València destina 1,85 milions a la millora de l’enllumenat públic en barris i pedanies

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local, en la seua última sessió del mes de juliol, ha aprovat destinar 1.853.023,86 euros a la millora de l’enllumenat en diferents barris i pedanies de la ciutat de València, segons ha informat el consistori en un comunicat.

En concret, els districtes que es beneficiaran d’aquesta actuació municipal són els de Campanar, la Saïdia, l’Olivereta, Patraix, Jesús, Poblats Marítims, Camins al Grau, Algirós, Rascanya, Benicalap i Pobles del Sud.

La iniciativa ha partit de la Delegació de Servicis Centrals Tècnics, a partir de la moció que va presentar la regidora responsable de l’àrea, Julia Climent, el passat 31 de maig. En els pròxims dies s’obrirà la licitació pública del contracte, que està dividit en cinc lots i que tindrà una durada estimada de cinc mesos.

Així mateix, ha donat llum verda als plecs de prescripcions tècniques i de clàusules administratives particulars que han de regir la licitació. Les empreses interessades podran presentar les seues propostes de manera electrònica en la Plataforma de Contractació del Sector Públic.

Els cinc lots que componen el contracte es corresponen amb en lot 1 amb l’àrea d’Orriols, amb una inversió prevista de 367.813,34 euros; el lot 2, Campanar, per un import de 251.648,29 euros; lot 3, Benicalap, al que li corresponen 275.548,46 euros; lot 4, La Fontsanta, amb una inversió de 418.618,50 euros; i lot 5 amb els set districtes de la ciutat que es corresponen amb les zones de la Malva-rosa, el Perellonet, Sant Antoni, Sants Just i Pastor, Campos Crespo, Millars, Giorgeta i Pintor Joan Miró. El pressupost total és de 539.395,27 euros.

Una vegada rebudes les propostes i conclòs el procediment de licitació, l’empresa o empreses adjudicatàries disposaran de cinc mesos per a executar este pla de millora de l’enllumenat públic, a explicar des de l’endemà de la signatura de l’acta de comprovació de replantege.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.