Verònica Cantó presidirà l’AVL en encapçalar l’única candidatura

L’acadèmica de Cocentaina, Verònica Cantó serà la futura presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), en encapçalar la candidatura única per a la renovació de la una llista de consens avalada pels 21 acadèmics de la institució.

Esta candidatura s’ha registrat este dimarts 8, just l’últim dia habilitat per a la presentació de llistes.

A l’acord assolit aposta per la continuïtat a la vicepresidència de Joan Rafael Ramos així com la incorporació a la secretaria Immaculada Cerdà.

Cal recordar que l’actual president Ramon Ferrer, que va assumir la presidència de l’AVL el 2 de desembre del 2011 no podia optar a un nou mandat, a més que ja manifestés la seua intenció de no presentar-se a l’estiu del 2021.

Verònica Cantó, ha estat els últims anys la secretària de l’Acadèmia. A més, porta a l’AVL des de la seua constitució el 2001. És llicenciada en Filosofia i Lletres (Secció Filologia Catalana) per la Universitat d’Alacant i directora de publicacions de l’Editorial Marfil d’Alcoi des de 1989.

És autora de diversos llibres destinats a l’ensenyament no universitari i de llibres sobre aprenentatge del valencià, com Ortografia Valenciana; Els nostres verbs; Els pronoms febles; Diftongs, accentuació i dièresi; Valencià pas a pas. Elemental; Valencià pas a pas. Mitjà; Valencià pas a pas. Superior; Gramàtica valenciana.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.