Polèmica per una ‘performance’ semi nua davant una Catedral i una església

La Policia Nacional ha dissolt una ‘performance‘ a la porta de l’església Verge de la Llum de Conca amb diverses persones seminous i amb símbols religiosos.

Els cossos de seguretat han explicat que els fets s’han produït aquest dilluns enfront de la Catedral de Conca i enfront de l’església de la Verge de la Llum, patrona de la ciutat.

La Neomudéjar, consistia a plena llum del dia i al carrer, a veure a sis persones posar semi nues mentre els realitzaven fotografies amb cues d’egua en les seues natges enfront de l’església de la Verge de la Llum i la Catedral de Conca. L’acció va ser dissolta per la Policia Nacional de Conca i ha generat gran controvèrsia en la capital.

Davant aquesta imatge, la Policia Nacional ha rebut una trucada i s’ha desplaçat fins al lloc d’aquesta ‘performance‘, ha identificat a aquestes persones i els ha instat a abandonar el lloc, ja que “aquest tipus de fotos obscenes no es poden fer“. Aquestes fonts han al·legat que en cas que hi haguera menors, podrien estar cometent delicte d’exhibicionisme, però no han sigut ni multades ni detingudes.

Contra la falocracia

Eguada Llatinoamericana és un projecte de performance que convida a “accionar a dones i dissidències sexuals“. Així, disposa els seus cossos en l’espai públicper a subvertir la servitud antropocèntrica i falocràtica de la societat, ironitzant i desafiant els règims classistes, patriarcals, colonials i espasistes, per mitjà del desacatament a les més poderoses figures de l’ordre a través de la imaginació polític-estètica“, segons resa l’Institut Goethe de Xile.

Al llarg de la seua trajectòria, l’eguada, denominada germanor artística feminista, ha protagonitzat accions com una irrupció a la Sala de la Cambra de Diputats de Xile inclinant-se per a mostrar les seues conegudes cues de cavall per a declarar-se avortistes.

També van participar en la marxa contra la visita del papa Francesc al seu país, s’han enfrontat a policies i militars en marxes LGTBI+ i amb corones de flors van escriure la paraula ‘Violadors‘ davant el monument als màrtirs de carabiners enfront de l’Església San Francisco de Borja a Santiago de Xile.

Cheril Linett és llicenciada en Teatre amb esment Intèrpret, de la Universitat Acadèmia d’Humanisme Cristià. Va iniciar el seu treball artístic el 2015, participant en trobades, festivals i, principalment, realitzant performance de manera independent en espais públics.

Fins ara, ha dirigit nombroses obres, agrupades en sèries de performance com a Coreografia de la Succió, Poètica de les Aigües, Vessant Fúnebre i Casa.

El bisbat de Conca respon

El Bisbat de Conca ha declinat fer declaracions sobre les performances que el grup Eguada Llatinoamericana ha dut a terme aquest dilluns a les portes de la Catedral i diversos temples de la ciutat, però ha destacat “la falta de respecte a llocs tan emblemàtics”. Fonts de la diòcesi de Conca consultades per Europa Press, d’aquesta manera, han destacat “la falta de respecte a llocs tan emblemàtics i volguts pels de Conca“.

Al mateix temps, també han ressaltat “el mal gust i la vulgaritat del fet” que s’ha dut a terme tant a les portes de la Catedral de Conca així com a l’església Verge de la Llum i a les portes del temple del monestir de la Immaculada de les Concepcionistas franciscana a la Porta de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.