Un sòlid José Quiles venç al kazakh Makhmud Sabyrkhan i augmenta les opcions de la boxa espanyola a París

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

L’espanyol José Quiles (-57 kg) va vèncer per decisió dividida (1-4) al kazakh Makhmud Sabyrkhan en el seu debut a Paris 2024 en huitens de final, en una exhibició del boxador nacional, en la seua versió més sòlida i precisa, amb una defensa fèrria, per a neutralitzar a un dels candidats a les preseas i augmentar les opcions dels espanyols, que ja asseguren quatre diplomes olímpics i estan a un pas de les medalles.

L’espanyol gaudia d’un lleu avantatge d’abast i altura sobre el seu rival, encara que Sabyrkhan va mostrar la seua gran electricitat en el ring. Molta espurna de Quiles, en un primer assalt de menys a més, connectant diverses dretes en el rostre del kazakh. Quatre jutges es van decantar pel d’Elda, per a donar el primer pas en el combat.

Quiles es va mostrar un poc més conservador en el segon ‘round’, traient menys mans, davant d’un kazakh més actiu, amb un atac molt sòlid i una pressió que va arribar a ser aclaparadora per a l’espanyol, que no obstant això va aguantar les envestides fortes del campió del món el 2023. I aquest defensa fèrria de l’espanyol va ser premiada pels cinc jutges, que li van donar aquest ‘minivictoria’ abans de l’assalt definitiu.

El kazakh es va retirar abans del final del combat, conscient que era molt complicat revertir la situació. Només un dels jutges li va donar el combat per perdut a l’espanyol, vencedor davant del kazakh per decisió dividida (1-4), després d’una exhibició de boxa, en un dels millors combats de la carrera de l’espanyol.

La boxa nacional ja supera l’assolit fa tres anys als Jocs de Tòquio, assegurant-se quatre diplomes olímpics, després de les victòries d’Enmanuel Reyes Plá, Ayoub Ghadfa, Rafa Lozano Jr i el propi Quiles. No obstant això, el d’Elda es creuarà en cambres amb l’uzbeko Abdumalik Khalokov, campió mundial en la categoria el 2023 i màxim favorit a l’or.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU