16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Polèmica per una ‘performance’ semi nua davant una Catedral i una església

La Policia Nacional ha dissolt una ‘performance‘ a la porta de l’església Verge de la Llum de Conca amb diverses persones seminous i amb símbols religiosos.

Els cossos de seguretat han explicat que els fets s’han produït aquest dilluns enfront de la Catedral de Conca i enfront de l’església de la Verge de la Llum, patrona de la ciutat.

La Neomudéjar, consistia a plena llum del dia i al carrer, a veure a sis persones posar semi nues mentre els realitzaven fotografies amb cues d’egua en les seues natges enfront de l’església de la Verge de la Llum i la Catedral de Conca. L’acció va ser dissolta per la Policia Nacional de Conca i ha generat gran controvèrsia en la capital.

Davant aquesta imatge, la Policia Nacional ha rebut una trucada i s’ha desplaçat fins al lloc d’aquesta ‘performance‘, ha identificat a aquestes persones i els ha instat a abandonar el lloc, ja que “aquest tipus de fotos obscenes no es poden fer“. Aquestes fonts han al·legat que en cas que hi haguera menors, podrien estar cometent delicte d’exhibicionisme, però no han sigut ni multades ni detingudes.

Contra la falocracia

Eguada Llatinoamericana és un projecte de performance que convida a “accionar a dones i dissidències sexuals“. Així, disposa els seus cossos en l’espai públicper a subvertir la servitud antropocèntrica i falocràtica de la societat, ironitzant i desafiant els règims classistes, patriarcals, colonials i espasistes, per mitjà del desacatament a les més poderoses figures de l’ordre a través de la imaginació polític-estètica“, segons resa l’Institut Goethe de Xile.

Al llarg de la seua trajectòria, l’eguada, denominada germanor artística feminista, ha protagonitzat accions com una irrupció a la Sala de la Cambra de Diputats de Xile inclinant-se per a mostrar les seues conegudes cues de cavall per a declarar-se avortistes.

També van participar en la marxa contra la visita del papa Francesc al seu país, s’han enfrontat a policies i militars en marxes LGTBI+ i amb corones de flors van escriure la paraula ‘Violadors‘ davant el monument als màrtirs de carabiners enfront de l’Església San Francisco de Borja a Santiago de Xile.

Cheril Linett és llicenciada en Teatre amb esment Intèrpret, de la Universitat Acadèmia d’Humanisme Cristià. Va iniciar el seu treball artístic el 2015, participant en trobades, festivals i, principalment, realitzant performance de manera independent en espais públics.

Fins ara, ha dirigit nombroses obres, agrupades en sèries de performance com a Coreografia de la Succió, Poètica de les Aigües, Vessant Fúnebre i Casa.

El bisbat de Conca respon

El Bisbat de Conca ha declinat fer declaracions sobre les performances que el grup Eguada Llatinoamericana ha dut a terme aquest dilluns a les portes de la Catedral i diversos temples de la ciutat, però ha destacat “la falta de respecte a llocs tan emblemàtics”. Fonts de la diòcesi de Conca consultades per Europa Press, d’aquesta manera, han destacat “la falta de respecte a llocs tan emblemàtics i volguts pels de Conca“.

Al mateix temps, també han ressaltat “el mal gust i la vulgaritat del fet” que s’ha dut a terme tant a les portes de la Catedral de Conca així com a l’església Verge de la Llum i a les portes del temple del monestir de la Immaculada de les Concepcionistas franciscana a la Porta de València.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.