Verònica Cantó presidirà l’AVL en encapçalar l’única candidatura

L’acadèmica de Cocentaina, Verònica Cantó serà la futura presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), en encapçalar la candidatura única per a la renovació de la una llista de consens avalada pels 21 acadèmics de la institució.

Esta candidatura s’ha registrat este dimarts 8, just l’últim dia habilitat per a la presentació de llistes.

A l’acord assolit aposta per la continuïtat a la vicepresidència de Joan Rafael Ramos així com la incorporació a la secretaria Immaculada Cerdà.

Cal recordar que l’actual president Ramon Ferrer, que va assumir la presidència de l’AVL el 2 de desembre del 2011 no podia optar a un nou mandat, a més que ja manifestés la seua intenció de no presentar-se a l’estiu del 2021.

Verònica Cantó, ha estat els últims anys la secretària de l’Acadèmia. A més, porta a l’AVL des de la seua constitució el 2001. És llicenciada en Filosofia i Lletres (Secció Filologia Catalana) per la Universitat d’Alacant i directora de publicacions de l’Editorial Marfil d’Alcoi des de 1989.

És autora de diversos llibres destinats a l’ensenyament no universitari i de llibres sobre aprenentatge del valencià, com Ortografia Valenciana; Els nostres verbs; Els pronoms febles; Diftongs, accentuació i dièresi; Valencià pas a pas. Elemental; Valencià pas a pas. Mitjà; Valencià pas a pas. Superior; Gramàtica valenciana.

Últimes notícies

El dia que Ferran Torres va pensar a deixar el futbol: la lluita oculta darrere del Mundial

Ferran Torres ha explicat que fa pocs anys va arribar a plantejar-se deixar el futbol per la pressió i les crítiques, i que el treball amb un psicòleg ha sigut clau per a recuperar la il·lusió.

Dos detinguts per llançar adoquins a la Policia Local durant les celebracions del Mundial a València

Dos jóvens han sigut detinguts a València per llançar adoquins contra agents de la Policia Local durant les celebracions pel Mundial, en una nit que en general ha sigut tranquil·la a la ciutat.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el 87 % d’ocupació en l’inici de juliol

Els hotels de la Comunitat Valenciana associats a Hosbec han assolit un 86,8 % d’ocupació en la primera quinzena de juliol, per damunt de 2025. València lidera amb un 90,8 %, amb Gandia i la ciutat de València entre els destins amb millors resultats.

Les màximes freguen els 37 °C a Orihuela la vigília de l’ona de calor

Les temperatures han superat este dilluns els 35 graus en nombrosos municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,8 °C a Orihuela, en la jornada prèvia a l’ona de calor.

La espera per a operar pacients amb risc vital cau de 61 a 17 dies a la Comunitat

Sanitat ha reduït a 17 dies la demora mitjana per a operar pacients amb risc vital (prioritat 1), molt per davall del límit clínic de 30 dies, i ha retallat a la mitat el nombre d’afectats en esta categoria.

Detinguts 17 joves per assaltar dones majors i robar-los les joies a la Marina Baixa

La Guàrdia Civil ha detingut 17 persones, d’entre 17 i 31 anys, acusades de 18 robatoris amb violència i 3 furts a dones majors a Altea, l’Alfàs del Pi i altres municipis de la Marina Baixa. La banda presumptament les seguia fins al portal de casa per arrancar-los les joies, sovint amb lesions.

Mor un home de 76 anys després d’una parada cardiorespiratòria a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella

Un home de 76 anys ha mort a primera hora del matí a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella després de patir una parada cardiorespiratòria, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari.

Anselmi explica quin Elx vol: agressiu, valent i sempre mirant la porteria rival

L argentí Martín Anselmi definix el seu model per a l Elx: un equip agressiu, solidari, dinàmic i molt connectat en atac i pressió.