Trump deroga la ‘perillosa’ regulació de Biden sobre Intel·ligència Artificial i criptomonedes

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha signat este dijous un decret per a impulsar sistemes d’Intel·ligència Artificial «lliures de biaixos ideològics o agendes socials dissenyades» i que deroga la «perillosa» normativa establida pel seu predecessor, Joe Biden, sobre seguretat i transparència en el sector.

«Hem de desenvolupar sistemes d’IA que estiguen lliures de biaixos ideològics o agendes socials dissenyades. Esta ordre revoca certes polítiques i directives d’IA existents que actuen com a barreres per a la innovació nord-americana en IA, buidant el camí perquè els Estats Units actuïn amb decisió per a mantindre el lideratge mundial en intel·ligència artificial», assenyala una nota emesa per la Casa Blanca.

El mandatari nord-americà ha destacat que, amb esta ordre, «està complint la promesa de revocar» la que ha qualificat com una «perillosa» política del demòcrata sobre el tema, perquè «imposa un control governamental onerós i innecessari sobre el desenvolupament» d’aquesta tecnologia.

En la mateixa línia, Trump ha signat un decret per a «convertir» al país en el «centre de la innovació en tecnologia financera digital en detenir les agressives accions d’aplicació i l’extralimitació regulatòria que han sufocat la innovació en criptomonedes en administracions anteriors».

Igual que amb la IA, el decret «revoca l’ordre de l’administració anterior i el marc per al compromís internacional sobre actius digitals del Departament del Tresor», en considerar que «van suprimir la innovació i van soscavar la llibertat econòmica dels EUA i el lideratge mundial en finances digitals».

Últimes notícies

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.