6.8 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Veïns de Torre de la Sal exigixen amb una protesta la protecció del poblat marítim

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

El veïnat de Torre de la Sal ha eixit al carrer a protestar per la protecció dels seus drets i per a defensar el llegat del poblat marítim, històrica llar de famílies que estan veient “perillar” el futur del nucli “davant de l’amenaça de Costes pel futur de les cases i el poblat”, segons ha informat l’Ajuntament de Cabanes en un comunicat.

Segons el consistori, centenars de persones han participat en esta acció reivindicativa en la qual han estat presentes l’alcaldessa de Cabanes, Virginia Martí; el regidor de Platges i Patrimoni de Cabanes, David Casanova, i altres membres de la corporació municipal.

Mitjançant pancartes i lemes, el poble ha expressat una “sincera postura” davant de la decisió de Costes de “destruir” el poblat marítim de Torre de la Sal, ha apuntat l’Ajuntament, que ha afegit que en el passeig marítim del nucli s’han manifestat en defensa d’uns drets “que s’estan veient vulnerats amb els avisos oficials que l’àrea de Costas, dependent del MITECO, emet sobre la continuïtat del poblat situat a la vora del Mediterrani”.

L’Ajuntament de Cabanes està treballant junt amb el veïnat per a vetlar pels seus interessos. El ple del consistori ha aprovat recentment una declaració institucional per a sol·licitar al Congrés dels Diputats i al Govern d’Espanya la paralització de les desocupacions d’habitatges, entre altres mesures incloses en el document oficial, i així protegir a les famílies i, en un plànol general, conservar un dels enclavaments culturals i etnològics “més significatius” del municipi i la província de Castelló.

La corporació municipal està en permanent contacte amb els serveis jurídics municipals en l’estudi i la preparació dels recursos judicials pertinents. De la mateixa manera, l’equip de govern s’ha reunit amb la subdelegada del Govern a Castelló, Antonia García Valls, i s’ha sol·licitat una reunió amb el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i amb la Direcció general de Costes a la Comunitat Valenciana per a comunicar “la ferma postura que manté tot el poble de Cabanes pel que fa al futur de Torre de la Sal”, ha conclòs el consistori.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.