València permetrà de nou els ‘bous al carrer’ a les pedanies

L’ajuntament de València, liderat per María José Catalá, al costat de VOX, el seu “soci preferent”, ha decidit alçar la prohibició de celebrar ‘bous al carrer’, vigent des de 2016, quan l’exalcalde de Compromís, Joan Ribó va decidir posar fi a aquesta pràctica a la ciutat de València. La prohibició es referia en concret a les pedanies de la ciutat.

La decisió de la recent corporació arriba després que la Federació de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana contactara amb l’actual govern i elevara un recurs al contenciós-administratiu contra la prohibició aprovada per Compromís i PSOE-PSPV fa set anys.

Des que es donara a conéixer la notícia ahir, no han parat d’arribar les reaccions. Per part seua, l’exalcalde Ribó ha declarat en un tuit que “torna la tortura animal a València”, en línia amb companys de partit o la líder dels socialistes valencians, Sandra Gómez, que ha assegurat que la decisió “ens fa ser pitjors com a societat, pitjors com a ciutat i sobretot a María José Catalá pitjor com a alcaldessa”. Mentre que des de la Federació de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana agraeixen al consistori la decisió i celebren que el retorn dels festejos taurins, inclòs el ‘bou embolat’, està “més a prop”.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.