València permetrà de nou els ‘bous al carrer’ a les pedanies

L’ajuntament de València, liderat per María José Catalá, al costat de VOX, el seu “soci preferent”, ha decidit alçar la prohibició de celebrar ‘bous al carrer’, vigent des de 2016, quan l’exalcalde de Compromís, Joan Ribó va decidir posar fi a aquesta pràctica a la ciutat de València. La prohibició es referia en concret a les pedanies de la ciutat.

La decisió de la recent corporació arriba després que la Federació de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana contactara amb l’actual govern i elevara un recurs al contenciós-administratiu contra la prohibició aprovada per Compromís i PSOE-PSPV fa set anys.

Des que es donara a conéixer la notícia ahir, no han parat d’arribar les reaccions. Per part seua, l’exalcalde Ribó ha declarat en un tuit que “torna la tortura animal a València”, en línia amb companys de partit o la líder dels socialistes valencians, Sandra Gómez, que ha assegurat que la decisió “ens fa ser pitjors com a societat, pitjors com a ciutat i sobretot a María José Catalá pitjor com a alcaldessa”. Mentre que des de la Federació de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana agraeixen al consistori la decisió i celebren que el retorn dels festejos taurins, inclòs el ‘bou embolat’, està “més a prop”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol