14 detinguts per utilitzar permisos de residència ucraïnesos falsos

Agents de la Policia Nacional han detingut a 14 persones, acusades d’un presumpte delicte de falsificació documental en intentar regularitzar la seua situació a Espanya utilitzant permisos de residència ucraïnesos falsificats.

Després del conflicte bèl·lic a Ucraïna, el Consell de la UE va dictar la Decisió 2022/238, per la qual es va activar el règim de protecció temporal per a aquells ciutadans desplaçats des de tal país.

D’aquesta manera, les persones nacionals d’un tercer país diferent a Ucraïna, que puguen demostrar que abans del 24 febrer de 2022 residien legalment a Ucraïna, sobre la base d’un permís de residència permanent vàlid expedit de conformitat al dret ucraïnés i que no puguen tornar al seu país o regió d’origen en condicions segures i duradores, es poden acollir al règim de protecció temporal al nostre país.

En aquest àmbit, agents del Grup Tercer de la Unitat contra Xarxes d’Immigració i Falsedats Documentals de la Comissaria Provincial d’Alacant, van tindre coneixement que, un cert nombre de sol·licitants de Protecció Temporal amb diferents nacionalitats, presentaven permisos de residència temporals a Ucraïna que, sens dubte, semblaven correctes, no obstant això, els seus portadors mancaven de qualsevol coneixement que hagueren de tindre d’aquell país, del qual desconeixien fins al més mínim detall.

D’aquesta manera, aquests agents, van iniciar una investigació per a comprovar els números de suport dels documents a través de l’Oficina Central Nacional d’Interpol a Espanya, els qui es van posar en contacte amb la seua homòloga de Kíev.

Immediatament, es va obtindre la resposta des de Kíev segons la qual, en els seus Registres Estatals de Migració, no havien sigut expedits els documents; a pesar que el suport físic era autèntic, les dades incorporades no havien sigut gravats per les autoritats competents d’Ucraïna, confirmant que aquestes persones no disposaven de permís de residència ucraïnés.

Sobre la base de l’investigat, els agents de la UCRIF, van localitzar a aquestes persones i les van detindre acusades d’un presumpte delicte de falsedat documental.

Els arrestats, dotze homes i dos dones, de nacionalitat marroquina, cubana i dominicana i amb edats compreses entre els 18 i els 34 anys van ser posats en llibertat després de prestar declaració en les dependències de la Unitat contra Xarxes d’Immigració i Falsedats Documentals de la Comissaria de la Policia Nacional a Alacant.

La investigació no es dona per tancada i els policies continuen les indagacions per a tractar de localitzar més documents falsificats així com als seus portadors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.