València permetrà de nou els ‘bous al carrer’ a les pedanies

L’ajuntament de València, liderat per María José Catalá, al costat de VOX, el seu “soci preferent”, ha decidit alçar la prohibició de celebrar ‘bous al carrer’, vigent des de 2016, quan l’exalcalde de Compromís, Joan Ribó va decidir posar fi a aquesta pràctica a la ciutat de València. La prohibició es referia en concret a les pedanies de la ciutat.

La decisió de la recent corporació arriba després que la Federació de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana contactara amb l’actual govern i elevara un recurs al contenciós-administratiu contra la prohibició aprovada per Compromís i PSOE-PSPV fa set anys.

Des que es donara a conéixer la notícia ahir, no han parat d’arribar les reaccions. Per part seua, l’exalcalde Ribó ha declarat en un tuit que “torna la tortura animal a València”, en línia amb companys de partit o la líder dels socialistes valencians, Sandra Gómez, que ha assegurat que la decisió “ens fa ser pitjors com a societat, pitjors com a ciutat i sobretot a María José Catalá pitjor com a alcaldessa”. Mentre que des de la Federació de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana agraeixen al consistori la decisió i celebren que el retorn dels festejos taurins, inclòs el ‘bou embolat’, està “més a prop”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.