Polèmica per una ‘performance’ semi nua davant una Catedral i una església

La Policia Nacional ha dissolt una ‘performance‘ a la porta de l’església Verge de la Llum de Conca amb diverses persones seminous i amb símbols religiosos.

Els cossos de seguretat han explicat que els fets s’han produït aquest dilluns enfront de la Catedral de Conca i enfront de l’església de la Verge de la Llum, patrona de la ciutat.

La Neomudéjar, consistia a plena llum del dia i al carrer, a veure a sis persones posar semi nues mentre els realitzaven fotografies amb cues d’egua en les seues natges enfront de l’església de la Verge de la Llum i la Catedral de Conca. L’acció va ser dissolta per la Policia Nacional de Conca i ha generat gran controvèrsia en la capital.

Davant aquesta imatge, la Policia Nacional ha rebut una trucada i s’ha desplaçat fins al lloc d’aquesta ‘performance‘, ha identificat a aquestes persones i els ha instat a abandonar el lloc, ja que «aquest tipus de fotos obscenes no es poden fer«. Aquestes fonts han al·legat que en cas que hi haguera menors, podrien estar cometent delicte d’exhibicionisme, però no han sigut ni multades ni detingudes.

Contra la falocracia

Eguada Llatinoamericana és un projecte de performance que convida a «accionar a dones i dissidències sexuals«. Així, disposa els seus cossos en l’espai públic «per a subvertir la servitud antropocèntrica i falocràtica de la societat, ironitzant i desafiant els règims classistes, patriarcals, colonials i espasistes, per mitjà del desacatament a les més poderoses figures de l’ordre a través de la imaginació polític-estètica«, segons resa l’Institut Goethe de Xile.

Al llarg de la seua trajectòria, l’eguada, denominada germanor artística feminista, ha protagonitzat accions com una irrupció a la Sala de la Cambra de Diputats de Xile inclinant-se per a mostrar les seues conegudes cues de cavall per a declarar-se avortistes.

També van participar en la marxa contra la visita del papa Francesc al seu país, s’han enfrontat a policies i militars en marxes LGTBI+ i amb corones de flors van escriure la paraula ‘Violadors‘ davant el monument als màrtirs de carabiners enfront de l’Església San Francisco de Borja a Santiago de Xile.

Cheril Linett és llicenciada en Teatre amb esment Intèrpret, de la Universitat Acadèmia d’Humanisme Cristià. Va iniciar el seu treball artístic el 2015, participant en trobades, festivals i, principalment, realitzant performance de manera independent en espais públics.

Fins ara, ha dirigit nombroses obres, agrupades en sèries de performance com a Coreografia de la Succió, Poètica de les Aigües, Vessant Fúnebre i Casa.

El bisbat de Conca respon

El Bisbat de Conca ha declinat fer declaracions sobre les performances que el grup Eguada Llatinoamericana ha dut a terme aquest dilluns a les portes de la Catedral i diversos temples de la ciutat, però ha destacat «la falta de respecte a llocs tan emblemàtics». Fonts de la diòcesi de Conca consultades per Europa Press, d’aquesta manera, han destacat «la falta de respecte a llocs tan emblemàtics i volguts pels de Conca«.

Al mateix temps, també han ressaltat «el mal gust i la vulgaritat del fet» que s’ha dut a terme tant a les portes de la Catedral de Conca així com a l’església Verge de la Llum i a les portes del temple del monestir de la Immaculada de les Concepcionistas franciscana a la Porta de València.

Últimes notícies

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.