Estafa per Bizum: Així funciona l’estafa amb el qual et poden robar

 

El nombre d’estafes dirigides contra particulars no para de créixer i, a més, tal com alerten els experts, són cada vegada més sofisticades. Ara hi ha una nova estafa que està corrent com la pólvora i que utilitza un fals artista en WhatsApp i Bizum com a ganxo per a enganyar les víctimes i robar-los 50 euros.

Bizum s’ha convertit en una forma de pagament entre amics i familiars de manera còmoda. Permet enviar fins a 1.000 euros de manera ràpida i còmoda en tot just dos segons. Des de fa un temps també permet realitzar compres en comerços en línia.

Este augment del seu ús també ha fet que augmenten les estafes vinculades amb este servei. La Guàrdia Civil adverteix d’un nou intent d’estafa a través de WhatsApp i usant Bizum com a ganxo.

Com funciona?

 

Reps un missatge de WhatsApp d’una persona que està en la teua llista de contactes. Ara bé, realment no t’ho està enviant eixa persona, sinó un hacker que s’ha fet amb el control del seu telèfon.

El que et diu en el missatge és que t’ha fet un Bizum de 50 a tu, però que anava dirigit a un artista per un treball.

Suposadament, el número de l’artista en qüestió és pràcticament igual al teu excepte en una o dos xifres, així que s’ha confós en enviar el Bizum. Al mateix temps, s’obri en WhatsApp una conversa amb un número molt semblant al teu, que diu ser l’artista.

Ara arriba el quid de la qüestió: l’artista et demana que no vol recuperar els seus 50 euros per Bizum, sinó que el que necessita és que li faces una transferència.

Este és el principal problema de l’engany: les transferències són molt complicades de cancel·lar, i segurament no recuperes els teus diners. El que has de fer si has caigut en l’engany, és presentar una denúncia i esperar que prospere.

La prevenció és clau per a evitar estafes com la del fals artista en WhatsApp i Bizum. Mai respongues a usuaris desconeguts i, per descomptat, mai envies diners sense saber a qui li ho estàs enviant.

Bizum s’ha fet molt popular en els últims mesos, així que les estafes a través d’esta plataforma són cada vegada més freqüents. Fa uns mesos vam saber d’un altre frau que utilitzava les notificacions de sol·licitud de diners per a enganyar les víctimes fent-los creure que estaven rebent diners en lloc d’enviant-ho.

 

Altres estafes

 

Altra de les modalitats més esteses d’estafa es duu a terme en alguna aplicació de compravenda d’objectes.

El supòsit comprador d’un article es posa en contacte amb el venedor per a dir-li que està interessat en l’article. Llavors, li explica que li realitzarà un pagament en ‘concepte de reserva‘ la quantitat de 400 euros a través de Bizum, acceptant el venedor el procediment.

El problema apareix quan el supòsit comprador, en comptes de realitzar el pagament, envia al venedor una sol·licitud de diners.

Els experts demanen comprovar que s’ha rebut els diners i que no es tracta d’un engany. A més, totes les aplicacions mitjançant les quals opera Bizum guarden els registres d’entrada i eixida de diners.

Últimes notícies

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.