10.2 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

El ‘lapsus imperdonable’ de Pedro Sánchez en el Congrés

Un “lapsus imperdonable” i molts nervis. Així ha arrancat una jornada vital per al Govern en el Congrés. Pedro Sánchez, ha respost a les preguntes del portaveu d’ERC, Gabriel Rufián, sobre el presumpte espionatge a líders independentistes.

El diputat i portaveu d’ERC en el Congrés, Gabriel Rufián, ha utilitzat el seu torn de pregunta al Govern per a fer una pregunta a Pedro Sánchez sobre els espionatges a polítics independentistes bascos i catalans relacionats amb el cas Pegasus.

Va el Govern a investigar l’espionatge a activistes, periodistes, advocats i polítics catalans i bascos? Pregunte si s’investigarà, no si n’hi ha hagut”, ha dit Rufián, abans de dirigir-se directament a Santiago Abascal i dir-li que “Putin és un carnisser”.

Moltes gràcies senyora presidenta -de la Mesa del Congrés, Meritxell Batet-, moltes gràcies senyor Abascal… o més ben dit, senyor Rufián. Disculpe’m, disculpe’m“, s’ha afanyat a dir Sánchez davant un Rufià somrient i mostrava les seues mans juntes en senyal de disculpes.

Ha sigut un lapsus imperdonable“, ha agregat el president del Govern entre riures i amb les riallades de la seua bancada de fons. “Hi ha lapsus, senyoria, imperdonables, i aquest ho és, senyor Rufián“, ha insistit el president del Govern.

Senyor president, que m’espien val, però que em cride Abascal ja em fot“, li ha respost amb ironia Rufián, que precisament ha preguntat si el Govern pensa investigar el cas de suposat espionatge a polítics independentistes.

El cas Pegasus ha obert una bretxa en la relació amb un dels socis de l’Executiu vital per a tirar avant diferents iniciatives i lleis. Sánchez ha defensat la “voluntat d’esclarir els fets amb transparència i objectivitat” i s’ha referit a la senda del diàleg que el Govern ha mantingut amb el Govern per a tancar les crisis passades obertes durant l’etapa anterior del Partit Popular.

Pedro Sánchez recrimina a Santiago Abascal el seu postureig

“Encara és a temps de triar entre els que volen afeblir l’Estat (…) i els qui volen enfortir-ho“, ha conclòs Gamarra. En la següent pregunta, el president del Govern ha acusat el líder de Vox, Santiago Abascal, d’actuar per “pur postureig” i ha criticat que no haja donat suport a mesures com la revaloració de les pensions o els ERTO.

Veure-li a vosté parlar de postureig té tela“, li ha contestat Abascal, que ha culpat a Sánchez d’arruïnar als espanyols amb les seues “polítiques suïcides” i ha deixat clar el seu rebuig a la convalidació demà del reial decret amb les mesures davant l’impacte de la guerra d’Ucraïna

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.