Verònica Cantó presidirà l’AVL en encapçalar l’única candidatura

L’acadèmica de Cocentaina, Verònica Cantó serà la futura presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), en encapçalar la candidatura única per a la renovació de la una llista de consens avalada pels 21 acadèmics de la institució.

Esta candidatura s’ha registrat este dimarts 8, just l’últim dia habilitat per a la presentació de llistes.

A l’acord assolit aposta per la continuïtat a la vicepresidència de Joan Rafael Ramos així com la incorporació a la secretaria Immaculada Cerdà.

Cal recordar que l’actual president Ramon Ferrer, que va assumir la presidència de l’AVL el 2 de desembre del 2011 no podia optar a un nou mandat, a més que ja manifestés la seua intenció de no presentar-se a l’estiu del 2021.

Verònica Cantó, ha estat els últims anys la secretària de l’Acadèmia. A més, porta a l’AVL des de la seua constitució el 2001. És llicenciada en Filosofia i Lletres (Secció Filologia Catalana) per la Universitat d’Alacant i directora de publicacions de l’Editorial Marfil d’Alcoi des de 1989.

És autora de diversos llibres destinats a l’ensenyament no universitari i de llibres sobre aprenentatge del valencià, com Ortografia Valenciana; Els nostres verbs; Els pronoms febles; Diftongs, accentuació i dièresi; Valencià pas a pas. Elemental; Valencià pas a pas. Mitjà; Valencià pas a pas. Superior; Gramàtica valenciana.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.