Verd primavera, el color de l’espolí de la Fallera Major de València

Verd primavera és el color que ha triat la Fallera Major de València, Carmen Martín Carbonell, per a l’espolí que estrena aquest dissabte en la seua Exaltació com a màxima representant de les Falles de València. Amb aquesta elecció, la Fallera Major de València ha volgut transmetre a tothom faller el valor de l’esperança.

La casa Vives i Marí ha teixit manualment aquest espolí exclusiu, durant tres torns de treball, una tasca per a la qual ha emprat aproximadament unes 680 hores. Quant a les seues característiques tècniques, l’espolí ‘Fallera Major de València’ conté un total de 6.210 fils d’ordit, 36 colors de trama, quatre metalls (or voltejat, or brescado, plata brescada i plata llisa) i ordit i trames de seda natural.

El color del fons que ha triat Carmen Martín Carbonell és el verd primavera, una tonalitat de verd de seda natural amb molta intensitat i molt elegant alhora, que, juntament amb els colors més suaus i dolços triats per als seus diferents rams i la combinació de diferents metalls, aconsegueix una tela dolça i amb molta personalitat.

En l’elecció del colorit, tant del fons com dels seus motius florals, a més de l’equip de disseny de Vives i Marí, s’ha comptat amb el gust personal de la Fallera Major de València. Per part seua, la casa 1700 Indumentària Valenciana ha sigut l’encarregada en aquesta ocasió de la confecció del vestit perquè la Fallera Major de València puga lluir amb tota la seua esplendor en tan esperada nit.

Últimes notícies

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.