Verònica Cantó presidirà l’AVL en encapçalar l’única candidatura

L’acadèmica de Cocentaina, Verònica Cantó serà la futura presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), en encapçalar la candidatura única per a la renovació de la una llista de consens avalada pels 21 acadèmics de la institució.

Esta candidatura s’ha registrat este dimarts 8, just l’últim dia habilitat per a la presentació de llistes.

A l’acord assolit aposta per la continuïtat a la vicepresidència de Joan Rafael Ramos així com la incorporació a la secretaria Immaculada Cerdà.

Cal recordar que l’actual president Ramon Ferrer, que va assumir la presidència de l’AVL el 2 de desembre del 2011 no podia optar a un nou mandat, a més que ja manifestés la seua intenció de no presentar-se a l’estiu del 2021.

Verònica Cantó, ha estat els últims anys la secretària de l’Acadèmia. A més, porta a l’AVL des de la seua constitució el 2001. És llicenciada en Filosofia i Lletres (Secció Filologia Catalana) per la Universitat d’Alacant i directora de publicacions de l’Editorial Marfil d’Alcoi des de 1989.

És autora de diversos llibres destinats a l’ensenyament no universitari i de llibres sobre aprenentatge del valencià, com Ortografia Valenciana; Els nostres verbs; Els pronoms febles; Diftongs, accentuació i dièresi; Valencià pas a pas. Elemental; Valencià pas a pas. Mitjà; Valencià pas a pas. Superior; Gramàtica valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Caixaforum València obri una gran immersió en els mons d’Alicia

Caixaforum València acull fins al 12 d'octubre la major exposició dedicada a Alicia, un recorregut immersiu per l'obra de Lewis Carroll amb art, teatre, tallers i experiències participatives.

El PSPV estén a José Marí Olano la seua denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció

El PSPV sumarà al regidor José Marí Olano a la denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel presumpte tripijoc de places públiques i la col·locació de personal lligada a l'antic Consorci València 2007.

La meteoròloga d’À Punt sosté que una millor informació hauria evitat part de les morts per la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló declara davant la jutgessa que amb avisos primerencs i clars a la població es podrien haver salvat vides en la dana d'octubre.

Les associacions de víctimes de la DANA de València exigixen justícia i critiquen l’aforament de Mazón

Tres associacions de víctimes de la DANA de València reclamen en el Congrés justícia, mesures enfront del canvi climàtic i la fi de l'aforament de Carlos Mazón, advertint que no passaran pàgina.

Morant afirma que no hi haurà reparació per a les víctimes de la DANA fins que Mazón declare davant la Justícia

Diana Morant sosté que la reparació a les víctimes de la DANA de València passa perquè Carlos Mazón comparega davant la Justícia i critica el negacionismo climàtic en la Generalitat.

Bigas confia en la permanència de l’Elx i veu clau que hi haja més equips en la lluita pel descens

Pedro Bigas mostra confiança que l'Elx aconseguirà la permanència en una Lliga molt igualada per baix i destaca la importància de sumar en els dols directes i aprofitar el desgast de l'Atlètic de Madrid.

El concert de Jean-Michel Jarre es trasllada a la Marina Nord i convertix el recinte en eix del cicle FAR

El recital de Jean-Michel Jarre del 8 de juliol deixa la Ciutat de les Arts i les Ciències i se celebrarà en la Marina Nord, que passa a ser l'escenari principal del cicle FAR sense canvis de data ni d'entrades.

La regularització extraordinària beneficiarà a uns 100.000 migrants en la Comunitat Valenciana

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana calcula que unes 100.000 persones accediran a la regularització extraordinària, dins d'un procés que preveu aconseguir el mig milió de migrants en tota Espanya, i defén el seu impacte econòmic i social.