15.3 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

L’emotiva carta d’un xiquet valencià a la Policia i la Guàrdia Civil

Carta d'un xiquet valencià dirigida a la Guàrdia Civil i la Policia

Mario ha acompanyat les seues paraules d’unes il·lustracions | Twitter

 

Durant els últims dies, no deixen d’arribar cartes d’agraïment a un dels col·lectius que, a demés dels professionals sanitaris, no ha deixat de treballar durant l’estat d’alarma i han tingut més faena que mai: les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat. Esta mateixa setmana, una veïna de València els dedicava unes emotives paraules a la Policia Local de la ciutat.

 

L’últim en agrair-los la seua faena ha sigut Mario, un xiquet valencià de Bigastro, en la comarca del Baix Segura (Alacant), que ha fet arribar unes boniques paraules als agents de la Guàrdia Civil de Jacarilla. Han sigut els mateixos agents els qui han compartit la carta a través de les xarxes socials.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les paraules del menut, adreçades a la Policia Local i la Guàrdia Civil, van també acompanyades d’unes il·lustracions fetes per ell mateix. L’escrit de Mario mostra, sense dubte, la visió que molts xiquets tenen de la pandèmia del coronavirus, amb les explicacions que els han donat sos pares.

 

Esta es la carta de Mario:

 

Em diuen Mario.

 

La meua carta va dirigida a la Policia Local i la Guàrdia Civil. Vullc agrair-los tot el que han fet per nosaltres. Ens han cuidat molt.

 

La Guàrdia Civil estava en la carretera vigilant que ningú isquera al carrer. Només es podia eixir a comprar menjar. Mon pare m’ha explicat que era per a que no ens contagiarem.

 

La Policia Local s’encarregava de què no incomplirem les normes, com mantindre la distància de dos metres i dur mascareta.

 

Per últim, moltes gràcies.

 

 

Últimes notícies

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.