64 milions per a completar la reconstruccion de camins rurals, explotacions i regadios danyats per la dana de 2024, elevant la partida especifica a uns 257 milions i l'esforç total a mes de 400 milions.

BBVA Research preveu més creixement en la Comunitat Valenciana i atur al 10,4% en 2027

BBVA Research preveu que la Comunitat Valenciana mantinga un creixement econòmic per damunt de la mitjana espanyola fins a 2027 i reduïsca la seua taxa d'atur al 10,4% gràcies a la creació de 126.000 ocupacions.

València estrena un gran mural per a conscienciar sobre la fragilitat dels ecosistemes polars

L'Hemeroteca Municipal de València acull el mural 'The Heartbeat of the Ocean', una obra del duo Cachetejack impulsada per l’Oceanogràfic per a destacar la importància dels ecosistemes polars en l'equilibri del planeta.

L’oposició exigix a Educació una negociació real mentres el PP defén 29 reunions amb els docents

PSPV i Compromís reclamen a la Conselleria d'Educació una negociació real davant la vaga indefinida del professorat valencià, mentres el PP reivindica haver mantingut 29 reunions este curs i Vox subratlla la prioritat de garantir els exàmens de l'alumnat.

Campofrío arranca a Utiel la construcció de la seua nova fàbrica amb 134 milions d’inversió

Campofrío comença les obres d'una nova planta d'elaborats carnis a Utiel, amb 134 milions d'inversió, per a substituir a la destruïda per la dana a Torrent i mantindre més de 300 ocupacions.