Els hotels de la Comunitat ‘al complet’ en el cim de la temporada turística

Fonts de la patronal hotelera *HOSBEC, amb establiments adherits en la Comunitat Valenciana, informen del primer gran ple turístic des de 2019. I és que totes les previsions s’han complit i els diferents destins de la Comunitat Valenciana penjaran en un ampli percentatge el cartell de complets durant el Pont d’agost que s’inicia demà divendres.

Segons assenyalen, la situació del festiu nacional en dilluns ha afavorit molt els desplaçaments per al pont, sobretot de turisme nacional, i en les dues ultimes setmanes el ritme de reserves no ha parat per al que en el sector es considera “el cim de la temporada turística”.

Els nivells de previsió d’ocupació hotelera de les diferents destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana són els següents:

Benidorm 91,1%
Costa Blanca 90%
València 92,7%
Castelló 91,2%

Amb aquestes dades consolidades en aquests moments i les reserves d’última hora que estan entrant s’aconseguirà el que denominem “ple tècnic” que és quan un establiment aconsegueix ocupacions per damunt del 94%.

Cal destacar destins com Cullera o Gandia en els quals el cartell de TOT VENUT ja està penjat fa dies, amb espectacles tan atractius com el Medusa Festival que ha posat potes enlaire a tota la costa valenciana.

A més d’Espanya, el 15 d’agost també és festiu en diferents països del nostre entorn. És festa a Bulgària, Suïssa, Alemanya, França, Liechtenstein, Grècia, Croàcia, Itàlia, Luxemburg, Lituània, Portugal, Polònia, Romania i Eslovènia.
Això fa que el turisme internacional també siga molt important en aquest període i els aeroports de la Comunitat Valenciana tornen a viure jornades de rècord en passatgers i operacions.

El president de HOSBEC, Toni Mayor, ha manifestat la seua alegria per aquestes dades, després de quasi 30 mesos de moltíssimes dificultats des que es va iniciar la pandèmia de Covid. “Podem dir que la normalitat ha tornat al comportament del turista espanyol i internacional i que ara viurem els dies més daurats de la recuperació. Els aprofitarem tant per a recuperar els comptes de les empreses com per a retornar la felicitat als nostres turistes” ha indicat Toni *Mayor.

“No ens oblidem que el sector hoteler de la Comunitat Valenciana no sols ha fet un gran esforç durant dos anys per a mantindre la seua estructura empresarial quasi intacta, sense significatives operacions de compra-venda ni situacions financeres sense eixida, sinó que ha aprofitat l’aturada per a continuar transformant la qualitat de la planta hotelera amb inversions que superen els 350 milions d’euros. I això crea progrés, crea economia i crea destí” ha conclòs el president d’aquesta patronal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.