Turull (Junts), al PSOE sobre si donaran suport als PGE: ‘Molt optimistes no poden estar’

BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)

El secretari general de Junts, Jordi Turull, ha avisat el PSOE que «molt optimistes no poden estar» sobre si esperen que donen suport als pressupostos generals de l’Estat (PGE).

En una entrevista de Ser Catalunya recollida per Europa Press, Turull ha dit que abans d’abordar la negociació dels PGE s’ha de fer un «balanç del que s’ha complit de la llista» pactada amb el PSOE per a la investidura del president del Govern central, Pedro Sánchez.

«Crec que ells mateixos es respondran que, tal com està ara això, molt optimistes de cara a no sé quina votació no poden estar. No poden quedar-se sorpresos perquè estan avisats», ha afegit.

«HAN D’ESPAVILAR»

Ha apuntat que ja van alertar el PSOE que no podien donar suport a uns nous PGE si es mantenia l’execució pressupostària dels darrers anys: «I com ha anat enguany l’execució pressupostària? De les pitjors. Ells sabran si han d’espavilar».

Segons Turull, és el mateix que va passar amb la decisió de Junts de votar en contra del sostre de dèficit al Congrés, pas previ per tirar endavant els PGE.

«Endevinar el que votarà Junts és molt senzill. Tot el que vaja consolidant el café per a tots no tindrà el nostre vot. Tot el que augmente els greuges econòmics o la invasió de competències cap a Catalunya no tindrà el nostre vot», ha recalcat.

Últimes notícies

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.