Una espectacular bola de foc sobrevola Castella-La Manxa i sorprén mitja Espanya

Una «espectacular» bola de foc, detectada pel Complex Astronòmic de la Hita (Toledo) i nombroses persones, va sobrevolar Castella-La Manxa en la mitjanit del 24 de juliol.

La majoria d’estos testimonis, que immediatament es van fer ressò del fenomen en xarxes socials, es trobaven en les zones centre i sud del país. Este bòlid es va produir en entrar en l’atmosfera terrestre a gran velocitat una roca procedent d’un asteroide.

<

>

<

>

 

Va ser gravat pels detectors que la Xarxa de Bòlids i Meteors del Sud-oest d’Europa (Xarxa SWEMN) opera en el Complex Astronòmic de la Hita. Estos detectors treballen en el marc del Projecte SMART, que es coordina des de l’Institut d’Astrofísica d’Andalusia (IAACSIC) amb l’objectiu de monitorar contínuament el cel per a registrar i estudiar l’impacte contra l’atmosfera terrestre de roques procedents de diferents objectes del Sistema Solar.

<>
 

També ha estat gravada pels detectors que este mateix projecte de recerca té instal·lats en els observatoris de Calar Alt (Almeria), La Sagra (Granada), Sevilla i Madrid (Universitat Complutense), segons ha informat la Fundació Astrohita en nota de premsa.

<

>
Este fenomen ha estat analitzat per l’investigador responsable del Projecte SMART, l’astrofísic José María Madiedo de l’Institut d’Astrofísica d’Andalusia (IAA-CSIC). Esta anàlisi ha permés determinar que la roca que va originar la bola de foc va entrar en l’atmosfera terrestre a una velocitat d’uns 75 mil quilòmetres per hora i procedia d’un asteroide. El brusc fregament amb l’atmosfera a esta enorme velocitat va fer que la roca es tornés incandescent, generant-se així una bola de foc que es va iniciar a una altitud d’uns 85 quilòmetres sobre el sud de Ciudad Real.

Concretament, es va iniciar sobre la vertical de Sierra Morena i quasi en el límit entre les comunitats de Castella-La Manxa i Andalusia. Des d’allí va avançar en direcció sud-est, finalitzant a una altitud d’uns 34 quilòmetres sobre la localitat de Ibros, a la província de Jaén. La gran lluminositat de la bola de foc va fer que es pogués veure des de més de 500 quilòmetres de distància.

 

 

 

Últimes notícies

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.

Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.

Aemet activa avís roig per calor extrema al sud de València i d’Alacant amb fins a 42 graus

Aemet ha activat l’avís roig per temperatures de fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, amb altres nivells d’alerta per calor, tronades i forts vents a la Comunitat Valenciana.

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.