17.9 C
València
Dissabte, 10 maig, 2025

València habilita la bústia de denúncies del conveni amb l’Agència Antifrau

 

- Advertisement -Telegram València Diari

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Transparència i Govern Obert, ha posat en marxa la bústia externa de denúncies perquè qualsevol persona puga comunicar infraccions o conductes fraudulentes de les quals tinguen coneixement amb la garantia de fer-ho des de l’anonimat.

La posada en marxa d’este canal coincideix amb el Dia Mundial contra la Corrupció, que es commemora cada 9 de desembre.

Esta fita forma part dels compromisos adquirits amb el conveni que la Regidoria de Transparència i Govern Obert va signar el passat 19 de novembre amb l’Agència Valenciana Antifrau que va convertir a l’Ajuntament de València en la primera institució pública valenciana que connecta la seua bústia de denúncies amb l’Agència Antifrau.

“Per a l’Ajuntament de València, la col·laboració amb l’Agència Valenciana Antifrau té caràcter estratègic, que ens permet posar en marxa mecanismes més potents per a canalitzar denúncies i, especialment, per a evitar que es puguen produir casos de corrupció en l’administració pública.

La nostra aposta per la transparència i la integritat pública és sòlid, i passos com este el demostren”, ha explicat la regidoria de Transparència i Govern Obert, Elisa Valía.

“Destaca la ràpida posada en marxa dels punts contemplats en este conveni, perquè en menys d’un mes ja està en funcionament esta eina per a acorralar la corrupció. A més, este protocol té per objecte la col·laboració entre totes dos institucions per a treballar en diferents àrees de la prevenció i la lluita contra la corrupció”.
“Esta mesura constitueix un mecanisme indispensable per al control de l’arbitrarietat en l’ús del poder públic i és un factor vital per a evitar la corrupció i per a elevar la confiança i la qualitat de les administracions públiques”, ha conclòs Valía.

A esta bústia es pot accedir des de la pàgina web de l’Ajuntament de València: https://www.valencia.es/cas/buen-gobierno

Últimes notícies

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.

Trump proposa incrementar impostos als més rics per finançar mesures fiscals

El president dels EUA, Donald Trump, planteja una pujada d'impostos per als més rics amb l'objectiu de finançar un nou paquet fiscal que inclou rebaixes per a les classes mitjanes i baixes.

Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

Compromís ha presentat al·legacions contra el Pla Especial de Protecció de Sant Miquel dels Reis, denunciant l'impacte de les grans empreses immobiliàries i demanant un mínim del 30% per a habitatge públic.

Massó: Els canvis en la Llei de Concòrdia faciliten la restauració de la creu del Ribalta

La presidenta de Vox a Castelló, Llanos Massó, afirma que les modificacions de la Llei de Concòrdia per PP i Vox obren la porta a reposar la creu del parc Ribalta. El Grup Municipal Socialista condemna la 'rendició' del PP a la ultradreta, destacant la importància de la memòria democràtica.

Mort Domingo Ochoa, un dels pioners de la indústria valenciana i fundador d’Indústries Ochoa

Domingo Ochoa, fundador d'Indústries Ochoa i membre fundador d'AVIA, ha mort a 81 anys a València. La seva vida es va dedicar a la innovació i al creixement del sector industrial valencià.

Ricardo Belda, nou director gerent del Consell Agrari Municipal de València

Ricardo Belda és nomenat nou director gerent del Consell Agrari Municipal de València, aportant la seva experiència prèvia com a director de la Universitat Popular.

Teresa Ribera escoltarà les veus de les víctimes de la dana en la seua visita a Brussel·les

La vicepresidenta executiva Teresa Ribera atendrà les associacions de víctimes de la dana a Brussel·les en una visita programada per a la setmana vinent, destacant la importància de fer sentir les veus dels afectats. La visita també inclourà trobades amb alts càrrecs de la Comissió Europea i el Parlament Europeu.