Turull (Junts), al PSOE sobre si donaran suport als PGE: ‘Molt optimistes no poden estar’

BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)

El secretari general de Junts, Jordi Turull, ha avisat el PSOE que «molt optimistes no poden estar» sobre si esperen que donen suport als pressupostos generals de l’Estat (PGE).

En una entrevista de Ser Catalunya recollida per Europa Press, Turull ha dit que abans d’abordar la negociació dels PGE s’ha de fer un «balanç del que s’ha complit de la llista» pactada amb el PSOE per a la investidura del president del Govern central, Pedro Sánchez.

«Crec que ells mateixos es respondran que, tal com està ara això, molt optimistes de cara a no sé quina votació no poden estar. No poden quedar-se sorpresos perquè estan avisats», ha afegit.

«HAN D’ESPAVILAR»

Ha apuntat que ja van alertar el PSOE que no podien donar suport a uns nous PGE si es mantenia l’execució pressupostària dels darrers anys: «I com ha anat enguany l’execució pressupostària? De les pitjors. Ells sabran si han d’espavilar».

Segons Turull, és el mateix que va passar amb la decisió de Junts de votar en contra del sostre de dèficit al Congrés, pas previ per tirar endavant els PGE.

«Endevinar el que votarà Junts és molt senzill. Tot el que vaja consolidant el café per a tots no tindrà el nostre vot. Tot el que augmente els greuges econòmics o la invasió de competències cap a Catalunya no tindrà el nostre vot», ha recalcat.

Últimes notícies

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Centenars d'entitats han convocat per a diumenge una manifestació a Paiporta, un dels municipis més afectats per la DANA, per exigir la supressió de l'aforament de l'expresident Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón després de la dana

Paiporta, un dels municipis més afectats per la dana, acollirà diumenge una nova manifestació per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el deteriorament pendent de reparar.

Dotze persones ateses per un incendi en una vivenda a València: una dona continua ingressada

Dotze persones han sigut ateses per un incendi en una vivenda de la plaça poeta Badenes de València. Una dona de 66 anys continua ingressada a l'Hospital La Fe amb cremades de segon grau i inhalació de fum.