Veïns de Torre de la Sal exigixen amb una protesta la protecció del poblat marítim

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

El veïnat de Torre de la Sal ha eixit al carrer a protestar per la protecció dels seus drets i per a defensar el llegat del poblat marítim, històrica llar de famílies que estan veient «perillar» el futur del nucli «davant de l’amenaça de Costes pel futur de les cases i el poblat», segons ha informat l’Ajuntament de Cabanes en un comunicat.

Segons el consistori, centenars de persones han participat en esta acció reivindicativa en la qual han estat presentes l’alcaldessa de Cabanes, Virginia Martí; el regidor de Platges i Patrimoni de Cabanes, David Casanova, i altres membres de la corporació municipal.

Mitjançant pancartes i lemes, el poble ha expressat una «sincera postura» davant de la decisió de Costes de «destruir» el poblat marítim de Torre de la Sal, ha apuntat l’Ajuntament, que ha afegit que en el passeig marítim del nucli s’han manifestat en defensa d’uns drets «que s’estan veient vulnerats amb els avisos oficials que l’àrea de Costas, dependent del MITECO, emet sobre la continuïtat del poblat situat a la vora del Mediterrani».

L’Ajuntament de Cabanes està treballant junt amb el veïnat per a vetlar pels seus interessos. El ple del consistori ha aprovat recentment una declaració institucional per a sol·licitar al Congrés dels Diputats i al Govern d’Espanya la paralització de les desocupacions d’habitatges, entre altres mesures incloses en el document oficial, i així protegir a les famílies i, en un plànol general, conservar un dels enclavaments culturals i etnològics «més significatius» del municipi i la província de Castelló.

La corporació municipal està en permanent contacte amb els serveis jurídics municipals en l’estudi i la preparació dels recursos judicials pertinents. De la mateixa manera, l’equip de govern s’ha reunit amb la subdelegada del Govern a Castelló, Antonia García Valls, i s’ha sol·licitat una reunió amb el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i amb la Direcció general de Costes a la Comunitat Valenciana per a comunicar «la ferma postura que manté tot el poble de Cabanes pel que fa al futur de Torre de la Sal», ha conclòs el consistori.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.