València destina 1,85 milions a la millora de l’enllumenat públic en barris i pedanies

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local, en la seua última sessió del mes de juliol, ha aprovat destinar 1.853.023,86 euros a la millora de l’enllumenat en diferents barris i pedanies de la ciutat de València, segons ha informat el consistori en un comunicat.

En concret, els districtes que es beneficiaran d’aquesta actuació municipal són els de Campanar, la Saïdia, l’Olivereta, Patraix, Jesús, Poblats Marítims, Camins al Grau, Algirós, Rascanya, Benicalap i Pobles del Sud.

La iniciativa ha partit de la Delegació de Servicis Centrals Tècnics, a partir de la moció que va presentar la regidora responsable de l’àrea, Julia Climent, el passat 31 de maig. En els pròxims dies s’obrirà la licitació pública del contracte, que està dividit en cinc lots i que tindrà una durada estimada de cinc mesos.

Així mateix, ha donat llum verda als plecs de prescripcions tècniques i de clàusules administratives particulars que han de regir la licitació. Les empreses interessades podran presentar les seues propostes de manera electrònica en la Plataforma de Contractació del Sector Públic.

Els cinc lots que componen el contracte es corresponen amb en lot 1 amb l’àrea d’Orriols, amb una inversió prevista de 367.813,34 euros; el lot 2, Campanar, per un import de 251.648,29 euros; lot 3, Benicalap, al que li corresponen 275.548,46 euros; lot 4, La Fontsanta, amb una inversió de 418.618,50 euros; i lot 5 amb els set districtes de la ciutat que es corresponen amb les zones de la Malva-rosa, el Perellonet, Sant Antoni, Sants Just i Pastor, Campos Crespo, Millars, Giorgeta i Pintor Joan Miró. El pressupost total és de 539.395,27 euros.

Una vegada rebudes les propostes i conclòs el procediment de licitació, l’empresa o empreses adjudicatàries disposaran de cinc mesos per a executar este pla de millora de l’enllumenat públic, a explicar des de l’endemà de la signatura de l’acta de comprovació de replantege.

Últimes notícies

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.