13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Un agent fora de servici frustra un robatori a banyistes a Cullera

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Un guàrdia civil franc de servici ha aconseguit frustrar un furt a la localitat valenciana de Cullera i que els dos autors foren detinguts. Els fets van tenir lloc a mitjan setembre, quan l’agent es trobava amb la seua família caminant pel passeig marítim de la localitat.

En un moment donat, l’agent va observar a dues persones que actuaven de forma concertada. Un, fora de la platja, observava i vigilava l’entorn. També li donava indicacions a l’altre, qui, dins de la platja, entrava i eixia de la zona de l’arena.

En un moment donat va poder veure a la perfecció com la persona que estava en la platja s’acostava a una parella que estava distreta en l’arena, agafant, sense ser percebut, les seues pertinences. En este moment el guàrdia civil va avisar a les patrulles i, mentre esperava la seua arribada, es va aproximar als delinqüents.

Es va identificar com a guàrdia civil i els va indicar que havien d’esperar a l’arribada de la patrulla perquè els identificaren i practicaren les gestions oportunes. Va ser en este moment quan l’autor material del furt va saltar el mur que separa el passeig marítim de la platja i va donar diverses punyades al guàrdia civil, que va aconseguir evitar-los.

En veure’s acorralats, tots dos homes van fugir del lloc i van deixar els estris robats en el sòl, que posteriorment serien retornats als seus legítims propietaris. La patrulla va poder identificar i imputar ‘in situ’ a un dels autors d’un delicte de robatori amb violència.

Gràcies a la descripció física i a les fotografies que va aportar l’agent franc de servici també va poder ser identificat el segon individu i es va aconseguir la seua imputació.

Els investigats són dos homes de 28 i 32 anys i nacionalitat algeriana als quals se’ls imputa un delicte de robatori amb violència. Les diligències han sigut lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 5 de Sueca.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.