12.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El ‘lapsus imperdonable’ de Pedro Sánchez en el Congrés

Un “lapsus imperdonable” i molts nervis. Així ha arrancat una jornada vital per al Govern en el Congrés. Pedro Sánchez, ha respost a les preguntes del portaveu d’ERC, Gabriel Rufián, sobre el presumpte espionatge a líders independentistes.

El diputat i portaveu d’ERC en el Congrés, Gabriel Rufián, ha utilitzat el seu torn de pregunta al Govern per a fer una pregunta a Pedro Sánchez sobre els espionatges a polítics independentistes bascos i catalans relacionats amb el cas Pegasus.

Va el Govern a investigar l’espionatge a activistes, periodistes, advocats i polítics catalans i bascos? Pregunte si s’investigarà, no si n’hi ha hagut”, ha dit Rufián, abans de dirigir-se directament a Santiago Abascal i dir-li que “Putin és un carnisser”.

Moltes gràcies senyora presidenta -de la Mesa del Congrés, Meritxell Batet-, moltes gràcies senyor Abascal… o més ben dit, senyor Rufián. Disculpe’m, disculpe’m“, s’ha afanyat a dir Sánchez davant un Rufià somrient i mostrava les seues mans juntes en senyal de disculpes.

Ha sigut un lapsus imperdonable“, ha agregat el president del Govern entre riures i amb les riallades de la seua bancada de fons. “Hi ha lapsus, senyoria, imperdonables, i aquest ho és, senyor Rufián“, ha insistit el president del Govern.

Senyor president, que m’espien val, però que em cride Abascal ja em fot“, li ha respost amb ironia Rufián, que precisament ha preguntat si el Govern pensa investigar el cas de suposat espionatge a polítics independentistes.

El cas Pegasus ha obert una bretxa en la relació amb un dels socis de l’Executiu vital per a tirar avant diferents iniciatives i lleis. Sánchez ha defensat la “voluntat d’esclarir els fets amb transparència i objectivitat” i s’ha referit a la senda del diàleg que el Govern ha mantingut amb el Govern per a tancar les crisis passades obertes durant l’etapa anterior del Partit Popular.

Pedro Sánchez recrimina a Santiago Abascal el seu postureig

“Encara és a temps de triar entre els que volen afeblir l’Estat (…) i els qui volen enfortir-ho“, ha conclòs Gamarra. En la següent pregunta, el president del Govern ha acusat el líder de Vox, Santiago Abascal, d’actuar per “pur postureig” i ha criticat que no haja donat suport a mesures com la revaloració de les pensions o els ERTO.

Veure-li a vosté parlar de postureig té tela“, li ha contestat Abascal, que ha culpat a Sánchez d’arruïnar als espanyols amb les seues “polítiques suïcides” i ha deixat clar el seu rebuig a la convalidació demà del reial decret amb les mesures davant l’impacte de la guerra d’Ucraïna

Últimes notícies

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.