22.3 C
València
Divendres, 24 octubre, 2025

Unai Sord participarà en la manifestació de València que demana la dimissió de Mazón

El secretari general de CCOO, Unai Sord, participarà este dissabte en la manifestació de València per a reclamar la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, per la seua gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024. La seua presència reforçarà el suport sindical a una convocatòria que busca visibilitzar el descontentament amb la gestió d’aquella emergència i traslladar suport a les persones afectades.

Sord participarà per a mostrar ‘tota la solidaritat del sindicat amb les víctimes de la tragèdia’, segons ha comunicat Comissions Obreres. El missatge se centrarà en l’acompanyament a les víctimes i en l’exigència de responsabilitats polítiques, amb l’objectiu que la resposta institucional estiga a l’altura de l’ocorregut.

Recorregut i convocants

La marxa, convocada per entitats socials, cíviques i sindicals, se celebra a quatre dies del primer aniversari de la DANA amb la finalitat de no coincidir amb el funeral d’Estat previst dimecres que ve a la Ciutat de les Arts i les Ciències. L’elecció de la data permet diferenciar l’homenatge institucional de la protesta, separant el record a les víctimes de les reclamacions polítiques i de gestió.

L’itinerari començarà a les 18.00 hores en la plaça de Sant Agustí i continuarà pels carrers Xàtiva, Colón i la Pau, a més de la plaça de la Reina, per a finalitzar en la plaça de la Verge, al costat del Palau de la Generalitat. El recorregut per artèries cèntriques facilitarà la participació i la visibilitat, i el tancament enfront de la seu del Consell subratllarà la interpel·lació directa a l’Executiu autonòmic.

Unai Sord estarà acompanyat per la secretària general de CCOO PV, Ana García Alcolea, la qual cosa reforçarà el suport de l’organització a nivell estatal i autonòmic. Els organitzadors preveuen una presència plural de col·lectius socials i de l’àmbit sindical, amb consignes centrades en el suport a les víctimes i en la reclamació de responsabilitats per la gestió de l’emergència de 2024

Últimes notícies

Antonio Tejero, condemnat pel 23F, en estat terminal

Antonio Tejero, ex tinent coronel de la Guàrdia Civil i protagonista del 23F, es troba en estat terminal en un centre sanitari de València. Té 93 anys i, segons el seu entorn, està 'conscient i seré' al costat de la seua família.

Bustinduy lamenta que la vivenda siga el principal factor d’exclusió social i dona suport a una intervenció a la UE

Bustinduy ha lamentat que la vivenda s'estiga convertint en el principal factor d'exclusió social i ha recolzat que el Govern reclame una intervenció dràstica a Brussel·les. El ministre ha avançat un esborrany amb pròrroga de contractes, congelació de lloguers i major fiscalitat a grans tenidors.

Mazón ha reiterat el seu respecte a la justícia després d’ordenar l’Audiència de València que declare Vilaplana

El president ha insistit que PP i Consell mantenen una postura de respecte als processos judicials, sense valoracions polítiques, després de la citació de Vilaplana.

Mazón ha exigit al Govern que deixe de mentir i que complisca amb les ajudes per la DANA

Mazón ha retret a l'Executiu retards, xifres ballades i traves fiscals en les ajudes per la DANA. Ha demanat una comissió mixta i que cessen els interessos i impostos als afectats.

Un any de la dana: la cultura es recupera de manera desigual

Un any després de la dana del 29 d'octubre de 2024, la recuperació cultural avança a ritmes distints. Hi ha reobertures parcials, però persistixen tancaments, danys i tramites.

García retrau al PP que el seu plançó ha bloquejat 2 milions per al càncer

Mónica García ha acusat el PP d'ocultar dades dels cribratges i de protagonitzar un plançó que ha impedit aprovar el repartiment de 2 milions per al càncer. Els populars han denunciat un ús unilateral i ideològic de l'Interterritorial.

L’Albufera, estable en aparença, seguix llastrada pel mal sanejament i l’eutrofització, segons experts

Un any després de la dana, l'Albufera mostra una certa estabilitat però arrossega una crisi de sanejament de mig segle i un greu procés d'eutrofització. Experts reclamen mesures estructurals urgents.

Consellers del PP abandonen el Consell Interterritorial per les ‘imposicions’ del Ministeri

Els responsables de Sanitat d'autonomies del PP han deixat el ple en considerar que el Ministeri imposa i manipula entorn de les dades dels cribratges de càncer. Reclamen diàleg, regles clares i indicadors comuns abans de remetre informació.