Per què se celebra hui el Dia de la Terra?

 

 

 

El canvi climàtic està causant estralls devastadors en el planeta. Molts científics ho assenyalen com una de les principals causes de la COVID-19, mentre que l’Organització de les Nacions Unides (ONU) adverteix que este provocarà l’arribada d’una “era de pandèmies” més letals a causa de l’impacte de l’ésser humà en el medi ambient.

A més, al llarg dels anys hem patit altres catàstrofes naturals que han fet les alarmes i posen en relleu la celebració del Dia de la Terra cada 22 d’abril, commemoració implantada per l‘ONU per a conscienciar sobre els problemes mediambientals que amenacen la nostra existència, siga la crisi climàtica, la contaminació atmosfèrica o la desforestació, així com per a impulsar accions que els solucionen.

“Este Dia de la Terra tenim la gran oportunitat de fer-los arribar a les institucions la urgència d’emprendre accions de manera global. Estem a la vora del precipici. Si no atallem el problema prompte, ja no hi haurà marxa arrere”, assegura en Vogue Kathleen Rogers, presidenta d’Earthday.org, el comité que s’encarrega de celebrar este dia.

 

Origen d’este dia

 

El Dia de la Terra té el seu origen en la dècada els 60. “El medi ambient començava a patir i la gent estava enfadada”, explica en Rogers en National Geographic. El que fora senador de Wisconsin, Gaylord Nelson, va dur a terme nombroses campanyes a favor del medi ambient i en 1969 va organitzar una manifestació que va mobilitzar a 20 milions de persones. “Va ser una cosa frenètica. Ens arribaven telegrames, cartes i consultes telefòniques des de totes parts del país”, va escriure Nelson en un assaig poc abans de morir el juliol de 2005 als 89 anys.

Per al primer 22 d’abril, creat en 1970, Nelson va comptar amb l’activista Denis Hayes per a organitzar este dia, que va aconseguir una gran influència a nivell polític i social, ja que es va crear l’Agència de Protecció Ambiental (EPA, per les seues sigles en anglés) a la fi d’aqueix any. “Va ser veritablement increïble el que va passar. Els murs simplement es van esfondrar”, assegura Rogers.

Posteriorment, la Conferència de les Nacions Unides sobre el Medi humà de 1972 celebrada a Estocolm va establir les bases de la presa de consciència mundial en referència a la independència dels éssers vius i del planeta.

Així mateix, es va establir el 5 de juny com el Dia Mundial del Medi Ambient i es va crear el PNUMA, segons explica l’ONU en la seua pàgina. En 1992, més de 178 països van signar l’Agenda 21, la Declaració sobre el Medi Ambient i el Desenvolupament i la Declaració de Principis per a la Gestió Sostenible dels Boscos en la ‘Cimera de la Terra’, celebrada a Rio de Janeiro (el Brasil). No obstant això, no va ser fins a 2009 quan l’ONU va decretar oficialment la seua commemoració anual a través de l’Assemblea General mitjançant una resolució signada.

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.