València destina 1,85 milions a la millora de l’enllumenat públic en barris i pedanies

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local, en la seua última sessió del mes de juliol, ha aprovat destinar 1.853.023,86 euros a la millora de l’enllumenat en diferents barris i pedanies de la ciutat de València, segons ha informat el consistori en un comunicat.

En concret, els districtes que es beneficiaran d’aquesta actuació municipal són els de Campanar, la Saïdia, l’Olivereta, Patraix, Jesús, Poblats Marítims, Camins al Grau, Algirós, Rascanya, Benicalap i Pobles del Sud.

La iniciativa ha partit de la Delegació de Servicis Centrals Tècnics, a partir de la moció que va presentar la regidora responsable de l’àrea, Julia Climent, el passat 31 de maig. En els pròxims dies s’obrirà la licitació pública del contracte, que està dividit en cinc lots i que tindrà una durada estimada de cinc mesos.

Així mateix, ha donat llum verda als plecs de prescripcions tècniques i de clàusules administratives particulars que han de regir la licitació. Les empreses interessades podran presentar les seues propostes de manera electrònica en la Plataforma de Contractació del Sector Públic.

Els cinc lots que componen el contracte es corresponen amb en lot 1 amb l’àrea d’Orriols, amb una inversió prevista de 367.813,34 euros; el lot 2, Campanar, per un import de 251.648,29 euros; lot 3, Benicalap, al que li corresponen 275.548,46 euros; lot 4, La Fontsanta, amb una inversió de 418.618,50 euros; i lot 5 amb els set districtes de la ciutat que es corresponen amb les zones de la Malva-rosa, el Perellonet, Sant Antoni, Sants Just i Pastor, Campos Crespo, Millars, Giorgeta i Pintor Joan Miró. El pressupost total és de 539.395,27 euros.

Una vegada rebudes les propostes i conclòs el procediment de licitació, l’empresa o empreses adjudicatàries disposaran de cinc mesos per a executar este pla de millora de l’enllumenat públic, a explicar des de l’endemà de la signatura de l’acta de comprovació de replantege.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.