Verònica Cantó presidirà l’AVL en encapçalar l’única candidatura

L’acadèmica de Cocentaina, Verònica Cantó serà la futura presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), en encapçalar la candidatura única per a la renovació de la una llista de consens avalada pels 21 acadèmics de la institució.

Esta candidatura s’ha registrat este dimarts 8, just l’últim dia habilitat per a la presentació de llistes.

A l’acord assolit aposta per la continuïtat a la vicepresidència de Joan Rafael Ramos així com la incorporació a la secretaria Immaculada Cerdà.

Cal recordar que l’actual president Ramon Ferrer, que va assumir la presidència de l’AVL el 2 de desembre del 2011 no podia optar a un nou mandat, a més que ja manifestés la seua intenció de no presentar-se a l’estiu del 2021.

Verònica Cantó, ha estat els últims anys la secretària de l’Acadèmia. A més, porta a l’AVL des de la seua constitució el 2001. És llicenciada en Filosofia i Lletres (Secció Filologia Catalana) per la Universitat d’Alacant i directora de publicacions de l’Editorial Marfil d’Alcoi des de 1989.

És autora de diversos llibres destinats a l’ensenyament no universitari i de llibres sobre aprenentatge del valencià, com Ortografia Valenciana; Els nostres verbs; Els pronoms febles; Diftongs, accentuació i dièresi; Valencià pas a pas. Elemental; Valencià pas a pas. Mitjà; Valencià pas a pas. Superior; Gramàtica valenciana.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.