València permetrà de nou els ‘bous al carrer’ a les pedanies

L’ajuntament de València, liderat per María José Catalá, al costat de VOX, el seu “soci preferent”, ha decidit alçar la prohibició de celebrar ‘bous al carrer’, vigent des de 2016, quan l’exalcalde de Compromís, Joan Ribó va decidir posar fi a aquesta pràctica a la ciutat de València. La prohibició es referia en concret a les pedanies de la ciutat.

La decisió de la recent corporació arriba després que la Federació de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana contactara amb l’actual govern i elevara un recurs al contenciós-administratiu contra la prohibició aprovada per Compromís i PSOE-PSPV fa set anys.

Des que es donara a conéixer la notícia ahir, no han parat d’arribar les reaccions. Per part seua, l’exalcalde Ribó ha declarat en un tuit que “torna la tortura animal a València”, en línia amb companys de partit o la líder dels socialistes valencians, Sandra Gómez, que ha assegurat que la decisió “ens fa ser pitjors com a societat, pitjors com a ciutat i sobretot a María José Catalá pitjor com a alcaldessa”. Mentre que des de la Federació de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana agraeixen al consistori la decisió i celebren que el retorn dels festejos taurins, inclòs el ‘bou embolat’, està “més a prop”.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.