Mastodon
23.6 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

València no serà subseu dels Goya 2021 pel Covid-19, però la cerimònia inclourà un homenatge a Berlanga

 

La gala dels Premis Goya es durà a terme finalment, a causa de l’actual situació de la pandèmia, centralitzada en Màlaga, de manera que no es farà la connexió en directe des del Palau de les Arts de València que estava prevista com a subseu dels guardons.

 

Esta decisió, presa per l’Ajuntament de la capital del Túria, «al costat de l’Acadèmia del Cinema, és la més raonable, assenyada i responsable per a les actuals circumstàncies», ha dit la vicealcaldessa de València –ciutat que acollirà la gala en 2022–, Sandra Gómez.

 

«Amb una incidència del Covid-19 molt alta hem d’evitar qualsevol possibilitat de fer grans reunions o concentracions de persones, i les administracions i institucions referents com l’Acadèmia de Cinema hem de ser exemplars», ha asseverat Gómez.

 

Hi haurà un homenatge a Luis García Berlanga

La vicealcaldessa ha lamentat que és «una pena no poder participar com a ciutat en esta gala dels Premis Goya, però l’important i primordial és la salut». En eixa línia, ha precisat: «Ja estem buscant altres formes de participació en esta gala perquè el tret d’eixida de l’any Berlanga siga visible i la nostra ciutat siga visible».

 

«Eixe era un dels objectius que buscàvem com a ciutat i com a Ajuntament, perquè volem que esta gala dels Goya continue simbolitzant el punt de partida a enguany homenatge al nostre millor director de cinema a nivell nacional i internacional i a un dels fills més rellevants que té la ciutat de València», ha conclòs la vicealcaldessa. De fet, l’Acadèmia de Cinema ha confirmat que en la cerimònia «hi haurà un homenatge a Luis García Berlanga, que donarà inici a l’Any Berlanga».

 

A demés, durant la roda de premsa que han oferit este dimarts els presentadors dels Goya 2021, Antonio Banderas i María Casado, i el president de l’Acadèmia, Mariano Barroso, este últim ha detallat que els nominats no acudiran a la gala en el Teatre Soho CaixaBank de Màlaga, i els premiats podran agrair el guardó de manera telemàtica.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.