12.3 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Turull (Junts), al PSOE sobre si donaran suport als PGE: ‘Molt optimistes no poden estar’

BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)

El secretari general de Junts, Jordi Turull, ha avisat el PSOE que “molt optimistes no poden estar” sobre si esperen que donen suport als pressupostos generals de l’Estat (PGE).

En una entrevista de Ser Catalunya recollida per Europa Press, Turull ha dit que abans d’abordar la negociació dels PGE s’ha de fer un “balanç del que s’ha complit de la llista” pactada amb el PSOE per a la investidura del president del Govern central, Pedro Sánchez.

“Crec que ells mateixos es respondran que, tal com està ara això, molt optimistes de cara a no sé quina votació no poden estar. No poden quedar-se sorpresos perquè estan avisats”, ha afegit.

“HAN D’ESPAVILAR”

Ha apuntat que ja van alertar el PSOE que no podien donar suport a uns nous PGE si es mantenia l’execució pressupostària dels darrers anys: “I com ha anat enguany l’execució pressupostària? De les pitjors. Ells sabran si han d’espavilar”.

Segons Turull, és el mateix que va passar amb la decisió de Junts de votar en contra del sostre de dèficit al Congrés, pas previ per tirar endavant els PGE.

“Endevinar el que votarà Junts és molt senzill. Tot el que vaja consolidant el café per a tots no tindrà el nostre vot. Tot el que augmente els greuges econòmics o la invasió de competències cap a Catalunya no tindrà el nostre vot”, ha recalcat.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.