El Pentàgon s’ha trobat amb ovnis almenys 400 vegades des de 2004

El sotssecretari de Defensa per a Intel·ligència i Seguretat dels Estats Units, Ronald Moultrie, va afirmar que els soldats del seu país s’han trobat amb «fenòmens volants no identificats«, és a dir, ovnis. El departament està recopilant informació i dades per a analitzar-los.

Responsables del Pentàgon van afirmar aquest dimarts davant el Congrés dels EUA que estan segurs que els seus militars s’han trobat amb objectes o fenòmens aeris no identificats i van elevar a 400 les alertes rebudes des de 2004.

Per primera vegada en més de 50 anys, el Congrés va acollir una audiència sobre ovnis en la qual van atestar el sotssecretari de Defensa per a Intel·ligència i Seguretat dels EUA, Ronald Moultrie, i el subdirector de la Intel·ligència Naval dels EUA, Scott Bray.

L’audiència es produeix després que un informe documentara més de 140 casos, denominats oficialment com a «fenòmens aeris no identificats» o FANI. L’any fiscal 2022 – que va començar a l’octubre de l’any passat -, el Departament de Defensa va crear una oficina per a supervisar la recopilació de dades, el tractament i la seua anàlisi, segons explica Moultrie.

L’informe incloïa alguns FANI revelats prèviament en imatges de vídeo publicades pel Pentàgon d’objectes aeris. Aquests mostraven una velocitat i maniobrabilitat superiors a la tecnologia d’aviació coneguda i mancaven de mitjans visibles de propulsió.

Durant la sessió davant un subcomité d’Intel·ligència de la Cambra baixa, diversos legisladors van posar l’accent que el motiu de l’audiència era acabar amb els estigmes sobre aquest tema perquè els militars informen els seus superiors quan es troben amb un fenomen d’aquest tipus.

El president del subcomité, el demòcrata André Carson, que representa un districte d’Indiana, va recordar que fa més de mig segle el Govern dels EUA va posar punt final al projecte «Blue Book«, que va analitzar 12.618 ovnis detectats per la Força Aèria del país entre 1952 i 1969.

Anys més tard, en 2017, els legisladors van saber que el Departament de Defensa havia iniciat de manera discreta un projecte similar per a seguir el que els EUA ha deixat de dir ovnis per a denominar fenòmens aeris no identificats; i l’any passat el Congrés va redactar les regles per a aquesta iniciativa.

La raó d’aquest increment es deuria al fet que els soldats han començat a informar més sobre aquests fenòmens, gràcies al treball que es fa per a acabar amb aquest estigma. Però també a causa de l’augment de sistemes com a drons en l’espai aeri dels Estats Units i a la millora de sensors i radars per a detectar-los.

La paraula ‘ovni’ s’ha associat durant anys a la noció de nau espacial extraterrestre. Es tracta d’un terme més popular que significa objecte volant no identificat.

Una oficina per a analitzar OVNIS

Moultrie va explicar que l’any fiscal 2022 (que va començar l’octubre passat) el Pentàgon ha creat una oficina per a supervisar la recopilació, tractament i anàlisi de qualsevol topada amb ovnis o fenòmens d’aquest tipus, que no sempre són objectes.

Per part seua, el subdirector de la Intel·ligència Naval dels EUA, Scott Bray, va esmentar un informe oficial publicat fa quasi un any on s’afirmava que el país ha detectat entre 2004 i 2021 un total de 144 fenòmens aeris no identificats, i va afegir que aqueixa xifra ha pujat fins a 400.

El subdirector de la Intel·ligència Naval va assenyalar que, després de culminar l’anàlisi, és probable que els ovnis caiguen en categories com a interferències en radars, fenòmens atmosfèrics naturals, programes de desenvolupament del Govern o la indústria dels EUA o sistemes d’adversaris estrangers.

«I hi ha una altra casella que ens permet ficar casos difícils, i la possibilitat de sorpreses i de descobriments científics potencials«, va indicar.

Malgrat les seues estimacions, Bray no va descartar que el número de 400 descendisca, ja que algunes d’aqueixes alertes es basen només en testimoniatges de persones, mentre que moltes altres estan secundades per sistemes de mesurament més objectius, com a sensors o radars.

18 OVNIS sense mitjà de propulsió visible

El legislador demòcrata Adam Schiff es va mostrar intrigat, ja que l’informe de juny de l’any passat, difós per l’oficina de la Directora d’Intel·ligència Nacional dels EUA, recollia 18 fenòmens aeris no identificats, que aparentment disposaven d’una tecnologia sofisticada i que van volar sense «cap mitjà de propulsió discernible».

En aqueix sentit, va preguntar a Bray si els EUA sap d’algun adversari estranger capaç de fer volar objectes sense un mitjà distingible de propulsió, al que el subdirector d’Intel·ligència Naval va respondre que no tenen constància que cap rival puga fer-ho.

«Simplement diria que hi ha una sèrie d’esdeveniments sobre els quals no tenim cap explicació«, va dir Bray, qui va agregar que aquest tipus d’objectes són els que més els interessen.
Durant la sessió, els responsables del Pentàgon van il·lustrar les seues paraules amb vídeos d’ovnis, encara que moltes vegades l’explicació pot ser simple.

Un triangle que podria ser un dron

En un d’ells, que segons Bray va ser gravat en les costes dels EUA, van detectar un triangle reflector que podia veure’s amb ulleres nocturnes i que suposen que podria tractar-se d’un dron, precisament perquè l’ús d’aquesta mena de lents facilitaria el reflex d’una forma triangular.

Últimes notícies

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.

Setze morts per calor en una setmana a la Comunitat Valenciana, quatre d’elles este dimarts

La primera setmana de juliol ha deixat setze morts atribuïbles a la calor extrema a la Comunitat Valenciana, amb quatre defuncions este dimarts i la major part de víctimes majors de 65 anys.

Noche sufocant a la Comunitat Valenciana amb mínimes que quasi no baixen dels 28 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut una nova nit tòrrida, amb 28,2 graus de mínima a Parcent i valors per damunt dels 27 graus en nombrosos municipis mentre continua l’ona de calor.

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.