Un incendi forestal afecta la Serra Ferrer, entre Tàrbena i Xaló

Un total de sis mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat a la Serra Ferrer, entre Tàrbena i Xaló, que ha obligat a establir la situació 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals (PEIF), segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

Cap a les 13.45 hores, s’ha activat la situació 1 del Pla Especial enfront del Risc d’Incendis Forestals (PEIF) i es trobaven treballant quatre mitjans aeris, dos unitats de bombers forestals de la Generalitat, dos autobombes i una unitat de prevenció dincendis. A les 13.55 hores, s’han sumat dos mitjans aeris més.

El nivell 2 d’alerta del PEIF s’estableix quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot, en la seua evolució previsible, afectar greument la població i els béns de naturalesa no forestal, cosa que exigeix ​​l’adopció immediata de mesures de protecció i socors, i pot ser necessari que s’hi incorporin mitjans extraordinaris o puguen comportar situacions que derivin cap a l’interès nacional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ous i carn de vedella lideren les pujades de preus dels aliments al març

Els ous encarixen el seu preu un 21,2% i la carn de boví un 13,7% al març, en un context d'inflació alimentària moderada però encara elevada.

Munilla compara la reacció de Trump al missatge del papa amb la xiqueta de l’exorcista

El bisbe Munilla critica que Trump s'haja regirat contra la crida del papa León XIV a la pau, al qual acusa de banalitzar el mal i optar per la guerra.

Un agricultor alerta i la Guàrdia Civil salva a un home submergit en una séquia de Catarroja

La ràpida actuació de la Guàrdia Civil va permetre rescatar amb vida a un home de 70 anys que romania hores submergit en llot, inconscient i amb hipotèrmia en una séquia de Catarroja.

La inflació se situa en el 3,4% en la Comunitat Valenciana en línia amb la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar al març en el 3,4%, el mateix nivell que la mitjana d'Espanya, impulsada sobretot per l'encariment dels combustibles lligat a la guerra a Orient Mitjà.

Les normes lingüístiques no són ciència

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa clara de les formes valencianes d’ús viu i una crítica a l’ús ideològic del concepte de 'ciència' en els debats lingüístics

Elísabet Benavent llança Una xiqueta bona, un romanç que reivindica l’amor en el quotidià

Elísabet Benavent publica Una xiqueta bona, la seua novel·la número 26, un romanç que desplaça l'èpica de l'amor cap als gestos quotidians i qüestiona la síndrome de la xiqueta bona.

Científics espanyols descobrixen l’interruptor que usen les plantes per a defendre’s de la sequera

Un equip d'investigació espanyol ha identificat l'interruptor molecular que activa la defensa de les plantes davant la sequera i ha demostrat que pot modificar-se per a crear cultius més eficients en l'ús de l'aigua.

Un ex alt càrrec de Transports, testimoni clau en el juí del Suprem a Ábalos pels contractes de màscares

La quinta jornada del juí en el Suprem pels contractes de màscares situa com a testimoni clau al exsubsecretario de Transports, Jesús Manuel Gómez, a qui José Luis Ábalos atribuïx la tramitació de les adjudicacions sota sospita.