Veïns de Torre de la Sal exigixen amb una protesta la protecció del poblat marítim

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

El veïnat de Torre de la Sal ha eixit al carrer a protestar per la protecció dels seus drets i per a defensar el llegat del poblat marítim, històrica llar de famílies que estan veient “perillar” el futur del nucli “davant de l’amenaça de Costes pel futur de les cases i el poblat”, segons ha informat l’Ajuntament de Cabanes en un comunicat.

Segons el consistori, centenars de persones han participat en esta acció reivindicativa en la qual han estat presentes l’alcaldessa de Cabanes, Virginia Martí; el regidor de Platges i Patrimoni de Cabanes, David Casanova, i altres membres de la corporació municipal.

Mitjançant pancartes i lemes, el poble ha expressat una “sincera postura” davant de la decisió de Costes de “destruir” el poblat marítim de Torre de la Sal, ha apuntat l’Ajuntament, que ha afegit que en el passeig marítim del nucli s’han manifestat en defensa d’uns drets “que s’estan veient vulnerats amb els avisos oficials que l’àrea de Costas, dependent del MITECO, emet sobre la continuïtat del poblat situat a la vora del Mediterrani”.

L’Ajuntament de Cabanes està treballant junt amb el veïnat per a vetlar pels seus interessos. El ple del consistori ha aprovat recentment una declaració institucional per a sol·licitar al Congrés dels Diputats i al Govern d’Espanya la paralització de les desocupacions d’habitatges, entre altres mesures incloses en el document oficial, i així protegir a les famílies i, en un plànol general, conservar un dels enclavaments culturals i etnològics “més significatius” del municipi i la província de Castelló.

La corporació municipal està en permanent contacte amb els serveis jurídics municipals en l’estudi i la preparació dels recursos judicials pertinents. De la mateixa manera, l’equip de govern s’ha reunit amb la subdelegada del Govern a Castelló, Antonia García Valls, i s’ha sol·licitat una reunió amb el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i amb la Direcció general de Costes a la Comunitat Valenciana per a comunicar “la ferma postura que manté tot el poble de Cabanes pel que fa al futur de Torre de la Sal”, ha conclòs el consistori.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.