Per què se celebra hui el Dia de la Terra?

 

 

 

El canvi climàtic està causant estralls devastadors en el planeta. Molts científics ho assenyalen com una de les principals causes de la COVID-19, mentre que l’Organització de les Nacions Unides (ONU) adverteix que este provocarà l’arribada d’una “era de pandèmies” més letals a causa de l’impacte de l’ésser humà en el medi ambient.

A més, al llarg dels anys hem patit altres catàstrofes naturals que han fet les alarmes i posen en relleu la celebració del Dia de la Terra cada 22 d’abril, commemoració implantada per l‘ONU per a conscienciar sobre els problemes mediambientals que amenacen la nostra existència, siga la crisi climàtica, la contaminació atmosfèrica o la desforestació, així com per a impulsar accions que els solucionen.

“Este Dia de la Terra tenim la gran oportunitat de fer-los arribar a les institucions la urgència d’emprendre accions de manera global. Estem a la vora del precipici. Si no atallem el problema prompte, ja no hi haurà marxa arrere”, assegura en Vogue Kathleen Rogers, presidenta d’Earthday.org, el comité que s’encarrega de celebrar este dia.

 

Origen d’este dia

 

El Dia de la Terra té el seu origen en la dècada els 60. “El medi ambient començava a patir i la gent estava enfadada”, explica en Rogers en National Geographic. El que fora senador de Wisconsin, Gaylord Nelson, va dur a terme nombroses campanyes a favor del medi ambient i en 1969 va organitzar una manifestació que va mobilitzar a 20 milions de persones. “Va ser una cosa frenètica. Ens arribaven telegrames, cartes i consultes telefòniques des de totes parts del país», va escriure Nelson en un assaig poc abans de morir el juliol de 2005 als 89 anys.

Per al primer 22 d’abril, creat en 1970, Nelson va comptar amb l’activista Denis Hayes per a organitzar este dia, que va aconseguir una gran influència a nivell polític i social, ja que es va crear l’Agència de Protecció Ambiental (EPA, per les seues sigles en anglés) a la fi d’aqueix any. “Va ser veritablement increïble el que va passar. Els murs simplement es van esfondrar”, assegura Rogers.

Posteriorment, la Conferència de les Nacions Unides sobre el Medi humà de 1972 celebrada a Estocolm va establir les bases de la presa de consciència mundial en referència a la independència dels éssers vius i del planeta.

Així mateix, es va establir el 5 de juny com el Dia Mundial del Medi Ambient i es va crear el PNUMA, segons explica l’ONU en la seua pàgina. En 1992, més de 178 països van signar l’Agenda 21, la Declaració sobre el Medi Ambient i el Desenvolupament i la Declaració de Principis per a la Gestió Sostenible dels Boscos en la ‘Cimera de la Terra’, celebrada a Rio de Janeiro (el Brasil). No obstant això, no va ser fins a 2009 quan l’ONU va decretar oficialment la seua commemoració anual a través de l’Assemblea General mitjançant una resolució signada.

 

 

 

Últimes notícies

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.