Trump deroga la ‘perillosa’ regulació de Biden sobre Intel·ligència Artificial i criptomonedes

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha signat este dijous un decret per a impulsar sistemes d’Intel·ligència Artificial “lliures de biaixos ideològics o agendes socials dissenyades” i que deroga la “perillosa” normativa establida pel seu predecessor, Joe Biden, sobre seguretat i transparència en el sector.

“Hem de desenvolupar sistemes d’IA que estiguen lliures de biaixos ideològics o agendes socials dissenyades. Esta ordre revoca certes polítiques i directives d’IA existents que actuen com a barreres per a la innovació nord-americana en IA, buidant el camí perquè els Estats Units actuïn amb decisió per a mantindre el lideratge mundial en intel·ligència artificial”, assenyala una nota emesa per la Casa Blanca.

El mandatari nord-americà ha destacat que, amb esta ordre, “està complint la promesa de revocar” la que ha qualificat com una “perillosa” política del demòcrata sobre el tema, perquè “imposa un control governamental onerós i innecessari sobre el desenvolupament” d’aquesta tecnologia.

En la mateixa línia, Trump ha signat un decret per a “convertir” al país en el “centre de la innovació en tecnologia financera digital en detenir les agressives accions d’aplicació i l’extralimitació regulatòria que han sufocat la innovació en criptomonedes en administracions anteriors”.

Igual que amb la IA, el decret “revoca l’ordre de l’administració anterior i el marc per al compromís internacional sobre actius digitals del Departament del Tresor”, en considerar que “van suprimir la innovació i van soscavar la llibertat econòmica dels EUA i el lideratge mundial en finances digitals”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.

La guerra d’arcabusseria tanca les festes de Moros i Cristians a Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa recreació de les batalles de 1276 amb quasi tres tones de pólvora i l'Aparició de Sant Jordiet.

Mor una dona i tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una dona de 77 anys ha mort i altres tres persones han resultat ferides per inhalació de fum en l'incendi d'una vivenda unifamiliar en Orihuela Costa, el foc de la qual es va originar en la cuina.