15.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

El ‘lapsus imperdonable’ de Pedro Sánchez en el Congrés

Un “lapsus imperdonable” i molts nervis. Així ha arrancat una jornada vital per al Govern en el Congrés. Pedro Sánchez, ha respost a les preguntes del portaveu d’ERC, Gabriel Rufián, sobre el presumpte espionatge a líders independentistes.

El diputat i portaveu d’ERC en el Congrés, Gabriel Rufián, ha utilitzat el seu torn de pregunta al Govern per a fer una pregunta a Pedro Sánchez sobre els espionatges a polítics independentistes bascos i catalans relacionats amb el cas Pegasus.

Va el Govern a investigar l’espionatge a activistes, periodistes, advocats i polítics catalans i bascos? Pregunte si s’investigarà, no si n’hi ha hagut”, ha dit Rufián, abans de dirigir-se directament a Santiago Abascal i dir-li que “Putin és un carnisser”.

Moltes gràcies senyora presidenta -de la Mesa del Congrés, Meritxell Batet-, moltes gràcies senyor Abascal… o més ben dit, senyor Rufián. Disculpe’m, disculpe’m“, s’ha afanyat a dir Sánchez davant un Rufià somrient i mostrava les seues mans juntes en senyal de disculpes.

Ha sigut un lapsus imperdonable“, ha agregat el president del Govern entre riures i amb les riallades de la seua bancada de fons. “Hi ha lapsus, senyoria, imperdonables, i aquest ho és, senyor Rufián“, ha insistit el president del Govern.

Senyor president, que m’espien val, però que em cride Abascal ja em fot“, li ha respost amb ironia Rufián, que precisament ha preguntat si el Govern pensa investigar el cas de suposat espionatge a polítics independentistes.

El cas Pegasus ha obert una bretxa en la relació amb un dels socis de l’Executiu vital per a tirar avant diferents iniciatives i lleis. Sánchez ha defensat la “voluntat d’esclarir els fets amb transparència i objectivitat” i s’ha referit a la senda del diàleg que el Govern ha mantingut amb el Govern per a tancar les crisis passades obertes durant l’etapa anterior del Partit Popular.

Pedro Sánchez recrimina a Santiago Abascal el seu postureig

“Encara és a temps de triar entre els que volen afeblir l’Estat (…) i els qui volen enfortir-ho“, ha conclòs Gamarra. En la següent pregunta, el president del Govern ha acusat el líder de Vox, Santiago Abascal, d’actuar per “pur postureig” i ha criticat que no haja donat suport a mesures com la revaloració de les pensions o els ERTO.

Veure-li a vosté parlar de postureig té tela“, li ha contestat Abascal, que ha culpat a Sánchez d’arruïnar als espanyols amb les seues “polítiques suïcides” i ha deixat clar el seu rebuig a la convalidació demà del reial decret amb les mesures davant l’impacte de la guerra d’Ucraïna

Últimes notícies

Novembre tanca amb 81 morts en les carreteres, 6 menys que al novembre de 2024

Al novembre s'han registrat 76 sinistres mortals i 81 morts en les carreteres espanyoles, 6 menys que un any abans. La mobilitat ha crescut un 5,49% fins a 36,4 milions de viatges i augmenten les víctimes entre usuaris vulnerables.

El tàndem Iborra-Del Moral dirigirà al Llevant esta setmana: ni interins ni definitius

Pablo Sánchez va confirmar que Álvaro Del Moral i Vicente Iborra prendran les regnes del Llevant en Copa i Lliga esta setmana. La decisió sobre la banqueta definitiva continua oberta.

Desmantellada la primera cèl·lula de The Base a Espanya amb tres detinguts a Castelló

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a tres integrants de la primera cèl·lula de The Base detectada a Espanya. Un ha ingressat a la presó i s'han confiscat armes, material tàctic i propaganda.

Zulima Pérez no ha contestat a la petició de Mus de reunir-se per la interinitat del Consell

La comissionada per a la reconstrucció després de la dana ha rebut dos cartes de Vicente Martínez Mus per a reunir-se, però no ha respost en persistir la interinitat del Consell. Ha qüestionat la gestió de l'Executiu autonòmic i ha demanat esperar a la investidura del nou president.

Les 17 obres d’emergència de la CHJ després de la dana podrien estar acabades al juny de 2026

La CHJ preveu rematar en 2026 les 17 actuacions d'emergència després de la dana del 29 d'octubre de 2024. El pla més ampli aspira a tindre la majoria de projectes en execució en 2030.

Calero s’acomiada del Llevant convençut que anava a salvar a l’equip i sense retrets al club

Julián Calero ha dit adeu al Llevant defenent que anava a salvar a l'equip i acceptant la decisió del club sense retrets. Deixa al conjunt a tres punts de la salvació després de l'ascens recent.

Rovira se’n va anar a Alacant el 29-O per la falsa tranquil·litat que atribuïx al Govern

El conseller d'Educació en funcions ha defés el seu desplaçament en plena DANA al·legant motius personals i una sensació de calma que li va traslladar la Delegació del Govern. Ha insistit que Educació no decidix tancar col·legis i que, amb dades completes de Aemet i la CHJ, s'hauria quedat a València.

Calero s’acomiada del Llevant: convencidísimo de salvar a l’equip i sense retrets

Julián Calero va assegurar en el seu adeu que estava convencidísimo de salvar al Llevant i, malgrat la mala ratxa, va dir que no retrau al club la rescissió.