Veïns de Torre de la Sal exigixen amb una protesta la protecció del poblat marítim

Ejemplo de shortcode con estilo
Veïns de Torre de la Sal s'han mobilitzat per exigir la protecció del seu poblat marítim, amenaçat per decisions de Costes. Centenars de persones han assistit a la protesta, amb el suport de l'Ajuntament de Cabanes, que busca preservar els drets i el llegat cultural del nucli.

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

El veïnat de Torre de la Sal ha eixit al carrer a protestar per la protecció dels seus drets i per a defensar el llegat del poblat marítim, històrica llar de famílies que estan veient «perillar» el futur del nucli «davant de l’amenaça de Costes pel futur de les cases i el poblat», segons ha informat l’Ajuntament de Cabanes en un comunicat.

Segons el consistori, centenars de persones han participat en esta acció reivindicativa en la qual han estat presentes l’alcaldessa de Cabanes, Virginia Martí; el regidor de Platges i Patrimoni de Cabanes, David Casanova, i altres membres de la corporació municipal.

Mitjançant pancartes i lemes, el poble ha expressat una «sincera postura» davant de la decisió de Costes de «destruir» el poblat marítim de Torre de la Sal, ha apuntat l’Ajuntament, que ha afegit que en el passeig marítim del nucli s’han manifestat en defensa d’uns drets «que s’estan veient vulnerats amb els avisos oficials que l’àrea de Costas, dependent del MITECO, emet sobre la continuïtat del poblat situat a la vora del Mediterrani».

L’Ajuntament de Cabanes està treballant junt amb el veïnat per a vetlar pels seus interessos. El ple del consistori ha aprovat recentment una declaració institucional per a sol·licitar al Congrés dels Diputats i al Govern d’Espanya la paralització de les desocupacions d’habitatges, entre altres mesures incloses en el document oficial, i així protegir a les famílies i, en un plànol general, conservar un dels enclavaments culturals i etnològics «més significatius» del municipi i la província de Castelló.

La corporació municipal està en permanent contacte amb els serveis jurídics municipals en l’estudi i la preparació dels recursos judicials pertinents. De la mateixa manera, l’equip de govern s’ha reunit amb la subdelegada del Govern a Castelló, Antonia García Valls, i s’ha sol·licitat una reunió amb el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i amb la Direcció general de Costes a la Comunitat Valenciana per a comunicar «la ferma postura que manté tot el poble de Cabanes pel que fa al futur de Torre de la Sal», ha conclòs el consistori.

Últimes notícies

Reactiven els rescats amb helicòpter per les inundacions a la Marina Alta

El Consorci Provincial de Bombers d'Alacant ha tornat a activar l'helicòpter de rescat per auxiliar persones atrapades per les inundacions provocades per la dana Adam a la Marina Alta, on la situació continua sent complicada encara que sense ferits confirmats.

El festival Zevra 2027 passa a dos dies i mira cap a un públic més adult

El Zevra de Cullera ha posat a la venda els primers abons per a la seua sisena edició, que en 2027 concentrarà la programació principal en dos dies i orientarà el cartell a un públic més adult, amb Bad Gyal com a primer nom confirmat.

Creu Roja obri un alberg provisional a Gandia per als desallotjats per la DANA Adam

Creu Roja ha habilitat 40 places en un alberg provisional al Centre Esportiu Raval de Gandia per a veïns desallotjats prop del barranc de Beniopa i atén també persones evacuades fins a l’àrea de servici de La Safor per les fortes pluges de la DANA Adam.

Més de 100.000 alumnes es queden sense classe per les pluges a la Comunitat Valenciana

El temporal de pluges intenses ha provocat la suspensió de les classes per a més de 102.000 alumnes, sobretot a la província de València, i el tancament total o parcial de nombrosos centres educatius.

Orden de confinament al litoral sud de València i nord d’Alacant per les pluges extremes

La Generalitat està preparant una ordre de confinament pels municipis del litoral sud de València i nord d’Alacant més afectats per les pluges torrencials, que ja han deixat més de 650 l/m2 i nombrosos rescats.

Rescats per les fortes pluges a Piles, Miramar i Oliva i reforç amb helicòpters

Els bombers han rescatat veïns durant la nit a Piles, Miramar i Oliva per les inundacions, i reforcen el dispositiu amb mitjans aeris. La UME es desplaça també a Oliva després d’activar-se la situació 2 del pla d’inundacions a la Safor.

Pluges torrencials a Oliva obliguen a rescats amb helicòpter

Les pluges torrencials a la Safor, amb més de 500 litres per metre quadrat, han obligat a activar rescats amb helicòpter a Oliva i han elevat el risc en rius i barrancs. Emergències demana no desplaçar-se i buscar zones altes davant el perill d’inundacions.

Quinze carreteres tancades per la pluja en cinc províncies, amb diversos talls a Alacant i Oliva

La DGT ha mantingut tallades 15 carreteres secundàries per les fortes pluges en les províncies d’Alacant, València, Còrdova, Sevilla i Toledo, amb diversos talls a la Marina Alta i un a Oliva.