Anuncios

Busquen ressuscitar als mamuts per a sanar la Terra

 

 

Els mamuts són un dels animals extints que millor s’han conservat al llarg de la història. Això es deu al fet que generalment els hem trobats en àrees de Sibèria on han romàs, literalment, congelats en el temps. Ara un grup d’investigadors vol fer el següent pas: aprofitar l’enginyeria genètica per a ressuscitar el mamut de l’extinció.

Es creu que els últims mamuts es van extingir fa al voltant de 4.000 anys. On van viure per última vegada va ser en el nord del globus, al voltant del Cercle Polar Àrtic. Ressuscitar al mamut significaria demostrar les capacitats de l’enginyeria genètica per a conservar espècies extintes o en perill d’extinció.

Anuncios

El genoma del mamut en realitat ja està seqüenciat, l’aconseguim seqüenciar per complet en 2015 i des d’encantes no han parat de sorgir avanços relacionats. I és que el seu ADN s’ha conservat relativament bé en comparació amb el d’altres animals. Uns mesos arrere vam veure com un ullal de mamut conservava l’ADN de fa milers d’anys. La idea de ressuscitar-ho de fet tampoc és nova.

 

Desextinció

 

Una empresa estatunidenca especialitzada en genètica va anunciar este dilluns que busca ser pionera en la “desextinció” d’espècies animals i “recuperar” al mamut llanut de la tundra àrtica, desaparegut fa milers d’anys, per a combatre el canvi climàtic i “sanar” la Terra.

Colossal, cofundada pels empresaris i científics Ben Lamm i George Church, ha recaptat 15 milions de dòlars de capital per a un projecte que pretén crear, mitjançant el sistema d’edició genètica CRISPR, un “híbrid elefant-mamut” que puga sobreviure a l’Àrtic, segons va dir en un comunicat.

“Mai abans ha pogut la humanitat aprofitar el poder d’esta tecnologia per a reconstruir ecosistemes, sanar la nostra Terra i preservar el seu futur a través de la repoblació d’animals extints”, va indicar Lamm, fundador de conegudes empreses com Hypergiant i que és conseller delegat de Colossal.

L’empresa va recordar que, segons Nacions Unides, més d’un milió d’espècies d’animals, plantes i fongs estan en perill d’extinció en les pròximes dècades i a mesura que això ocórrega els ecosistemes dependents començaran a “col·lapsar“, la qual cosa afectarà la salut i els mitjans de subsistència humans.

 

CRISPR com a eina de resurrecció i preservació

 

La tecnologia CRISPR, que tan revolucionària ha sigut en biologia en els últims anys, permet modificar el genoma d’un ésser viu extraient parts de l’ADN per a després inserir-los en un altre lloc. Amb esta idea en ment, es podria extraure part de l’ADN d’un mamut per a inserir-lo en elefants. El resultat esperen que siga un híbrid entre totes dues espècies amb les capacitats suficients per a sobreviure en entorns com l’Àrtic.

A diferència de Jurassic Park, ací l’objectiu no és fer un espectacle amb una espècie extinta. Segons els investigadors de Colossal (la startup darrere d’això), busquen ressuscitar al mamut per a repoblar àrees del planeta on prèviament vivia i ara estan abandonades.

Així mateix, les mateixes tècniques de CRISPR podrien usar-se en el futur per a estabilitzar les espècies amenaçades que encara no han entrat en extinció. Editant l’ADN seria possible oferir a determinades espècies millors característiques que els ajude a sobreviure i adaptar-se a les condicions de vida del seu entorn.

De moment Colossal té 15 milions de dòlars recaptats per a fer-ho, i uns quants anys per davant d’investigació abans que vegem un híbrid mamut-elefant deambular per l’Àrtic.

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.
Anuncios