Un sòlid José Quiles venç al kazakh Makhmud Sabyrkhan i augmenta les opcions de la boxa espanyola a París

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

L’espanyol José Quiles (-57 kg) va vèncer per decisió dividida (1-4) al kazakh Makhmud Sabyrkhan en el seu debut a Paris 2024 en huitens de final, en una exhibició del boxador nacional, en la seua versió més sòlida i precisa, amb una defensa fèrria, per a neutralitzar a un dels candidats a les preseas i augmentar les opcions dels espanyols, que ja asseguren quatre diplomes olímpics i estan a un pas de les medalles.

L’espanyol gaudia d’un lleu avantatge d’abast i altura sobre el seu rival, encara que Sabyrkhan va mostrar la seua gran electricitat en el ring. Molta espurna de Quiles, en un primer assalt de menys a més, connectant diverses dretes en el rostre del kazakh. Quatre jutges es van decantar pel d’Elda, per a donar el primer pas en el combat.

Quiles es va mostrar un poc més conservador en el segon ‘round’, traient menys mans, davant d’un kazakh més actiu, amb un atac molt sòlid i una pressió que va arribar a ser aclaparadora per a l’espanyol, que no obstant això va aguantar les envestides fortes del campió del món el 2023. I aquest defensa fèrria de l’espanyol va ser premiada pels cinc jutges, que li van donar aquest ‘minivictoria’ abans de l’assalt definitiu.

El kazakh es va retirar abans del final del combat, conscient que era molt complicat revertir la situació. Només un dels jutges li va donar el combat per perdut a l’espanyol, vencedor davant del kazakh per decisió dividida (1-4), després d’una exhibició de boxa, en un dels millors combats de la carrera de l’espanyol.

La boxa nacional ja supera l’assolit fa tres anys als Jocs de Tòquio, assegurant-se quatre diplomes olímpics, després de les victòries d’Enmanuel Reyes Plá, Ayoub Ghadfa, Rafa Lozano Jr i el propi Quiles. No obstant això, el d’Elda es creuarà en cambres amb l’uzbeko Abdumalik Khalokov, campió mundial en la categoria el 2023 i màxim favorit a l’or.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha defés que els nous protocols incloguen molta més publicitat i el criteri d'arrelament. Ha reivindicat que sí que hi ha pla amb unes 5.000 vivendes en construcció, ha defés el Pla Viu i ha al·ludit a un cas de suposada informació privilegiada en Els Naus.