16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Un clàssic per la Supercopa: el Barcelona defén la seua hegemonia davant un Reial Madrid que busca el seu primer títol

El Barcelona i el Reial Madrid mesuraran forces este dissabte en l’estadi de Castalia amb la Supercopa d’Espanya en joc, en un clàssic que pot afermar l’hegemonia blaugrana o inaugurar el palmarés blanc. L’encreuament repetix final i el campió partix com a favorit, però el context recent alimenta l’ambició madridista.

Per al Barcelona, serà la sexta final de la Supercopa. Les blaugranes han firmat un ple de cinc de cinc (2020, 2022, 2023, 2024 i 2025) i tornen a l’últim partit amb l’aval del seu semifinal: van remuntar un 0-1 a 1-2 abans del descans i van saber competir tota la segona part amb una jugadora menys per a segellar el 1-3. Eixa capacitat de resposta i ofici, habitual en les seues grans cites, sosté la seua etiqueta de favorit.

Davant, el Reial Madrid afronta la seua segona final consecutiva i la tercera de la seua història. Arriba amb una referència poderosa: el 23 de març de 2025 va véncer per primera vegada al Barcelona en Montjuïc (1-3), amb un gol d’Alba Redondo i un doblet de Caroline Weir, davant 35.000 espectadors i dos mesos després de la final de 2025. A eixa fita s’aferra l’equip, al costat de l’aprenentatge de les finals perdudes davant l’Atlètic de Madrid en la Copa de la Reina de 2023 i enfront del Barça en la Supercopa de 2025, per a intentar que a la tercera vaja la vençuda. En semifinals, a més, va deixar encarrilat el 3-1 a l’Atlètic en la primera part, castigant errors i sent determinant en atac.

Un repte majúscul

El cara a cara global subratlla la dificultat del desafiament: 22 dols oficials, amb 21 victòries del Barcelona i una del Reial Madrid. L’últim precedent de lliga va ser un 4-0, i en la Lliga F el Barça sosté 10 punts d’avantatge. Amb eixe marc, el conjunt de Pau Quesada necessita minimitzar fallades, sostindre la intensitat i rendibilitzar cada arribada per a no veure’s penalitzat pel ritme, la pressió alta i la precisió blaugrana en l’últim terç.

Des de la banqueta culer s’anticipa una final exigent. Pere Romeu ho va resumir així: ‘Jugar contra el Reial Madrid sempre és bo per a nosaltres, ens exigixen una versió molt bona. El partit que juguem en Montjuïc va ser molt bo, elles em van agradar molt, els va eixir un gran partit encara que al final ens vam anar un poc del marcador, però crec que serà una grandíssima final’. La lectura apunta a un xoc obert, en el qual els detalls i la gestió emocional poden decantar el títol.

Baixes i onces probables

El Comité de Competició va rebutjar el recurs per la roja a Kika Nazareth, de manera que el Barcelona no podrà comptar amb la portuguesa. A eixa absència se sumen les lesions de Laia Aleixandri, amb problemes en el sóleo esquerre, i d’Aitana Bonmatí, de llarga duració després de la seua operació del peroné. En principi, Caroline Hansen ocuparia el lloc de Nazareth en l’onze.

El Reial Madrid, per part seua, espera recuperar al seu tècnic Pau Quesada, absent en semifinals per motius personals, i encara la final amb les baixes de Lotte Keukelaar, Tere Abelleira, Antonia Silva i Merle Frohms. L’estructura que va funcionar davant l’Atlètic tornarà a exigir precisió en la pressió i contundència en les àrees per a mantindre’s en partit fins al tram final.

Alineacions probables: Barcelona: Tast Coll; Ona Batlle, Irene Paredes, Mapi León, Brugts; Vicky López, Patri Guijarro o Serrajordi, Alexia; Hansen, Ewa Pajor i Claudia Pina. Reial Madrid: Missa; Eva Navarro, María Méndez, Lakrar, Holmgaand; Angeldahl, Dabritz, Weir; Athenea, Alba Redondo i Linda Caicedo. Àrbitra: Eugenia Gil Soriano. Estadi: Castalia. Hora: 19.00 CET.

Últimes notícies

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.

El Govern aportarà 45.000 m³ d’arena a la platja de Tavernes després del temporal

Costas ha iniciat l'avaluació dels danys per la borrasca Harry en tot el litoral valencià. En Tavernes activarà emergències i aportarà 45.000 m³ d'arena abans de l'estiu.

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.

Dos detinguts a València per empadronar il·legalment a estrangers i lucrar-se amb 26.250 euros

La Policia Nacional ha detingut a dos jóvens per empadronar a estrangers amb contractes falsos i sense permís del propietari. La investigació va revelar 30 altes des de 2022 i pagaments de 750 euros a l'any.

180.000 hectàrees abandonades en la Comunitat Valenciana, rècord històric segons AVA-ASAJA

La Comunitat Valenciana va batre en 2025 el seu rècord de terres de cultiu abandonades amb 179.994 hectàrees. AVA-ASAJA ho atribuïx a la crisi de rendibilitat i a la DANA de 2024, i reclama un canvi de rumb.