Turull (Junts), al PSOE sobre si donaran suport als PGE: ‘Molt optimistes no poden estar’

BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)

El secretari general de Junts, Jordi Turull, ha avisat el PSOE que “molt optimistes no poden estar” sobre si esperen que donen suport als pressupostos generals de l’Estat (PGE).

En una entrevista de Ser Catalunya recollida per Europa Press, Turull ha dit que abans d’abordar la negociació dels PGE s’ha de fer un “balanç del que s’ha complit de la llista” pactada amb el PSOE per a la investidura del president del Govern central, Pedro Sánchez.

“Crec que ells mateixos es respondran que, tal com està ara això, molt optimistes de cara a no sé quina votació no poden estar. No poden quedar-se sorpresos perquè estan avisats”, ha afegit.

“HAN D’ESPAVILAR”

Ha apuntat que ja van alertar el PSOE que no podien donar suport a uns nous PGE si es mantenia l’execució pressupostària dels darrers anys: “I com ha anat enguany l’execució pressupostària? De les pitjors. Ells sabran si han d’espavilar”.

Segons Turull, és el mateix que va passar amb la decisió de Junts de votar en contra del sostre de dèficit al Congrés, pas previ per tirar endavant els PGE.

“Endevinar el que votarà Junts és molt senzill. Tot el que vaja consolidant el café per a tots no tindrà el nostre vot. Tot el que augmente els greuges econòmics o la invasió de competències cap a Catalunya no tindrà el nostre vot”, ha recalcat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.