Polèmica per una ‘performance’ semi nua davant una Catedral i una església

La Policia Nacional ha dissolt una ‘performance‘ a la porta de l’església Verge de la Llum de Conca amb diverses persones seminous i amb símbols religiosos.

Els cossos de seguretat han explicat que els fets s’han produït aquest dilluns enfront de la Catedral de Conca i enfront de l’església de la Verge de la Llum, patrona de la ciutat.

La Neomudéjar, consistia a plena llum del dia i al carrer, a veure a sis persones posar semi nues mentre els realitzaven fotografies amb cues d’egua en les seues natges enfront de l’església de la Verge de la Llum i la Catedral de Conca. L’acció va ser dissolta per la Policia Nacional de Conca i ha generat gran controvèrsia en la capital.

Davant aquesta imatge, la Policia Nacional ha rebut una trucada i s’ha desplaçat fins al lloc d’aquesta ‘performance‘, ha identificat a aquestes persones i els ha instat a abandonar el lloc, ja que «aquest tipus de fotos obscenes no es poden fer«. Aquestes fonts han al·legat que en cas que hi haguera menors, podrien estar cometent delicte d’exhibicionisme, però no han sigut ni multades ni detingudes.

Contra la falocracia

Eguada Llatinoamericana és un projecte de performance que convida a «accionar a dones i dissidències sexuals«. Així, disposa els seus cossos en l’espai públic «per a subvertir la servitud antropocèntrica i falocràtica de la societat, ironitzant i desafiant els règims classistes, patriarcals, colonials i espasistes, per mitjà del desacatament a les més poderoses figures de l’ordre a través de la imaginació polític-estètica«, segons resa l’Institut Goethe de Xile.

Al llarg de la seua trajectòria, l’eguada, denominada germanor artística feminista, ha protagonitzat accions com una irrupció a la Sala de la Cambra de Diputats de Xile inclinant-se per a mostrar les seues conegudes cues de cavall per a declarar-se avortistes.

També van participar en la marxa contra la visita del papa Francesc al seu país, s’han enfrontat a policies i militars en marxes LGTBI+ i amb corones de flors van escriure la paraula ‘Violadors‘ davant el monument als màrtirs de carabiners enfront de l’Església San Francisco de Borja a Santiago de Xile.

Cheril Linett és llicenciada en Teatre amb esment Intèrpret, de la Universitat Acadèmia d’Humanisme Cristià. Va iniciar el seu treball artístic el 2015, participant en trobades, festivals i, principalment, realitzant performance de manera independent en espais públics.

Fins ara, ha dirigit nombroses obres, agrupades en sèries de performance com a Coreografia de la Succió, Poètica de les Aigües, Vessant Fúnebre i Casa.

El bisbat de Conca respon

El Bisbat de Conca ha declinat fer declaracions sobre les performances que el grup Eguada Llatinoamericana ha dut a terme aquest dilluns a les portes de la Catedral i diversos temples de la ciutat, però ha destacat «la falta de respecte a llocs tan emblemàtics». Fonts de la diòcesi de Conca consultades per Europa Press, d’aquesta manera, han destacat «la falta de respecte a llocs tan emblemàtics i volguts pels de Conca«.

Al mateix temps, també han ressaltat «el mal gust i la vulgaritat del fet» que s’ha dut a terme tant a les portes de la Catedral de Conca així com a l’església Verge de la Llum i a les portes del temple del monestir de la Immaculada de les Concepcionistas franciscana a la Porta de València.

Últimes notícies

Echávarri acusa el PP d’haver deixat Les Naus en mans de ‘jetas’

L’exalcalde d’Alacant Gabriel Echávarri responsabilitza el PP del procés d’adjudicació de les VPP de Les Naus, que han acabat en mans de ‘unos jetas’. El promotor Francisco Ordiñana s’ha negat a respondre en Les Corts al·legant el procediment judicial obert.

Mariano Pernía: Espanya ha merescut un resultat més ampli en la final del Mundial

Mariano Pernía, exinternacional amb Espanya i tècnic de Sesiones AFE, considera que el 1-0 de la final del Mundial 2026 es queda curt i que la selecció espanyola ha sigut clarament superior.

Quasi 400 regatistes omplin la badia d’Alacant en el TabarcaVela-Trofeu Diputació

Quasi 400 regatistes i 50 embarcacions participen este cap de setmana en la 30a edició de la regata TabarcaVela-Trofeu Diputació d’Alacant, una cita clau de la vela de creuer al Mediterrani.

El PP exigix la dimissió de Diana Morant per comparar Feijóo amb Hitler

Miguel Tellado ha reclamat la dimissió immediata de Diana Morant després que la ministra afirmara que Alberto Núñez Feijóo seguix un camí que s’assembla al del govern de Hitler. Les paraules han obert una forta polèmica i han provocat reaccions dispars en PSOE, Sumar, IU i Podem.

Barcala es nega a comparéixer en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala (PP), ha comunicat que no acudirà este divendres a la comissió municipal sobre les vivendes públiques de Les Naus, al·legant que no aportaria res nou i que hi ha una causa judicial oberta. L’oposició l’acusa d’evitar donar explicacions sobre el que qualifica com el major escàndal polític del seu mandat.

Greenpeace alerta de quasi 200 punts crítics al litoral espanyol per la seua fragilitat extrema

Un informe de Greenpeace alerta que el litoral espanyol viu una fragilitat sense precedents pel canvi climàtic i la urbanització, amb 194 punts crítics i fortes conseqüències econòmiques i ambientals.

El tercer dia de l’ona de calor deixa fins a 44 graus a València i activa l’avís roig

La tercera ona de calor de l’estiu tanca este dijous amb fins a 44 ºC i avís roig a la Comunitat Valenciana, especialment a València i Alacant, i risc extrem d’incendis.

Les autonomies del PP boicotegen la reunió sobre la regularització extraordinària de migrants

Els governs autonòmics del PP han decidit no participar en la Conferència Sectorial de la Immigració convocada per analitzar la regularització extraordinària, fet que ha impedit la celebració de la reunió. La ministra Elma Saiz ha acusat el PP de comportar-se com un partit antisistema, mentres les comunitats populars denuncien manca d’informació i una política migratòria que qualifiquen d’opaca i irresponsable.