Trump deroga la ‘perillosa’ regulació de Biden sobre Intel·ligència Artificial i criptomonedes

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha signat este dijous un decret per a impulsar sistemes d’Intel·ligència Artificial «lliures de biaixos ideològics o agendes socials dissenyades» i que deroga la «perillosa» normativa establida pel seu predecessor, Joe Biden, sobre seguretat i transparència en el sector.

«Hem de desenvolupar sistemes d’IA que estiguen lliures de biaixos ideològics o agendes socials dissenyades. Esta ordre revoca certes polítiques i directives d’IA existents que actuen com a barreres per a la innovació nord-americana en IA, buidant el camí perquè els Estats Units actuïn amb decisió per a mantindre el lideratge mundial en intel·ligència artificial», assenyala una nota emesa per la Casa Blanca.

El mandatari nord-americà ha destacat que, amb esta ordre, «està complint la promesa de revocar» la que ha qualificat com una «perillosa» política del demòcrata sobre el tema, perquè «imposa un control governamental onerós i innecessari sobre el desenvolupament» d’aquesta tecnologia.

En la mateixa línia, Trump ha signat un decret per a «convertir» al país en el «centre de la innovació en tecnologia financera digital en detenir les agressives accions d’aplicació i l’extralimitació regulatòria que han sufocat la innovació en criptomonedes en administracions anteriors».

Igual que amb la IA, el decret «revoca l’ordre de l’administració anterior i el marc per al compromís internacional sobre actius digitals del Departament del Tresor», en considerar que «van suprimir la innovació i van soscavar la llibertat econòmica dels EUA i el lideratge mundial en finances digitals».

Últimes notícies

Arriben ruixats forts amb pedra i vent al sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres un augment dels núvols i ruixats amb tronada i pedra, sobretot intensos al sud, amb un descens marcat de les temperatures i vent del nord moderat amb ratxes molt fortes en punts exposats.

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.