Un sòlid José Quiles venç al kazakh Makhmud Sabyrkhan i augmenta les opcions de la boxa espanyola a París

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

L’espanyol José Quiles (-57 kg) va vèncer per decisió dividida (1-4) al kazakh Makhmud Sabyrkhan en el seu debut a Paris 2024 en huitens de final, en una exhibició del boxador nacional, en la seua versió més sòlida i precisa, amb una defensa fèrria, per a neutralitzar a un dels candidats a les preseas i augmentar les opcions dels espanyols, que ja asseguren quatre diplomes olímpics i estan a un pas de les medalles.

L’espanyol gaudia d’un lleu avantatge d’abast i altura sobre el seu rival, encara que Sabyrkhan va mostrar la seua gran electricitat en el ring. Molta espurna de Quiles, en un primer assalt de menys a més, connectant diverses dretes en el rostre del kazakh. Quatre jutges es van decantar pel d’Elda, per a donar el primer pas en el combat.

Quiles es va mostrar un poc més conservador en el segon ‘round’, traient menys mans, davant d’un kazakh més actiu, amb un atac molt sòlid i una pressió que va arribar a ser aclaparadora per a l’espanyol, que no obstant això va aguantar les envestides fortes del campió del món el 2023. I aquest defensa fèrria de l’espanyol va ser premiada pels cinc jutges, que li van donar aquest ‘minivictoria’ abans de l’assalt definitiu.

El kazakh es va retirar abans del final del combat, conscient que era molt complicat revertir la situació. Només un dels jutges li va donar el combat per perdut a l’espanyol, vencedor davant del kazakh per decisió dividida (1-4), després d’una exhibició de boxa, en un dels millors combats de la carrera de l’espanyol.

La boxa nacional ja supera l’assolit fa tres anys als Jocs de Tòquio, assegurant-se quatre diplomes olímpics, després de les victòries d’Enmanuel Reyes Plá, Ayoub Ghadfa, Rafa Lozano Jr i el propi Quiles. No obstant això, el d’Elda es creuarà en cambres amb l’uzbeko Abdumalik Khalokov, campió mundial en la categoria el 2023 i màxim favorit a l’or.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.

La nova selectivitat de 2026 consolida un model més pràctic i homogeni a Espanya

La selectivitat de 2026 manté canvis graduals cap a un model mes practique i homogeneo en quasi totes les comunitats autonomas, amb mes pes competencial i ajustos en correccion i calendari.

Pedro Martínez rebaixa el favoritisme del València Basket davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

Pedro Martínez advertix que el València Basket no és favorit davant el Panathinaikos malgrat el factor pista i vincula eixa etiqueta al pressupost i l'experiència del rival grec.

València Basket i Panathinaikos inicien en el Roig Arena el seu pols per la Final a Quatre

València Basket i Panathinaikos arranquen en el Roig Arena una sèrie de quarts de final de l'Eurolliga al millor de cinc, amb avantatge de pista per al conjunt taronja després de la seua brillant fase regular.