Anuncios

Estafa per Bizum: Així funciona l’estafa amb el qual et poden robar

 

El nombre d’estafes dirigides contra particulars no para de créixer i, a més, tal com alerten els experts, són cada vegada més sofisticades. Ara hi ha una nova estafa que està corrent com la pólvora i que utilitza un fals artista en WhatsApp i Bizum com a ganxo per a enganyar les víctimes i robar-los 50 euros.

Bizum s’ha convertit en una forma de pagament entre amics i familiars de manera còmoda. Permet enviar fins a 1.000 euros de manera ràpida i còmoda en tot just dos segons. Des de fa un temps també permet realitzar compres en comerços en línia.

Anuncios

Este augment del seu ús també ha fet que augmenten les estafes vinculades amb este servei. La Guàrdia Civil adverteix d’un nou intent d’estafa a través de WhatsApp i usant Bizum com a ganxo.

Com funciona?

 

Reps un missatge de WhatsApp d’una persona que està en la teua llista de contactes. Ara bé, realment no t’ho està enviant eixa persona, sinó un hacker que s’ha fet amb el control del seu telèfon.

El que et diu en el missatge és que t’ha fet un Bizum de 50 a tu, però que anava dirigit a un artista per un treball.

Suposadament, el número de l’artista en qüestió és pràcticament igual al teu excepte en una o dos xifres, així que s’ha confós en enviar el Bizum. Al mateix temps, s’obri en WhatsApp una conversa amb un número molt semblant al teu, que diu ser l’artista.

Ara arriba el quid de la qüestió: l’artista et demana que no vol recuperar els seus 50 euros per Bizum, sinó que el que necessita és que li faces una transferència.

Este és el principal problema de l’engany: les transferències són molt complicades de cancel·lar, i segurament no recuperes els teus diners. El que has de fer si has caigut en l’engany, és presentar una denúncia i esperar que prospere.

La prevenció és clau per a evitar estafes com la del fals artista en WhatsApp i Bizum. Mai respongues a usuaris desconeguts i, per descomptat, mai envies diners sense saber a qui li ho estàs enviant.

Bizum s’ha fet molt popular en els últims mesos, així que les estafes a través d’esta plataforma són cada vegada més freqüents. Fa uns mesos vam saber d’un altre frau que utilitzava les notificacions de sol·licitud de diners per a enganyar les víctimes fent-los creure que estaven rebent diners en lloc d’enviant-ho.

 

Altres estafes

 

Altra de les modalitats més esteses d’estafa es duu a terme en alguna aplicació de compravenda d’objectes.

El supòsit comprador d’un article es posa en contacte amb el venedor per a dir-li que està interessat en l’article. Llavors, li explica que li realitzarà un pagament en ‘concepte de reserva‘ la quantitat de 400 euros a través de Bizum, acceptant el venedor el procediment.

El problema apareix quan el supòsit comprador, en comptes de realitzar el pagament, envia al venedor una sol·licitud de diners.

Els experts demanen comprovar que s’ha rebut els diners i que no es tracta d’un engany. A més, totes les aplicacions mitjançant les quals opera Bizum guarden els registres d’entrada i eixida de diners.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios