15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Estafa per Bizum: Així funciona l’estafa amb el qual et poden robar

 

El nombre d’estafes dirigides contra particulars no para de créixer i, a més, tal com alerten els experts, són cada vegada més sofisticades. Ara hi ha una nova estafa que està corrent com la pólvora i que utilitza un fals artista en WhatsApp i Bizum com a ganxo per a enganyar les víctimes i robar-los 50 euros.

Bizum s’ha convertit en una forma de pagament entre amics i familiars de manera còmoda. Permet enviar fins a 1.000 euros de manera ràpida i còmoda en tot just dos segons. Des de fa un temps també permet realitzar compres en comerços en línia.

Este augment del seu ús també ha fet que augmenten les estafes vinculades amb este servei. La Guàrdia Civil adverteix d’un nou intent d’estafa a través de WhatsApp i usant Bizum com a ganxo.

Com funciona?

 

Reps un missatge de WhatsApp d’una persona que està en la teua llista de contactes. Ara bé, realment no t’ho està enviant eixa persona, sinó un hacker que s’ha fet amb el control del seu telèfon.

El que et diu en el missatge és que t’ha fet un Bizum de 50 a tu, però que anava dirigit a un artista per un treball.

Suposadament, el número de l’artista en qüestió és pràcticament igual al teu excepte en una o dos xifres, així que s’ha confós en enviar el Bizum. Al mateix temps, s’obri en WhatsApp una conversa amb un número molt semblant al teu, que diu ser l’artista.

Ara arriba el quid de la qüestió: l’artista et demana que no vol recuperar els seus 50 euros per Bizum, sinó que el que necessita és que li faces una transferència.

Este és el principal problema de l’engany: les transferències són molt complicades de cancel·lar, i segurament no recuperes els teus diners. El que has de fer si has caigut en l’engany, és presentar una denúncia i esperar que prospere.

La prevenció és clau per a evitar estafes com la del fals artista en WhatsApp i Bizum. Mai respongues a usuaris desconeguts i, per descomptat, mai envies diners sense saber a qui li ho estàs enviant.

Bizum s’ha fet molt popular en els últims mesos, així que les estafes a través d’esta plataforma són cada vegada més freqüents. Fa uns mesos vam saber d’un altre frau que utilitzava les notificacions de sol·licitud de diners per a enganyar les víctimes fent-los creure que estaven rebent diners en lloc d’enviant-ho.

 

Altres estafes

 

Altra de les modalitats més esteses d’estafa es duu a terme en alguna aplicació de compravenda d’objectes.

El supòsit comprador d’un article es posa en contacte amb el venedor per a dir-li que està interessat en l’article. Llavors, li explica que li realitzarà un pagament en ‘concepte de reserva‘ la quantitat de 400 euros a través de Bizum, acceptant el venedor el procediment.

El problema apareix quan el supòsit comprador, en comptes de realitzar el pagament, envia al venedor una sol·licitud de diners.

Els experts demanen comprovar que s’ha rebut els diners i que no es tracta d’un engany. A més, totes les aplicacions mitjançant les quals opera Bizum guarden els registres d’entrada i eixida de diners.

Últimes notícies

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.